Rijdt niet eens verkeerd, maar merk wel dat de wegligging en acceleratie een pak wennen is t.o.v. een R53... invoegen moet nu echt doordacht en met beleid
Shag's Pure Silver R53
- wheeler
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Leeuwarden
Bericht
Ik heb ook de Aerotwin wissers maar ben er niet bijster tevreden over. Met name de uiteinden wissen niet strak op het raam en ook wapperen ze bij snelheden boven de 120km/h. Daarnaast wissen ze maar matig als er weinig water op het raam zit, als het plenst werken ze wel weer top. Ga denk ik weer terug naar oude wissers met spoilertje.Shag schreef:Nieuwste mod met dank aan Stefan: Bosch Aerotwin blades... I like!![]()
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
Zojuist gebeld door de garage,
helaas APK afkeur! 1 van de 2 stuurhuisrubbers is lek
Niet heel noemenswaardig, kan natuurlijk bij een auto met 110.000 km op de klok, maar kost wel weer geld.. moet de auto ook opnieuw uitgelijnd worden. Gaat vandaag niet meer lukken, dus moet volgende week terug om het te laten fixen. Dan alsnog nieuwe APK.
Verder is er iets niet helemaal goed met de remklauw rechtsachter. Remblokken lv/rv/la allemaal 6 mm, ra = 3 mm.. die blijft vermoedelijk zo nu en dan hangen. Kan er mee doorrijden maar zal wel op (redelij) korte termijn gefixt moeten worden. Ga er natuurlijk niet één vervangen dus dan maar meteen beide.. iemand een indicatie wat een set Works remklauwen kost?
helaas APK afkeur! 1 van de 2 stuurhuisrubbers is lek
Verder is er iets niet helemaal goed met de remklauw rechtsachter. Remblokken lv/rv/la allemaal 6 mm, ra = 3 mm.. die blijft vermoedelijk zo nu en dan hangen. Kan er mee doorrijden maar zal wel op (redelij) korte termijn gefixt moeten worden. Ga er natuurlijk niet één vervangen dus dan maar meteen beide.. iemand een indicatie wat een set Works remklauwen kost?
- Raymond
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Bericht
Los daarvan ga je met betere remmen aan de achterkant nauwelijks iets winnen (behalve de looks dan)...
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
Works remmen set Type R50-53-55-56-57 (2002 - heden)
--------------------------------------------------------------------------------
Deze set is de originele Cooper S works set van het laatste type en wordt compleet geleverd.
Deze JCW Works set voorzijde bestaat uit de volgende delen:
- Remklauw in 4 pots uitvoering
- Remblokken standaard BMW
- Remschijf met gat en groef uitvoering 316mm x 22mm
- Goodridge remleidingen
Prijs:
Voorzijde alle modellen:
Exclusief montage € 1493.-
Inclusief montage € 1650.-
Prijs inclusief BTW
Dat is voor enkel de voorzijde meer dan in het topic hier staat voor de voor- en achterzijde samen:
Voor- en achterzijde:
Exclusief montage € 2240,- vanaf heden: € 1467.-
Inclusief montage € 2375,- vanaf heden: € 1585,-
que?
Bovendien, de set van Beek is dus de laatste.. voorkeur is de originele R53 works set in het kader 'keep it oem'.. dus als iemand daarvan de prijs weet, voor- en achterzijde of enkel achterzijde: graag
Maar de vraag is, hoeveel? Op de link van Raymond staan prijzen van de R56 set - ook monteerbaar op de R53 wat ik lees - terwijl op de site (minispeed) weer andere prijzen staan..Daveke schreef:Achterzijde heeft dezelfde diameter en zelfde aantal zuigers
Je betaalt dus voor een kleurtje en sticker
Works remmen set Type R50-53-55-56-57 (2002 - heden)
--------------------------------------------------------------------------------
Deze set is de originele Cooper S works set van het laatste type en wordt compleet geleverd.
Deze JCW Works set voorzijde bestaat uit de volgende delen:
- Remklauw in 4 pots uitvoering
- Remblokken standaard BMW
- Remschijf met gat en groef uitvoering 316mm x 22mm
- Goodridge remleidingen
Prijs:
Voorzijde alle modellen:
Exclusief montage € 1493.-
Inclusief montage € 1650.-
Prijs inclusief BTW
Dat is voor enkel de voorzijde meer dan in het topic hier staat voor de voor- en achterzijde samen:
Voor- en achterzijde:
Exclusief montage € 2240,- vanaf heden: € 1467.-
Inclusief montage € 2375,- vanaf heden: € 1585,-
que?
Bovendien, de set van Beek is dus de laatste.. voorkeur is de originele R53 works set in het kader 'keep it oem'.. dus als iemand daarvan de prijs weet, voor- en achterzijde of enkel achterzijde: graag
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Bericht
R56-achterkant moet je wel knutselen met de handremkabels (of die ook van een R56 monteren). Ik weet trouwens ook niet of een R90 over R56-JCW-remmen heen past zonder spacer...
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Denk het niet hoor.. Daar is die klauw te dik en die ET te hoog voor
R53 klauwen, dan ben je beter af een set R56S remmen te komen, een potje of spuitbus rode verf en 4 logo's
Dan schilder je alle 4 de klauwen, plak je de logo's en monteer je overal nieuwe schijven en blokken. Ben je VEEL goedkoper af, ben je ook OEM en heb je ook JCW remmen
R53 klauwen, dan ben je beter af een set R56S remmen te komen, een potje of spuitbus rode verf en 4 logo's
Dan schilder je alle 4 de klauwen, plak je de logo's en monteer je overal nieuwe schijven en blokken. Ben je VEEL goedkoper af, ben je ook OEM en heb je ook JCW remmen
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Onze sponsors























