Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

06 okt 2011, 19:51

lol.... 50k en nog steeds geen 400pk :s

2 jaar geleden veelste veel geld betaald voor de aanschaf neem ik aan dan.
maar als het import is zal dat ook wel niet :mrgreen:
"Burning tires into adrenaline!"
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 19:57

Hahaha lekker Davy, geld moet rollen :D
R53 MCS HB / Pepper White
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2011, 20:13

X-treme Mini schreef:lol.... 50k en nog steeds geen 400pk :s

2 jaar geleden veelste veel geld betaald voor de aanschaf neem ik aan dan.
maar als het import is zal dat ook wel niet :mrgreen:
Uhm, er is geen 38k enkel en alleen in een motor gaan zitten.
Maar als je het wil weten, zal ik even kort opsommen;

Blok kapot en een JCW GP met versnellingsbak gekocht
Air diverter plate
Eerst een schrick nokkenas, nu een Newman
ATI krukaspulley
Helix koppeling en licht vliegwiel
Eerst een rode samco slang, nu een blauwe
BMC CDA Intake, nu een Dave F
Cylinderkop kapot, eerst een van Sam erop, nu een Thumper
Inlaatspruitstuk van Thumper
Milltek Catback
Ook eerst een Milltek spruit, nu een Janspeed
BSH onderste motorsteun
JCW injectoren worden vervangen voor 550 cc Bosch
Eerste een Forge IC, daarna een GRS, maandag een GRS motorsport
Eerst rode Alta siliconen snuitjes voor de IC, nu blauwe
Mocal Oliekoeler
M7 Thermostaat
3 x software aanpassen van Beek, nu naar 1320 in Engeland
3 sets JCW bougies, een set Iridium bougies en nu BCR8es bougies
15% pulley, 17% pulley en nu een Sprintex die van een 70 naar een 60 mm pulley gaat
Gasklephuis laten bewerken
Eerst KW V1, daarna KW V2 en nu D2 volledig instelbaar
5 mm spacers, nu twee van 8 erbij
OMP bovenste strut, origineel rood, nu blauw gepoedercoat
Achterste kofferbakstrut
22 mm Swaybar
Eerst rode oogjes in de kap, nu blauwe
Koya GTR 18 inch o de Sspokes te vervangen, daarna 18 " Breyton Magic gepoedercoat in wit en nu Rota Grid 17"
Aero bumper met challenge brakeducts
Aero skirts
GP spoiler
Gp achterbumperinserts
Orciari's
Facelift koplampen
Nieuwe achterlichten met een wit ipv oranje bolletje
M7 scoop in de motorkap
Halo stadlichten met extra ledringen erin
Bosch aerotwins
Tarox remmen voor met stalen remleidingen
Geventileerde Zimmermans achter
3 spaaksstuur met airbag eerst om de 2-spaaks te vervangen, daarna JCW alcantara, nu JCW leer
Armsteun
4 puntsgordels
Scangauge II
JCW Carbon dashboard
JCW carbon stuurstukjes met MF
Custom gemaakte deurpanelen met carbon
Gehele interieur zowat matzwart overgespoten
Gp klokken
Audi TT pookhoes
Carbon downtubes
Carbon versnellingspook
JCW Carbon handrem
Alcantara JCW sportinterieur ter vervanging van de normale stoelen, nu Recaro Pole Positions in leer/suede
JVC KDAVX44 met HK kabelboom
Blauwe ledlampjes van binnen
Chrome ringen rond de klokjes
Wiechers clubsport kooi
GP achterbankopvulling nadat die gewieberd is
Datatool revlight ingebouwd
Window Up module

En dan staan er nu nog wel wat dingen op mn lijstje (striping, camberlinks, zwarte hemel en stijlen en AFR en Oliedrukmeters)

Ik denk dat je dan aardig hoog oploopt qua kosten en nee, dan heb ik misschien geen 400 Pk, maar is wel heel mn auto uit elkaar geweest van voor tot achter, bijna allemaal A-kwaliteit spullen, volledig naar mijn smaak opgebouwd en ben ik helemaal verliefd op dat ding!

Dan heb ik de poetsspullen en onderhoudszaken als olie e.d. nog niet meegerekend. Poetsspullen alleen al zal ook al ruim boven de 5/600 euro zitten

Is mij iets meer waard dan 400 pk en nog niet helemaal naar wens.. Het houdt ook ergens op. Die grens is voor mij inmiddels bijna bereikt
Laatst gewijzigd door Anonymous op 06 okt 2011, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

06 okt 2011, 20:23

ik had het er niet over of het wel of niet de moeite waard is etc want ik weet dat auto's aardig geld kosten alleen zie ik de 38k niet echt terug ook niet met de lijst dat was meer mijn punt.
dat je een berg geld er aan uit hebt gegeven geloof ik best want dat doen we allemaal als auto gek.
en natuurlijk is veel vermogen niet alles maar als je 38000 uit te geven hebt en alles zelf kan doen dan verbaasd het me dat je niet en veel vermogen hebt plus al die mods.

ken jij trouwens iemand met een dogbox op zijn r53??
heb altijd al eens een dogbox in mijn auto willen hebben en ik vindt het wel wat voor een mini namelijk.
zag wel dat ze tekoop zijn die setjes maar kon niet echt feedback ervan vinden.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 20:24

"Davey: halleluja! :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2011, 20:26

Dogbox ken ik niet

Wat betreft die lijst, ik heb nog geluk gehad ook.. Ga voor de lol eens zoeken wat alles doet qua prijs, dan zit je ZO aan de 38 k - en dan heb ik echt nog niet eens zulke gekke prijzen betaald ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2011, 20:36

mushrop schreef:"Davey: halleluja! :mrgreen:
Iemand met verstand ;)

Niet vervelend bedoeld hoor Extreme.. Maar als die lijst geen 38k waard is in jouw ogen.. Snap ik niet welke MP-zooi jij dr onder wil douwen.. No offence though...
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 21:14

Daveke schreef:
mushrop schreef:"Davey: halleluja! :mrgreen:
Iemand met verstand ;)

Niet vervelend bedoeld hoor Extreme.. Maar als die lijst geen 38k waard is in jouw ogen.. Snap ik niet welke MP-zooi jij dr onder wil douwen.. No offence though...
Hoho, X-treme hè! ;)

Ieder zijn smaak natuurlijk, ik ben iets minder van de 'doe maar een zo heftig mogelijke bodykit' en andersoortig spul.
Liever behouden aan de buitenkant en heftig van binnen ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
GreyCooperS
Forum Junky

06 okt 2011, 21:23

Das het mooie van modden en Mini...ieder wat wils...

Had net zoiets van..damn 50K..maar ik heb mn mini pas een paar maanden en heb net ff snel alles opgeteld wat bij mij op pag 1 staat...dat gaat ook aardig rap :lol:

Ik vindt je in ieder geval lekker genieten en met passie modden...en je geeft me inspiratie :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2011, 21:27

GreyCooperS schreef:Das het mooie van modden en Mini...ieder wat wils...

Had net zoiets van..damn 50K..maar ik heb mn mini pas een paar maanden en heb net ff snel alles opgeteld wat bij mij op pag 1 staat...dat gaat ook aardig rap :lol:

Ik vindt je in ieder geval lekker genieten en met passie modden...en je geeft me inspiratie :lol:
:icon_top:
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

06 okt 2011, 21:31

No offence hoor! :-) alleen maar mijn kijk op hoe duur dingen kunnen zijn na wat zoeken op internet.
of alles wordt bij beek besteld dat kan natuurlijk ook :-)
anyway no offence dus!

@floor-is:
iedereen zijn smaak inderdaad en voor een drift auto is mijn smaak ook anders inderdaad dan voor een mini.
heb eigenlijk nog geen mooie bodykits gezien voor een new mini trouwens en vindt hem het mooiste in de gt versie.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2011, 21:40

X-treme Mini schreef:No offence hoor! :-) alleen maar mijn kijk op hoe duur dingen kunnen zijn na wat zoeken op internet.
of alles wordt bij beek besteld dat kan natuurlijk ook :-)
anyway no offence dus!

@floor-is:
iedereen zijn smaak inderdaad en voor een drift auto is mijn smaak ook anders inderdaad dan voor een mini.
heb eigenlijk nog geen mooie bodykits gezien voor een new mini trouwens en vindt hem het mooiste in de gt versie.
Serieus, als jij denkt dat alles bij beek gekocht is.. Helemaal verkeerd. Ik haal bijna alles uit Engeland, Amerika, Duitsland e.d.
En ga echt eens zoeken.. ECHT zoeken heb ik het over. 3 x software, Sprintex, Thumper kop, 3 sets wielen.. Je zit er zo aan hoor. Maar daar kom je wel achter.... Je bent er nog lang niet ;) En het is een fase geweest die al 1,5 jaar duurt, hier iets kopen, daar iets kopen, weer iets nieuws, vervangen, aanpassen software, weer nieuwe bougies.. Als je bezig bent gaat het gewoon hard en echt waar. 38 k is niks vergeleken met wat het waard is. Kijk voor de gein eens op Berthil zn site, r53.nl Als jij denkt dat 80.000 euro niet genoeg is, youre definitely wrong! 255 pk, nu ook voor een sprintex.
Als je denkt dat je met een Alta kit aan de 400 pk kan komen, vooral doen. Als die kit echt zo goed was, zouden we die dan niet allemaal moeten kopen? Waarom denk je dat iedereen aan grote cilinderkoppen gaat, Rotrexen, Sprintex nu en andere kits? Omdat die wel echte kwaliteit leveren en kwaliteit betaal je. Hele dikke punt. Einde discussie. 38 k is niks als je fatsoenlijk wil gaan modden, dan kost het geld. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten mag je van mij best. Maar als je al denk dat ik teveel betaald voor mijn Mini; twee jaar terug vond ik 11,5k voor een R53 met een goede km-stand niet veel. Toen kocht ik wel een "echte" S, en geen Cooper met een S blok ;)
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

06 okt 2011, 21:51

Nou ik merk al wel weer dat ik op iemand zijn teentjes ben gaan staan.
zoals ik al zei NO OFFENCE en einde discussie
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2011, 21:52

X-treme Mini schreef:@floor-is:
Oh zeker ieder zijn smaak! En ik ben nogal eens een lompe boer, want ik zeg wat ik er van vind en doe niet zo aan het "pleasen". :)

Een bodykit op je Mini moet je gewoon niet doen, behalve een aerokit wellicht. De rest is met name voorzien van een hoog tupperware-gehalte :)

Ik heb een GP en ook daar zijn onderdelen foeilelijk van vind ik ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)

Terug naar “Show your ride”