Shag's Pure Silver R53
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Komt een collega binnenlopen, "je auto maakt een vreemd geluid"... dacht eerst dat ie wellicht aan het nakoelen was, maar voor de zekerheid toch ff naar buiten gegaan. Hoor overduidelijk de stuurbekrachtigingspomp.. blijft nu doordraaien terwijl de motor uit staat. Mooi ruk! Afgelopen week opgehaald bij de dealer, dacht weer 30.000km probleemloos vooruit te kunnen. Niet dus.. Spenki gebeld, op korte termijn wordt er een nieuwe pomp door hem geplaatst. Moet daar toch nog heen om de autom. dimmende binnenspiegel te monteren. Voor nu de accu maar losgekoppeld (en bank plat
).
Zonde geld

Zonde geld

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Story continues, gistermiddag met m'n vriendin stukkie rijden (accu weer aangesloten, dacht kan geen kwaad zolang ik blijf rijden, hooguit verlies ik de stuurbekrachtiging).. amper de snelweg op, ineens acculampje wat ging branden, voltmeter liep terug naar 8 en nog wat lampjes gingen branden.. vermogen viel weg. wtf?!
Gelijk bij de pomp (zat er gelukkig nog geen 100m vanaf) eraf gegaan. Motor uit, ineens dikke rookontwikkeling onder de kap.. OOPS
gelijk de accupool losgehaald (was loeiheet!) en de kap open. Bleek die stupid stuurbekrachtigingspomp in de fik gevlogen aan de binnenkant
ging snel weer over maar toen uiteraard niet verder gereden. Schoonvaders gebeld (waren bij m'n vriendin in de buurt) en die heeft me vanaf Veenendaal naar Enschede gesleept. Auto staat nu bij Roy (Auto Spenkelink, Spenki.. top dat ie gelijk terecht kon!
) waar vandaag of morgen die pomp vervangen zal worden. Tip van de dag: rij met een defecte stuurbekrachtigingspomp geen meter meer verder tenzij je marshmellows bij hebt. Was even spannend! 

Gelijk bij de pomp (zat er gelukkig nog geen 100m vanaf) eraf gegaan. Motor uit, ineens dikke rookontwikkeling onder de kap.. OOPS

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Sodeknijter man... dat is nét goed gegaan dan...
Echt wel mazzel gehad damn!

Echt wel mazzel gehad damn!
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inderdaad, zonde geld maar uberhaupt schandalig dat zo'n ding al relatief zo snel kapot gaat.. net ook dat stuk van de BBC gelezen over die pompen.. snap niet dat er nooit een recall voor is geweest. Voor hetzelfde geld knalt zo'n ding eruit net op een afrit, zie hem dan nog maar 's te houden. Denk wel dat ik MINI NL ga aanschrijven om hun reactie te polsen, ben ik benieuwd naar. Gelukkig is ie nu in vertrouwde handen bij Roy! 

- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht
maar ja bekend euvel he, toch balen is geen goedkope grap. Succes met de fix - en de reminder dit in de gaten te blijven houden...
is zoals ik begrijp ook niet te voorkomen die stuurbekrachtigingspomp, hij komt gewoon een keer. De mijne maakt - vooralsnog - alleen het bekende gezoem - als sinds ik hem heb (3jr).

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,

is zoals ik begrijp ook niet te voorkomen die stuurbekrachtigingspomp, hij komt gewoon een keer. De mijne maakt - vooralsnog - alleen het bekende gezoem - als sinds ik hem heb (3jr).
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

r53 valt wel mee, r50 van het 1ste uur plus de r56 hebben imo meer sores
Onze sponsors