Mini Cooper S Tim

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

06 dec 2012, 22:16

Wij zijn er 3 weken geleden ook nog geweest in Berlijn

ik zal er ook nog een paar foto's (gemaakt met de iPhone) bijzetten
Afbeelding
Afbeelding
transparante thule skibox :D
Afbeelding
voor op de achteruit
Afbeelding
en de roadster in de zandbak
Afbeelding
Afbeelding

:wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 dec 2012, 22:25

Stuk groter geworden dan de laatste keer dat ik er was in 2006 :)
Moet ook wel met bijna 7 modellen nu t.o.v. twee toen.

Afbeelding
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

08 dec 2012, 10:45

Gisteren ging mij het lampje branden van de slijtage indicator van de remblokken. Ik wist dat de achterste remblokken bij de volgende beurt aan vervanging toe waren. De volgende beurt is normaalgesproken in maart, gelijk bij de bandenwissel.
Is het nog verantwoord om nog even mee te blijven rijden?
Ik rij in deze tijd van het jaar misschien 400 km in de maand.

Aangezien ik de blokken moet vervangen achter wil ik eigenlijk alles gaan vervangen zowel voor als achter:
Blokken, schijven en remleidingen.

Iemand advies voor materiaal en een goed adres om ze te bestellen?
Ben nu aan het zoeken op de zoekfunctie maar veel resultaten.

Iemand ervaring met zimmerman schijven en blokken?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

08 dec 2012, 15:24

Je kan ongeveer nog 1000 à 1500km rijden voordat je blokken echt op zijn...dus maart zou je net moeten halen
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 dec 2012, 16:06

Timini schreef:Iemand ervaring met zimmerman schijven en blokken?
mijn schijven zijn ook van Zimmerman.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

08 dec 2012, 23:23

frankie schreef:
Timini schreef:Iemand ervaring met zimmerman schijven en blokken?
mijn schijven zijn ook van Zimmerman.
En?

Dat is net zo iets als "dermatologisch getest": ja tof, en wat was de conclusie?
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 dec 2012, 23:27

Deze zitten er pas 2 dagen onder :lol: :mrgreen: Dus ja, wat kan ik er van zeggen, ze zien er mooi uit :mrgreen:
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

10 dec 2012, 22:13

Ik heb vandaag contact gehad met ATD international (remschijf.nl).
De vraag was wat hun voor mogelijkheden hebben voor een upgrade/vervanging van mijn remmen.

Dit is wat hun kunnen bieden:

Voor en achter sportschijven van Remsa(Italië), wat in 2009 is overgenomen door brembo en hij beweert dat dit gewoon receptuur is van brembo. Geperforeerd en met een verschil tussen links en rechts voor betere ventilatie.

Voor krijg je dan ferodo DS2500 blokken en achter OE textar blokken.

Dit is zijn reden:
"Uit ervaring is gebleken dat het met Brembo beter remt dan met Zimmermann. Wij hebben dit hier getest met onze eigen Cooper S Works uitvoering.

Achter sportremblokken monteren heeft geen effekt, daar achter de auto slechts 30% remt, stabiliseert en de handrem.

Na monteren van deze remdelen ken je de auto niet meer terug aangaande de remmen."

Ik heb verder nog gevraagd naar stalen of staalomvlochten remleidingen:
"Stalen remleidingen is de show, maar geen rendement,"

Ik heb er zelf niet super veel verstand van maar naar mijn idee moet je gewoon voor en achter hetzelfde materiaal hebben waarbij de diameter natuurlijk wel afwijkt.
Wat betreft de remleiding is mij altijd verteld dat je bij intensief/circuit gebruik, zeker als het warm is je een sompig rempedaal kunt krijgen door het zacht worden van rubberen leidingen.

Laat maar eens horen wat jullie idee is! Morgen krijg ik nog een offerte van iemand anders.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

10 dec 2012, 22:31

Ik heb verder nog gevraagd naar stalen of staalomvlochten remleidingen:
"Stalen remleidingen is de show, maar geen rendement,"
Dat is dus echt niet waar. De verstevigse mantels gaan het uitzetten van de leiding tegen waardoor je de kracht dus beter/directer over kan brengen.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

10 dec 2012, 22:43

Alleen kun je je natuurlijk wel afvragen in hoeverre stalenomvlochten leidingen noodzakelijk zijn voor straatgebruik.

Over de schijven, mijn persoonlijke ervaring is dat het meeste remverschil zit in een set goeie blokken en minder in een de schijven.
wernerisabelle
Be Mini
Be Mini
Locatie: mijdrecht
Berichten: 452
Lid geworden op: 26 sep 2012, 17:35

11 dec 2012, 09:36

stalen leidingen hebben echt effect bij extreem gebruik.
op de weg zal je weinig tot geen verschil voelen.
wbt schijven, als je dezelfde diameter blijft houden zou ik alleen voor een set goede blokken gaan.
Als je voor big brakes gaat, ja dat maakt echt verschil!
Gr Werner
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

11 dec 2012, 19:34

Vandaag heb ik de tweede offerte gekregen:
Zimmermann schijven met Ferodo DS2500 blokken voor ongeveer 1100 euro :shock:

Hij gaf mij wel als advies, gezien mijn rijstijl en gebruik van de auto (geen circuit/race), van de volgende setup gebruik te maken:
ATE Power discs met ferodo DS performance blokken.
Incl montage: ongeveer 730 euro.

Nu heb ik zelf een beetje op het forum een internet rondgezocht en kom ik via een post van Martijngizmo op Autoteilemann.de.
Als ik daar de powerdiscs van ATE bestel en nieuwe slijtage sensoren (160 euro) en de Ferodo blokken bij remmenexperts.nl (213 euro) ben ik toch een aardig stuk goedkoper uit!

Iemand ervaring met deze webshops?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

11 dec 2012, 20:02

Timini schreef:Vandaag heb ik de tweede offerte gekregen:
Zimmermann schijven met Ferodo DS2500 blokken voor ongeveer 1100 euro :shock:
Echt veel te veel :shock:

Vraag voor Zimmermann schijven + Pagid blokken eens offerte aan bij www.frst.nl. Staat nog niet veel op de site, maar dat kunnen ze wel leveren.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

13 dec 2012, 21:42

En?
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

14 dec 2012, 10:09

@frankie: Heb gisterenavond om kwart over 9 nog een offerte van hun gehad: Voor 4 schijven plus blokken van Pagid: 1020 eur exclusief verzenden dus weinig verschil in prijs.

Ik ga vanavond dan de ATE powerdiscs bestellen en ferodo DS performance blokken. Ben dan net geen 400 euri kwijt en heb een betere schijf dan de standaard/OEM ATE schijf en beduidend betere blokken dan de standaard ATE blokken.

Terug naar “Show your ride”