ND's Mini R53 JCW
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Re: ND's Mini R53 JCW
Graag gedaan! Ik liep er per ongeluk tegenaan toen ik ging zoeken naar "sponzig rempedaal", kwam eigenlijk maar 1 foto/post tegen die erover begon en toen dacht ik, dat moet gedocumenteerd & gedeeld worden 

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
We zitten niet stil in Sevenum. Ben nog bezig om de accu goed gemonteerd te krijgen en dat loopt vertraging op door projectjes die tussendoor komen, zoals....
Een rood streepje op het stuur...
Mini Cooper S R53 JCW Suede Steering Wheel Cover Red Stitching by Andy Ramdin, on Flickr
Jep een stuurhoes! Eentje van suede met rode stiksels.
Mini Cooper S R53 JCW Suede Steering Wheel Cover Red Stitching by Andy Ramdin, on Flickr
Ben erg blij met het resultaat, kosten 30 euro en wat uurtjes tijd (meer dan ik had verwacht). Had het mooier kunnen doen, maar dan had ik alles nog een keer moeten doen. Een nieuw bekleed stuur kost 300e en dit wilde ik eerst proberen. Stuur is ook een beetje dikker geworden, dat is wel echt een pluspunt voor mij.
Vergelijkingsfoto's komen nog als de Mini eenmaal uit de garage komt
Een rood streepje op het stuur...

Jep een stuurhoes! Eentje van suede met rode stiksels.

Ben erg blij met het resultaat, kosten 30 euro en wat uurtjes tijd (meer dan ik had verwacht). Had het mooier kunnen doen, maar dan had ik alles nog een keer moeten doen. Een nieuw bekleed stuur kost 300e en dit wilde ik eerst proberen. Stuur is ook een beetje dikker geworden, dat is wel echt een pluspunt voor mij.

Vergelijkingsfoto's komen nog als de Mini eenmaal uit de garage komt

- Peter koster
- Mod virus alert!
Bericht
Is dat een beetje te doen en netjes te krijgen zo n Ali stuurhoes ,heb er over zitten twijfelen omdat een gerefurbist stuur hier idd minimaal 300,= kost ,daar in tegen op eBay.de koop je ze voor rond de 150,= maar moet je het zelf monteren en dat zie ik niet zo zitten ivm de airbag enzo 

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Knap gedaan, ik zou het geduld er niet voor hebben.
Zelf monteren van een stuur is trouwen echt geen probleem en heel eenvoudig. Gewoon zorgen dat de accuspanning eraf is. Ik denk trouwens dat ook voor zo'n stuurhoes je het stuur beter eruit kunt halen om dat er netjes omheen te krijgen.
Zelf monteren van een stuur is trouwen echt geen probleem en heel eenvoudig. Gewoon zorgen dat de accuspanning eraf is. Ik denk trouwens dat ook voor zo'n stuurhoes je het stuur beter eruit kunt halen om dat er netjes omheen te krijgen.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Je moet er vooral je tijd voor nemen en niet erin gaan als "dat doe ik wel even". Pasvorm is ok, lijkt ook eerder op een R56 (?) stuur in de advertentie?
Linkje: https://nl.aliexpress.com/item/1005001616159568.html
[edit]
Ik heb dit modje vaker gedaan, maar dat waren allemaal hoezen waarvan de "stuurspaken" geen onderdeel waren van het design. Alleen een ronde hoes zeg maar. Dat is al een stuk makkelijker.
Ziet er op fotos vaak "tacky" uit, maar is mooier in het echt en ik geef de voorkeur aan een iets dikker stuur.
Op de Aygo
Steering Wheel Cover by Andy Ramdin, on Flickr
Clio RS phase 1
Steering Wheel Original by Andy Ramdin, on Flickr
Golf 3 GTI
Steering Wheel default / VW Golf MK3 GTI by Andy Ramdin, on Flickr
Steering Wheel Cover added / VW Golf MK3 GTI by Andy Ramdin, on Flickr
Seat Leon 1.8T 20VT
Before by Andy Ramdin, on Flickr
Finished product #2 by Andy Ramdin, on Flickr
Precies dit, ik heb waarschijnlijk dezelfde ads op Ebay gezien. Voor 30euro durf ik wel het experiment aan te gaan. Qua netheid kon het nog een stuk netter, maar dan moest ik alles opnieuw doen en daar had ik geen zin. Dit heeft al de nodige uurtjes gekost en doet idd een aanslag op je mentale gesteldheid en je nekspieren (omdat je bijna constant om je stuur heen aan het turen bent).Peter koster schreef: ↑10 mar 2021, 15:23Is dat een beetje te doen en netjes te krijgen zo n Ali stuurhoes ,heb er over zitten twijfelen omdat een gerefurbist stuur hier idd minimaal 300,= kost ,daar in tegen op eBay.de koop je ze voor rond de 150,= maar moet je het zelf monteren en dat zie ik niet zo zitten ivm de airbag enzo![]()
Je moet er vooral je tijd voor nemen en niet erin gaan als "dat doe ik wel even". Pasvorm is ok, lijkt ook eerder op een R56 (?) stuur in de advertentie?
Linkje: https://nl.aliexpress.com/item/1005001616159568.html
[edit]
Ik heb dit modje vaker gedaan, maar dat waren allemaal hoezen waarvan de "stuurspaken" geen onderdeel waren van het design. Alleen een ronde hoes zeg maar. Dat is al een stuk makkelijker.
Ziet er op fotos vaak "tacky" uit, maar is mooier in het echt en ik geef de voorkeur aan een iets dikker stuur.
Op de Aygo

Clio RS phase 1

Golf 3 GTI

Seat Leon 1.8T 20VT

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ik merk dat ik momenteel in een f**k it, gas geven! modus zit mbt werk aan de Mini. En dat is te zien aan nogmaals een upgrade...Een 17% reduction pulley.
Mini is nog niet gestart, want ik wacht nog even op een kortere multiriem (6PK1368) en 1 graad koudere bougies (NGK BCR8ES). Ging gelukkig van een leien dakje, heb genoeg horrorverhalen gelezen bij het vervangen van de supercharger pulley.
Cravenspeed 17% pulley en Cravenspeed trekker voor de JCW 11% pulley
Mini Cooper S R53 JCW Cravenspeed 17% Reduction Pulley by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW Cravenspeed 17% Reduction Pulley by Andy Ramdin, on Flickr
Motorblok moest iets gelift worden om toegang te krijgen tot de poelie.
De lege input as van de Eaton m45
En het complete product
Nog even geduld
Mini is nog niet gestart, want ik wacht nog even op een kortere multiriem (6PK1368) en 1 graad koudere bougies (NGK BCR8ES). Ging gelukkig van een leien dakje, heb genoeg horrorverhalen gelezen bij het vervangen van de supercharger pulley.
Cravenspeed 17% pulley en Cravenspeed trekker voor de JCW 11% pulley

Motorblok moest iets gelift worden om toegang te krijgen tot de poelie.

De lege input as van de Eaton m45

En het complete product

Nog even geduld

- frankie
- Volledig MINI minded!
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
f van Factory
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn R53 JCW -SYR

Ik zou dan een f JCW uitlaat nemen van de r56..nd-photo.nl schreef:Als ik het goed heb +- 7KG!
Oef dat zijn vette plannen ja, je vergeet de R56 straight through uitlaat
Ik heb het vermoeden dat ze bij veel mensen niet correct erop zitten. Was bij mij niet anders...niekcarfreak schreef: ↑08 mar 2021, 11:26Dat is een goede van die remblokken achter. Dan zaten en zitten ze bij mijn R53 vast niet goed.
Remmen goed maar piepen nogal eens.
Maar de vorige eigenaar had hem altijd bij de Mini dealer in onderhoud, dan hebben ze het daar ook niet goed gedaan..........
f van Factory

Sent from my iPhone using Tapatalk

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Morgen ga ik de auto uitlaten, vandaag helemaal geen zin in gehad. In de afgelopen dagen de auto geprepareerd
NGK BCR8ES bougies gemonteerd, gegapped op 0.8mm
Mini Cooper S R53 JCW NGK BCR8ES Spark Plugs by Andy Ramdin, on Flickr
Benzinerail en leiding ingepakt in hitte reflecterende tape
Mini Cooper S R53 JCW Heatwrapping Fuel Line by Andy Ramdin, on Flickr
De kortere multiriem, een Gates 6PK1368.
Mini Cooper S R53 JCW Gates 6PK1368 by Andy Ramdin, on Flickr
De deurvangers + boutjes voorzien van wat zinc spray, zodat ik niet tegen lelijke roest aankijk als ik de deur open.
Mini Cooper S R53 JCW Door Catcher Zinc Spray by Andy Ramdin, on Flickr
Uiteraard behandelt in mn state of the art spuitcabine
Tijdelijke montage van de PC680 accu. Gaat nu geen kant op, maar ga een andere oplossing verzinnen. Tips zijn welkom!
Mini Cooper S R53 JCW Odyssey PC680 In Place (temporary) by Andy Ramdin, on Flickr
NGK BCR8ES bougies gemonteerd, gegapped op 0.8mm

Benzinerail en leiding ingepakt in hitte reflecterende tape

De kortere multiriem, een Gates 6PK1368.

De deurvangers + boutjes voorzien van wat zinc spray, zodat ik niet tegen lelijke roest aankijk als ik de deur open.

Uiteraard behandelt in mn state of the art spuitcabine

Tijdelijke montage van de PC680 accu. Gaat nu geen kant op, maar ga een andere oplossing verzinnen. Tips zijn welkom!

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Ziet er weer netjes uit, bedoel je voor de accu zoiets als dit ?

https://www.demon-tweeks.com/eu/race-s ... ay-246794/
Gr Ron

https://www.demon-tweeks.com/eu/race-s ... ay-246794/
Gr Ron
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Zo zeg, jij kunt echt niet stilzitten.
Ik vind het zelf wel mooi als de deurvangers "chroom" blijven. Ik poets ze bij mijn R53 en R58 regelmatig en smeer ze daarna licht in met WD40.
@RSR: mooie accuhouder

Ik vind het zelf wel mooi als de deurvangers "chroom" blijven. Ik poets ze bij mijn R53 en R58 regelmatig en smeer ze daarna licht in met WD40.
@RSR: mooie accuhouder

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
@Ron
Ja zoiets idd, bedankt voor de tip
Shakedown succesvol!
Feitjes op een rij
-van 0.9 BAR naar 1.1 BAR
-IAT tijdens cruisen +10-11 graden boven ambient, eigenlijk geen verschil tov de 11% pulley
-Met doortrekken bleef hij onder de 30 graden (met 9.0-9.5 graden buitentemp)
Erg blij met mn keuze!
Ja zoiets idd, bedankt voor de tip
Shakedown succesvol!
Feitjes op een rij
-van 0.9 BAR naar 1.1 BAR
-IAT tijdens cruisen +10-11 graden boven ambient, eigenlijk geen verschil tov de 11% pulley
-Met doortrekken bleef hij onder de 30 graden (met 9.0-9.5 graden buitentemp)
Erg blij met mn keuze!
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
2 Avonden werk en dan heb je eindelijk de shifterbox uit de Mini. Dat is nodig als je een short shifter wilt monteren in een Mini. Dan het moment supreme, de shifter eruit en de nieuwe monteren, tot je erachter komt dat het niet past...|:(
Naja, heb de rubberen bussen vervangen met de meegeleverde aluminium bussen (die pasten wel
) en alles lekker opnieuw ingevet en weer terug gemonteerd. Op naar de volgende mods haha
Heb wel voor het eerst mn kunststof oprijdbruggen gebruikt, werkte prima. Moet ze ook nog een keer testen met de Volvo.
Mini Cooper S R53 JCW Car On Ramps by Andy Ramdin, on Flickr
Staat momenteel op tijdelijke R87 velgen nu de Team Dynamics in de verkoop staan.
Mini Cooper S R53 JCW Short Shifter vs OEM Shifter by Andy Ramdin, on Flickr
Links de shifterbox en daarnaast de zwart gespoten short shifter. Rechts de originele shifter, de bal is een stuk groter, de bus van het uitstekende deel is dikker en de onderste bal is ook dikker. Ik twijfel of 1 van de vorige eigenaren niet toevallig een shifter uit de R56 (gen2) heeft gemonteerd, want daar lijkt het namelijk op.
Naja, heb de rubberen bussen vervangen met de meegeleverde aluminium bussen (die pasten wel

Heb wel voor het eerst mn kunststof oprijdbruggen gebruikt, werkte prima. Moet ze ook nog een keer testen met de Volvo.

Staat momenteel op tijdelijke R87 velgen nu de Team Dynamics in de verkoop staan.

Links de shifterbox en daarnaast de zwart gespoten short shifter. Rechts de originele shifter, de bal is een stuk groter, de bus van het uitstekende deel is dikker en de onderste bal is ook dikker. Ik twijfel of 1 van de vorige eigenaren niet toevallig een shifter uit de R56 (gen2) heeft gemonteerd, want daar lijkt het namelijk op.
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Na het fiasco van de short shifter vandaag een grotere gasklep ontvangen en meteen aan het werk gegaan >:) Via een draadje op een amerikaans Mini forum waar ik op zit las ik de tip van een grotere gasklep die gemakkelijk op de Mini R53 past. Een zoektochtje op eBay en 30 euro inc verzending en we kunnen weer beginnen aan een nieuw avontuur!
Het is een gasklep die op meerdere BMWs werd/word (?) gebruikt, zoals op een BMW E65 760i v12 (2003-2008), alleen heeft die er 2. Stekker/aansturing is identiek, alleen mn custom intake paste niet meer, dus die moest aangepast worden. Gaandeweg kwam ik er ook achter dat de 4 gaten niet helemaal aansluiten, dus moest hier en daar nog wat aanpassen.
De K&N die ik had gekocht paste niet (te kleine nek), dus ik kon eindelijk mn grote 3" filter gebruiken
met een 45 graden 3" siliconen slang en wat gezaag in het onderste gedeelte van de airbox past hij prima.
Links de BMW klep, rechts de OEM Mini JCW klep
Mini Cooper S R53 JCW OEM vs BMW 13541439580 Throttle Body by Andy Ramdin, on Flickr
Mini Cooper S R53 JCW OEM vs BMW 13541439580 Throttle Body by Andy Ramdin, on Flickr
En wat scheelt het dan?
Ingaande kant (binnendiameter)
OEM JCW: 60mm
BMW 13541439580: 66mm
Verschil: 6mm
Ingaande kant (buitendiameter)
OEM JCW: 68mm
BMW 13541439580: 74mm
Uitgaande kant
BMW 13541439580: 65mm
Verschil: 5mm
Het is een gasklep die op meerdere BMWs werd/word (?) gebruikt, zoals op een BMW E65 760i v12 (2003-2008), alleen heeft die er 2. Stekker/aansturing is identiek, alleen mn custom intake paste niet meer, dus die moest aangepast worden. Gaandeweg kwam ik er ook achter dat de 4 gaten niet helemaal aansluiten, dus moest hier en daar nog wat aanpassen.
De K&N die ik had gekocht paste niet (te kleine nek), dus ik kon eindelijk mn grote 3" filter gebruiken

Links de BMW klep, rechts de OEM Mini JCW klep

En wat scheelt het dan?
Ingaande kant (binnendiameter)
BMW 13541439580: 66mm
Ingaande kant (buitendiameter)
OEM JCW: 68mm
BMW 13541439580: 74mm
Uitgaande kant