Heel fraai Ron! Staat er prachtig bij!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2005 Mini R53 JCW
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Re: 2005 Mini R53 JCW
Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ik krik de auto op middels onderstaande methode en dan kan ik onder elke hoek een assteun kwijt.
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Wat een verschil die oude uitgedroogde Bridgestone’s op de 18 inch............. ik heb weer een beetje grip, die nieuwe Hifly’ winterbanden (kreeg ik met een set 17 inch bij de auto) gaven bij een temperatuur boven de 2 graden zoveel vertrouwen dat elke bocht boven de 10km/u spannend vond. Met 100km/u ........ laat maar.
Dan de nieuwe velgen....... ik heb altijd een zwak gehad voor de 18 inch R105 wielen. Ik weet het, zwaar, minder comfortabel, maar ik vind ze erg mooi staan onder een Mini R53. We gaan het zien.
Gr Ron
Dan de nieuwe velgen....... ik heb altijd een zwak gehad voor de 18 inch R105 wielen. Ik weet het, zwaar, minder comfortabel, maar ik vind ze erg mooi staan onder een Mini R53. We gaan het zien.
Gr Ron
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Ik denk dat ik idd de kriksteunen achter ga gebruiken op de brug. Het is een 4-kolommer, dus vind werken met de assteun prettig, dan heb je de remmen etc op stahoogte.
Gr Ron
Gr Ron
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Deze week een set R105 ophalen, kon ze niet laten staan. Zag vanmiddag dat de voordempers van het merk Delphi type R15 zijn. Geen idee wie die dempers geplaatst heeft, gezien de schade aan en de deuken in de dempers is dat niet vanzelf gegaan.......... Derhalve maar meteen een schroefset besteld, met spoorverbreders, langere bouten en nieuwe toplagers. Als de stuurnaaf binnen is maar eens een (lang) weekend aan de slag.
Gr Ron
Gr Ron
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Je beschrijft precies waarom het zo belangrijk is om fatsoenlijke banden te kopen
[edit]
Welke schroefset heb je besteld?
[edit]
Welke schroefset heb je besteld?
- RSR
- Mod virus alert!
- Peter koster
- Mod virus alert!
Bericht
Icm een 4 koloms is een brugkrik altijd wel handig bv bij Vocor (voordelig ?) of een 2e assteun (iets voordeliger
)
En dan ga je er toch zeker niet onder liggen hoop iknd-photo.nl schreef: ↑21 feb 2021, 20:07Ik krik de auto op middels onderstaande methode en dan kan ik onder elke hoek een assteun kwijt.

Icm een 4 koloms is een brugkrik altijd wel handig bv bij Vocor (voordelig ?) of een 2e assteun (iets voordeliger

- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Die brug heb ik eigenlijk als 2e parkeerplaats gekocht......... maar koop een Mini en het loopt gierend uit de klauwen.....
de garage is te smal om om de brug heen te lopen, dus ff naar de andere kant moet je soort van slangenmens zijn die goed kan limbodansen....... ben ik beide niet..... maar ik vind het veel te leuk een beetje aan de auto’s sleutelen.
Maar eens kijken of ik zoiets zelf kan maken:

Gr Ron

Maar eens kijken of ik zoiets zelf kan maken:

Gr Ron
- Peter koster
- Mod virus alert!
Bericht
Zo n adapter kost €64 op vida Xl mischien beter kopen dan zelf maken? Stukje veiligheid is ook wat waard toch.
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Zal eens even meten, ik lees in de reviews dat ze erg smal zijn. Buurman had ook nog iets, die zou even kijken deze week.
Gr Ron
Gr Ron
- Peter koster
- Mod virus alert!
Bericht
Klopt heb achteraf ook de review pas gelezen schijnt nog geen fiat 500 op te passen
Optie is om een stalen kokerprofiel op maat te zagen en 2 hockeypucks op lijmen icm met de assteun zou dat ook moeten kunnen.

Optie is om een stalen kokerprofiel op maat te zagen en 2 hockeypucks op lijmen icm met de assteun zou dat ook moeten kunnen.
- RSR
- Mod virus alert!
Bericht
Op de stuurnaaf na is alles binnen voor de aanpassingen van de JCW. Omdat ik altijd rondkijk voor potentiële projecten en of ideetjes voor de toekomst zat ik naar de Mini F56 te kijken. Voordeel, automaat (gebruik hem veel als daily) motor met behoorlijke tuning potentie. Maar moest altijd erg wennen aan de uitstraling van de F56. Vind hem al snel een beetje braaf. Maar, als ik dit zie ben ik om:

Gr Ron

Gr Ron
- MaikR53
- Be Mini
Bericht
Maarrr als je gaat rijden is de R53 toch wel de leukere hoor, neemt niet weg dat een F56 ook erg fijn kan rijden. maar het echte kart gevoel is er imho alleen nog in de R53.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Klopt, R53 is meer go-kart maar van de F56 kun je ook iets leuks maken. De R53 trek je echter aan, de F56 ga je in zitten.
Moeilijk te omschrijven, als je eens gaat rijden in een F56 dan begrijp je waarschijnlijk wat ik bedoel. Ook biedt de kompressor in de R53 een beleving die je in een Turbo Mini niet vindt.
Maar als je eens iets anders wilt en geld wilt uitgeven aan modificaties, dan heb je mogelijkheden genoeg met een F56.
Moeilijk te omschrijven, als je eens gaat rijden in een F56 dan begrijp je waarschijnlijk wat ik bedoel. Ook biedt de kompressor in de R53 een beleving die je in een Turbo Mini niet vindt.
Maar als je eens iets anders wilt en geld wilt uitgeven aan modificaties, dan heb je mogelijkheden genoeg met een F56.

Onze sponsors