Ooit had ik een Cobra schroefset i.c.m. Krumm camberplaten. Ik kon oen hard remmen en hard scherpe bochten door. Mijn lagers van de camberplaten waren niet meer goed, dus heb ik de originele platen terug gezet, dus geen camber meer. Toen met flink remmen en snelle harde scherpe bocht naar links hoorde ik een "kloink" rechtsvoor.
Na enig speurwerk erachter gekomen dat de stabilisatiestang zelf tegen de draagarm aankomt (te zien aan allemaal kleine butsjes op de draagarm.

(Ondertussen Cobra set vervangen voor D2 schroefset)
Dan zou je zeggen, Sven gebruik wat kortere eindlinks. Zo gezegd zo gedaan. I.p.v. de standaard 30cm lange eindlinks heb ik kortere, verstelbare gebruikt van 25cm. Probleem was niet weg.
Dus ik dacht dan gaan we nog korter, dus 20 cm geprobeerd. Probleem nog niet weg. Sterker nog, toen ik stilstond na het vervangen en mijn stuur naar links draaide hoorde in "Kloink" en is het kogeldeel van de verstelbare eindlinks aan een kant afgebroken op de laspunten.

Nu net dan maar super kort geprobeerd (16cm), na vervangen wilde de auto niet meer zakken/inveren, dus ook maar weer verwijderd net. De stabistang moest ik ook echt helemaal naar boven tillen om deze korte links te kunnen plaatsen...zat vrij strak allemaal zeg maar.

Nu hangt de stabistang dus los op mijn draagarmen.
Ik ben helemaal de weg kwijt. Wat kan het probleem nou zijn?

Er zijn 10-tallen verlaagde Mini's die zelf nog met de originele lengte eindlinks rondrijden en al de problemen die in ondervind niet hebben volgens mij.
Iemand enig idee? Enig idee wie mij zou kunnen helpen om weer ene lach op mijn gezicht te krijgen als ik in de Mini stap?
Alvast bedankt mannen!