Klatsie's R53 - Te koop/MAG weg

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Klatsie's R53 - HELP!! Snap er niks meer van...:(

10 apr 2015, 21:38

Ik hoop dat iemand mij kan helpen/duidelijkheid kan verschaffen.

Ooit had ik een Cobra schroefset i.c.m. Krumm camberplaten. Ik kon oen hard remmen en hard scherpe bochten door. Mijn lagers van de camberplaten waren niet meer goed, dus heb ik de originele platen terug gezet, dus geen camber meer. Toen met flink remmen en snelle harde scherpe bocht naar links hoorde ik een "kloink" rechtsvoor.
Na enig speurwerk erachter gekomen dat de stabilisatiestang zelf tegen de draagarm aankomt (te zien aan allemaal kleine butsjes op de draagarm.

Afbeelding

(Ondertussen Cobra set vervangen voor D2 schroefset)
Dan zou je zeggen, Sven gebruik wat kortere eindlinks. Zo gezegd zo gedaan. I.p.v. de standaard 30cm lange eindlinks heb ik kortere, verstelbare gebruikt van 25cm. Probleem was niet weg.
Dus ik dacht dan gaan we nog korter, dus 20 cm geprobeerd. Probleem nog niet weg. Sterker nog, toen ik stilstond na het vervangen en mijn stuur naar links draaide hoorde in "Kloink" en is het kogeldeel van de verstelbare eindlinks aan een kant afgebroken op de laspunten.

Afbeelding

Afbeelding

Nu net dan maar super kort geprobeerd (16cm), na vervangen wilde de auto niet meer zakken/inveren, dus ook maar weer verwijderd net. De stabistang moest ik ook echt helemaal naar boven tillen om deze korte links te kunnen plaatsen...zat vrij strak allemaal zeg maar.

Afbeelding

Nu hangt de stabistang dus los op mijn draagarmen.

Ik ben helemaal de weg kwijt. Wat kan het probleem nou zijn? :(
Er zijn 10-tallen verlaagde Mini's die zelf nog met de originele lengte eindlinks rondrijden en al de problemen die in ondervind niet hebben volgens mij.

Iemand enig idee? Enig idee wie mij zou kunnen helpen om weer ene lach op mijn gezicht te krijgen als ik in de Mini stap?

Alvast bedankt mannen!
Laatst gewijzigd door Klatsie op 11 apr 2015, 09:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Manick
Sponsor

10 apr 2015, 21:41

Zo als ik al zei Sven, geef die OEM links aan mij dan kort ik ze wel in probleem over. Heb ik ook gedaan met mijn Mini
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2015, 21:43

gekeken of de veerpoot goed in de fuse zit?
dus helemaal naar boven totdat het niet meer kan?
of zeg ik nu iets doms?:P
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 apr 2015, 21:44

Manick schreef:Zo als ik al zei Sven, geef die OEM links aan mij dan kort ik ze wel in probleem over. Heb ik ook gedaan met mijn Mini
Vind ik goed maar ik heb toch ook kortere verstelbare gebruikt nu? Of zit daar ook nog verschil in dan?
Had jij hetzelfde probleem toen je ze niet in had gekort?
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2015, 09:23

Foto's toegevoegd...
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 apr 2015, 09:33

Hoi Sven, heb niet de oplossing voor je probleem maar valt me op dat jouw stangetjes wel erg kort zijn tov origineel. Heb gisteren onze Mini met 3 cm (alleen veren) verlaagd en de originele stangetjes passen zonder problemen maar zijn wel een stuk langer zoals je op de foto kunt zien.

Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2015, 10:19

Ja klopt originele zijn hart op hart 30cm en de laatste die geprobeerd heb zijn 16cm... dus dat scheelt een hoop. Maarja ik moest wat proberen zeg maar..:(
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2015, 12:44

Ik heb nog de originele stangetjes. Volgens Rob heb je bij een R53 helemaal geen kortere nodig tenzij je echt laag gaat.

Als ik de stangetjes los wil halen moet ik wel een blok hout onder de draagarm leggen en de krik laten zakken zodat ie inveert. Maar dat komt dan weer omdat ik maar 1 kant opkrik per keer. Zit de schroefset boven helemaal aan en onder volledig in het gat?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 apr 2015, 13:05

Rij toch zonder die voorste stabi, en hang m op met wat tiewraps

- Nee het kan geen kwaad
- Ja het rijdt beter
- Ja je kan gewoon hard remmen
- Nee hij tikt niet tegen de draagarm aan als jij hem goed vast maakt
- Ja je gaat weer lachen

Dus, werk aan de winkel.
machoboy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

11 apr 2015, 14:26

Komt die dan zo ook door de apk?
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2015, 14:45

Daveke schreef:Rij toch zonder die voorste stabi, en hang m op met wat tiewraps

- Nee het kan geen kwaad
- Ja het rijdt beter
- Ja je kan gewoon hard remmen
- Nee hij tikt niet tegen de draagarm aan als jij hem goed vast maakt
- Ja je gaat weer lachen

Dus, werk aan de winkel.
Nee hoor ik ga niet lachen hoor... Ik had m per kant vast gezet met 3 tiewraps, maar die zijn gebroken. Als iemand even kan laten hoe dat dan precies goed vast gezet moet worden ga ik dat voor nu proberen.
Het enige wat ik zeg is dat die stang er niet voor niks zit lijkt me. Daarnaast komt ie er ook niet mee door de APK volgens mij... ;)

De boel moet gewoon zo zitten als het hoort vond ik persoonlijk...maarja dat ben ik. ..Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2015, 14:47

Nee klopt Bram, ik heb ook maanden zo rond gereden totdat die camberplaten gewisselt zijn.

Ga zo of morgen wel proberen of ik er camber in kan krijgen zelf. Dan passen hopelijk de originele weer...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2015, 15:57

Die stabi voor zit er onder om 'm een onderstuurd karakter te geven omdat dat algemeen "als veilig" wordt gezien. Je hebt hem écht niet nodig en kan hem dus gerust achterwege laten. Als tie-wraps het niet doen, zet hem dan met iets stevigers vast. Voor de APK maakt het ook echt niet uit of hij er vast zit of niet, zolang hij maar niet los kan bewegen.

Nogmaals; de enige functie is de voorkant stijver maken en dus onderstuur creëeren, net als zo'n veerpootbrug doet. Je hebt hem niet nodig.

Als je hem dan toch vast wilt zetten heb je blijkbaar koroteren stabi stangetjes nodig. Kan D2 je daar niet in voorzien? Je bent toch niet de enige met een R53 met deze set...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 apr 2015, 17:21

Ik snap alleen niet wat jou probleem is?!
Ik heb helemaal geen problemen ermee...
Niets loopt aan, niets kraakt of niets bonkt
En zo heel veel lager dan ik sta je niet
Maar dat moet opzich niet uitmaken aangezien je
Kortere gebruikt, welke ik ook heb!

Stel hem maar nog een keer:p
Heb je de veerpoot er wel goed inzitten?
En weet je zeker dat je stabistang niet per ongeluk krom gebogen is?

Ik weet geen andere oplossing
Want weghalen ga jij toch niet doen:p
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2015, 23:50

Ik sta een stuk lager dan jij Chico...;)
Maar dat maakt voor het verhaal verder niet uit...haha

En dat is ook juist het probleem, niemand heeft problemen en ik had dat ook niet in het begin...

Ik ben nu samen met Rob erop uitgekomen dat het ook zomaar mn motorsteunen kunnen zijn, gezien het probleem zich alleen voordoet in een scherpe linkse bocht en bij hard remmen...

Dus die ga ik eerdaags maar vervangen ook. Hopelijk is dat het echte probleem.

Een weghalen ga jij ook niet doen, want dan kom je niet meer door de APK. En weghalen hoeft blijkbaar ook niet nodig te zijn...;)

Terug naar “Show your ride”