Ja ik dus wel. Eerst van 100 naar 5 (nooit volledig stilstaan) de remmen op temperatuur brengen en daarna met een gangetje van 150 op het pedaal trappen. Enkele keren herhalen tot er rook vanaf komt en dan rustig rondje rijden om af te koelen. Heb je ook een geldig excuus als de politie je bezig ziet!Klatsie schreef: Ik heb nog nooit iemand tot rooks aan toe zien remmen bij het vervangen van schijven en blokken zeg maar...![]()
Klatsie's R53 - Te koop/MAG weg
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Klatsie's R53
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Onlangs de remmen in de Twingo van m'n vriendin ook op die manier goed heet gestookt, keer of 8-9 van 100 naar 5 geremd, steeds wat harder, net tegen het ABS aan zeg maar. Daarna piepten/trilden ze niet meer...
(en ja, daar was ze zelf bij
)
(en ja, daar was ze zelf bij

- Wickedclaw
- One wheel wonder
Bericht
heb ik toen ook gedaan, stond bij het stoplicht even later en iedereen wijzen dat er iets in de fik stond
en als ik ze vertelde dat het gewoon door het inremmen kwam, stonden ze me aan te kijken of ik ze wel op een rijtje had

en als ik ze vertelde dat het gewoon door het inremmen kwam, stonden ze me aan te kijken of ik ze wel op een rijtje had

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou dan zal het wel normaal zijn. ..haha. Ga ik ook mn best maar eens doen...
Maar ik heb het zelf echt nog nooit gezien...

Maar ik heb het zelf echt nog nooit gezien...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Wickedclaw
- One wheel wonder
Bericht
gewoon doen
goed hard gaan en flink trappe op de rem en dan wat de andere ook zeggen steeds wat harder gaan.

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
@wickedclaw, je weet dat je tijdens het inremmen niet mag stilstaan? Dan kunnen je schijven krom trekken.
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lekker beading in de morgen...

Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Wickedclaw
- One wheel wonder
Bericht
Dat weet ik, was ook nadat ik had ingeremd maar eens moet je toch eens stoppe ln bij een stoplicht ofzo.BurnoutBram schreef:@wickedclaw, je weet dat je tijdens het inremmen niet mag stilstaan? Dan kunnen je schijven krom trekken.
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb vanochtend ff een paar keer flink geremd. Rook kwam er niet af, maar kwam wel een meur vanaf zeg...haha
- speedy
- NMC Legend
Bericht
iddKlatsie schreef:Oja ik geloof het ook echt wel, maar ik denk dat voor de mensen die alleen op straat rijden "normaal" remmen vaak wel voldoende is. Ik heb nog nooit iemand tot rooks aan toe zien remmen bij het vervangen van schijven en blokken zeg maar...![]()
Als je vask op een circuit gaat rijden zal het wel anders zijn denk ik inderdaad...
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik rem altijd gewoon met nieuwe blokken/schijven net zoals ik altijd doe en snap het probleem niet goed 

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik heb er zeker over gelezen maar ik ervaar geen problemen met remmen en ik heb het nooit gedaan 

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors