Willem's One D - is vervangen p255

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 jan 2010, 21:23

stephan schreef:Ziet er goed uit met de verlaging :wink: ,en heb je het zelf gedaan?
Ik heb ook nog een setje dat er onder moet!!(en snel) :lol:
Ben benieuwd of het zelf te doen is.

Gr Stephan
Is redelijk goed zelf te doen, geduld doet een hoop. Wij zijn in totaal 4,5 uur bezig geweest incl avond eten. De meeste tijd zat er eigenlijk in hoe we de auto omhoog kregen, dit was toch even puzzelen waar de krik ideaal stond en zo de assteunen te plaatsen. Daarbij kost de eerste veer het meeste werk, de 2e veer gaat daarna gemakkelijk. Met de achterveren ongveer 1 uur en 30 min bezig geweest. Voor de voorveren tochwel 2 uur nodig gehad, dit omdat het even puzzelen is om de veerpoot uit het fusee te krijgen. Toen het ons ook niet lukte na 45 minuten de telefonische hulpdienst ingeschakeld die snel aangaf wat verder te doen. Daarna hadden we de veerpoot er zo vanaf en was het zo gedaan, de andere kant is trouwens net zo makkelijk.

Zelf denk ik dat Willem nog wel een verslagje met foto's zal maken. De veerspanners hebben we alleen gebruikt bij de achterveren. Let er wel op dat je die strak genoeg aandraait anders springt het boutje er nog vanaf. De voorveren zijn goed te doen zonder veerspanners, gewoon wat gewicht op de veren en voorzichtig losdraaien. Voor het vastzetten van de nieuwe veren zijn de veerspanners niet nodig.
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

24 jan 2010, 22:14

Ziet er zeer goed uit! Hoeveel heb je hem/haar nou verlaagd?
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2010, 22:17

Heel netjes, echt een wereld van verschil 8)! Goed bezig :icon_top:!
Afbeelding
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2010, 22:38

Heb je mooi gedaan!!!!!!! :lol:
stephan
Be Mini
Be Mini

25 jan 2010, 06:04

Aantje schreef:
stephan schreef:Ziet er goed uit met de verlaging :wink: ,en heb je het zelf gedaan?
Ik heb ook nog een setje dat er onder moet!!(en snel) :lol:
Ben benieuwd of het zelf te doen is.

Gr Stephan
Is redelijk goed zelf te doen, geduld doet een hoop. Wij zijn in totaal 4,5 uur bezig geweest incl avond eten. De meeste tijd zat er eigenlijk in hoe we de auto omhoog kregen, dit was toch even puzzelen waar de krik ideaal stond en zo de assteunen te plaatsen. Daarbij kost de eerste veer het meeste werk, de 2e veer gaat daarna gemakkelijk. Met de achterveren ongveer 1 uur en 30 min bezig geweest. Voor de voorveren tochwel 2 uur nodig gehad, dit omdat het even puzzelen is om de veerpoot uit het fusee te krijgen. Toen het ons ook niet lukte na 45 minuten de telefonische hulpdienst ingeschakeld die snel aangaf wat verder te doen. Daarna hadden we de veerpoot er zo vanaf en was het zo gedaan, de andere kant is trouwens net zo makkelijk.

Zelf denk ik dat Willem nog wel een verslagje met foto's zal maken. De veerspanners hebben we alleen gebruikt bij de achterveren. Let er wel op dat je die strak genoeg aandraait anders springt het boutje er nog vanaf. De voorveren zijn goed te doen zonder veerspanners, gewoon wat gewicht op de veren en voorzichtig losdraaien. Voor het vastzetten van de nieuwe veren zijn de veerspanners niet nodig.
:icon_top: Thx
Stephan
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2010, 09:34

thewongandonly schreef:Ziet er zeer goed uit! Hoeveel heb je hem/haar nou verlaagd?
het zijn 30mm verlagingsveren.... :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

25 jan 2010, 09:53

@ All: Thanks :D ben er erg blij mee en inderdaad een flink verschil!
Zit nu iedere keer te kijken bij andere Mini's wat het verschil is in hoogte :P

Het monteren was inderdaad erg leuk om te doen, en wel zo makkelijk om met z'n 2en te doen.
Ik zal er nog een mooi verslag van maken :)

Het zijn inderdaad 30mm verlagingsveren, maar volgens mij (omdat het gebruikte zijn) is het een fractie lager geworden..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

30 jan 2010, 21:45

Ondanks de verlaging blijk ik een prima sleepdienst te zijn!

Vanavond kwam ik terug vanuit Alphen a/d Rijn en het had al even lekker gesneeuwd. Onderweg terug kwamen we al verschillende auto's tegen die in de slip raakten door de gladde, amper geveegde weg.
Uiteindelijk kwamen we langs een rotonde waar twee auto's erg merkwaardig op de rotonde geparkeerd stonden. Toen we dichterbij stonden, bleek dat beide auto's half in de berm stonden. De ene auto stond met zijn neus in de kant en de ander met de zijkant, een meter van een lantaarnpaal.

We zijn, hoe nobel, even gestopt om te vragen of alles goed ging en of we konden helpen. Nu bleek dat ze ee allebei niet meer uit kwamen en maar wat blij waren met wat hulp.

Dus ik gaf aan dat ik een sleepkabel bij me had en wel even kon trekken. Zo gezegd, zo gedaan, dus de sleepogen kwamen tevoorschijn en de eerste auto begon ik achterwaarts uit de kant te trekken, terwijl ik midden op de rotonde stond. Gelukkig een tweebaans rotonde, dus overig verkeer kon er prima omheen.

Zonder enige moeite trok ik de eerste auto eruit waarna de tweede volgde. In een kwartiertje was alles gepiept, maar ik blijf dit soort dingen nog steeds heel leuk vinden om te doen!
Die mensen gaven nog aan dat de meeste mensen gewoon door rijden als ze je zien staan.

Dit was dus mijn geweldige actie-avond!

Zouden jullie doorrijden als je mensen ziet klungelen en je kan ze helpen?

The exes:

- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2010, 22:35

oei, gewetensvraag......
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

30 jan 2010, 22:39

mushrop schreef:oei, gewetensvraag......
Ghehe >) >)
eens zien hoe nobel/barmhartig de NewMINIClub is :mrgreen:

The exes:

- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
HansF
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 jan 2010, 22:43

:icon_top:
En vooral blijven doen ! Er zijn genoeg mensen die enkel alleen aan zichzelf denken !
Stonden de mensen in kwestie al te :surrender voor hulp ?

Grtz
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

30 jan 2010, 22:47

HansF schreef:Stonden de mensen in kwestie al te :surrender voor hulp ?
Nog net niet, ik zag ze wel al rond kijken wat ze nu gingen proberen.
Ze hadden inmiddels de automatten al uit de auto en daarmee geprobeerd, maar die vent stond zo lomp over de stoeprand in het gras, dat hij alleen maar aan het graven was :)
Hij had nog geluk, 1,5 meter naar rechts en hij had op zo'n lomp driehoekig blok gezeten met z'n auto...

ze waren dus erg blij met mijn hulp en dat doet mijn ego weer strelen :mrgreen:

The exes:

- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
HansF
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 jan 2010, 22:57

Nog n :-)) gehad?
GreyCooperS
Forum Junky

30 jan 2010, 23:24

Goed bezig Willem.

Ik stop bijna altijd als ik denk dat mensen hulp nodig hebben.
Is ook erg prettig als ze voor jou stoppen...
...meestel blijft mn hulp beperkt tot gezelschap houden of iemand bellen, want technisch gezien heb je niet veel aan mij :mrgreen:

Wel het voorgaande jaar al twee keer mensen geholpen met bandenpech..
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 jan 2010, 10:19

Heb het nog nooit mee gemaakt :roll: alleen langs de snelweg maar daar stop ik niet om te helpen :p Met de vraag of ik zou helpen ja of nee ligt helemaal aan het type mensen en de auto :wink: of is dit discriminatie :mrgreen: .
Maar het feit is wel dat iedereen de anwb of route mobiel o.i.d kan bellen en dat zijn experts .
Vind het wel :icon_top: dat je geholpen hebt .

Terug naar “Show your ride”