Met de nieuwe wielen loopt de boel wel aan (alleen op de Ring, dus ik laat het zo). Ik slijt langzaam de plastic beschermranden weg. Even kijken of ik dit kan rollen ofzo, alhoewel het niet heel erg is. Verder had ik weer last van (te) hete remmen en dus fading. dit wilde ik opgelost hebben voor de Ringdag van 2 augustus. Ik heb mooie Brakeducts liggen maar die vragen wat aanpassingen waar ik geen tijd voor heb gehad dus heb snel even wat tijdelijke koeling aangelegd speciaal voor een paar rondjes Ringen, het ziet er niet uit maar het werkte zowaar prima!
Verder hebben we het wel eens gehad over verlagen en dat dat in de stad geen gelukkige combi is. Op dat moment wordt de complete voorkant eronderuit gereden.......
foto's volgen (wederom photobucket crash)
Het onderste deel inclusief 1 zijflap er helemaal afgebroken
Nu had de bumper al een restauratie van de vorige eigenaar(s) achter de rug en die heb ik al een keer moeten verbeteren omdat het los kwam, maar dat zat allemaal relatief aan de binnenkant. Nu stond ik op het punt om alles nieuw eronder te maken maar dat komt toch op ca 800 euro zonder spuitkosten.
Ik ga zeker alles nieuw maken maar eerst tijdelijk een knip en plak oplossing om te kunnen blijven rijden.
Zoals je ziet moesten de spiegelkappen ook overnieuw. Ik had geen primer gebruikt omdat ik eerst wilde kijken of het lukte
Deze, maar nu ook met 3 lagen primer, overnieuw gespoten.
De GP staat er toch weer lekker bij nu
Ook heb ik de eerste delen van de nieuwe bumper besteld. Beetje de kosten spreiden. Wat opvalt is dat het materiaal van de nieuwe onderdelen van betere kwaliteit lijkt, maar dat kan ook door verdroging komen van de oude delen (ofzo)
Laatst gewijzigd door Gp0029 op 12 aug 2015, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Aii dat voorkantje, wat zonde! zal best een nare ervaring zijn geweest om die prijzige bumper zo stuk te rijden.. Succes met het herstel! Wat die koeling betreft: creatief opgelost
Ja goeie vraag Bram, die brake ducts zijn zo groot dat alles gekoeld wordt, en ik heb ze liggen. Alleen vragen die wat aanpassingen aan de binnenschermen en misschien ook ietsjes van de aluminium stootbumper, en daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Deze slangen heb ik maar een beetje gericht op de delen waar geen beschermkappen zaten, anders ben ik beschermkappen aan het koelen met een te klein oppervlak. brakeducts
Inmiddels andere binnenschermen bij Davy besteld zodat ik naar hartenlust kan experimenteren met passen, zagen, boren, dremelen en vloeken
En anders een BBK erop, want dit moet wel goed werken op trackdays
Niek, als je naar de foto van het nieuwe zwarte rooster kijkt zie je daar waar de "nepluchtintakes" van de GP zitten nu een voorgevormd "rondje" zitten. Volgens mij zit dat in het oude rooster niet. Als je deze eruit knipt kun je heel eenvoudig de remkoeling uit de Mini-Challenge kit aansluiten.
Ik ga proberen de Orranje versie werkend te krijgen.
Er moeten inderdaad hoekjes van de aluminium stootbumper af. Taai spul dus grote flex op zetten.
Ik heb de buizen met twee dikke grote tie-raps vast gezet en ze gaan nooit los.
Binnenschermen heb ik voor driekwart sowieso weggelaten dus geen last van
Vanmiddag kreeg ik het seintje dat deze set op de post is gedaan. Erg benieuwd naar de kwaliteit. Ook inmiddels een oliekoeler-set besteld. Nu nog even een weekendje prikken om die GP weer op de stoep te zetten.
Welke oliekoeler heb je besteld? Was jij afgelopen zondag op de ring? Ik heb namelijk een GP gezien. Ik ben van plan om met buizen a la Berthil koeling te voorzien.
Nee zondag was ik er niet. Ik heb het idee dat de flexibele rem-koelslang van het Mini Challenge pakket iets makkelijker te monteren is, maar ik liep afgelopen winter al tegen de Orranje set aan. Mijn wielen hebben een ET35 tegenover ET58 standaard dus in theorie moet het passen. Maar het venijn zit dus aan de binnenkant zoals Berthil bevestigd, dremelen in de stootbumper....maar die zijn te koop voor 30 euro dus dat is wel een hobby-gokje waard.
Berthil bedankt voor het GP icoon aan de zijkant links (avatar? of hoe heet dat? )
De Oliekoeler heb ik bij Madness besteld omdat die adapter plate voor mij de enige juiste is die ik kon vinden. Maar ja, dat ding moet nu eerst de atl. oceaan over