Duncan's R53 JCW
- Duncan023
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Duncan's R53 JCW
auto vandaag 'even' uitgeleend aan een klantje in beun, rij ik net weg, stuur helemaal scheef, trekt naar rechts.. snel even de uitlijnbrug op, wielvlucht meer dan 2grade verschil, raar, even camberplates nakijken, staan op exact het zelfde.. na even meten en doen er dus achter gekomen dat die pannekoek mn veer krom gereden heeft.. beetje klaar met het verlagen etc. dus de set staat nu tekoop, OEM JCW veren zitten er weer onder (-1cm OEM verlaging) en daar blijft het lekker bij, ziet er stuk minder knap uit maar ben klaar met dat gezeik dat bij elk stootje er opnieuw afgesteld moet worden of dat het spul gelijk krom is..
voor mijn SYR; viewtopic.php?f=3&t=35793

- speedy
- NMC Legend
Bericht
huh raar verhaal dat je zo'n veer zo krom rijd......
veer van een schroefset is toch niet zwakker als een oem veer?
ik rijd al 6 jaar op een schroefset en heb nooit wat af hoeven stellen achteraf

- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
X2Lars Temmink schreef:Dat moet pittig hard gegaan zijn... Zo'n veer rij je echt niet zo maar ff krom lijkt me!

- Duncan023
- 4 op een rij!
Bericht
Naja naar mijn mening wel of ik heb toevallig pech gehad, vind het kwa uiterlijk er niet mooier op geworden maar kwa comfort zeker wel, want laten we eerlijk wezen, ik ben niet elke maand eens op het circuit..speedy schreef:huh raar verhaal dat je zo'n veer zo krom rijd......
Ja ben ik ook bang voor, volgens hem was het alleen een stoepje dat ie gepakt hadLars Temmink schreef:Dat moet pittig hard gegaan zijn... Zo'n veer rij je echt niet zo maar ff krom lijkt me!

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Duncan023
- 4 op een rij!
Bericht
velgen is echt niks mee aan de hand, niet beschadigt gelukkig, waarschijnlijk omdat de banden iets uitsteken heb 215/35R18 ipv 205/40R18BurnoutBram schreef:En je velg is geen ei geworden?

- Duncan023
- 4 op een rij!
Bericht
vond het er zelf nooit mooi uit zien zonder verlaging bij Mini's maar nu met de GP's eronder vind ik het toch wel een mooi plaatje.

- Duncan023
- 4 op een rij!
Bericht
na een hele tijd niks meer van me te hebben laten horen weer is een update, is een hoop gebeurt,
eerste mod weer, een GRS motorsport intercooler

en zo hoog rijden vond ik toch niet mooi.. dus is er ook weer een schroefset onder gekomen, een Cobra EVO 1 deze keer en ohja, de R105 vond ik toch mooier als de GP's dus banden overgezet, opnieuw gebalanceerd en rij nu weer met deze rond

ook het zwart gewrapte en gedipte verwijdert, alleen de beltline is nu nog zwart

ook nog wat leuke JCW goodies gescoord, allemaal OEM JCW en nieuw, de schakelpook en handremgreep

en oook heb ik nog een mod in proces/productie, heb van Sjaak carbonne JCW stuurkapjes kunnen overnemen en ga daar nu mijn radiobediening en cruisecontrol in maken/overzetten.
de telefoonbediening laat ik achterwegen omdat ik dat waardeloos vind werken
eerst de kapjes eens is overgetrokken

OEM kapjes met bediening overgetrokken

passend gemaakt op de JCW kapjes

en toen was de avond voorbij, eerdaags het "rondje" uitdremelen en dan eens kijken hoe en wat verder met passend maken
eerste mod weer, een GRS motorsport intercooler

en zo hoog rijden vond ik toch niet mooi.. dus is er ook weer een schroefset onder gekomen, een Cobra EVO 1 deze keer en ohja, de R105 vond ik toch mooier als de GP's dus banden overgezet, opnieuw gebalanceerd en rij nu weer met deze rond

ook het zwart gewrapte en gedipte verwijdert, alleen de beltline is nu nog zwart

ook nog wat leuke JCW goodies gescoord, allemaal OEM JCW en nieuw, de schakelpook en handremgreep

en oook heb ik nog een mod in proces/productie, heb van Sjaak carbonne JCW stuurkapjes kunnen overnemen en ga daar nu mijn radiobediening en cruisecontrol in maken/overzetten.
de telefoonbediening laat ik achterwegen omdat ik dat waardeloos vind werken

eerst de kapjes eens is overgetrokken

OEM kapjes met bediening overgetrokken

passend gemaakt op de JCW kapjes

en toen was de avond voorbij, eerdaags het "rondje" uitdremelen en dan eens kijken hoe en wat verder met passend maken

- speedy
- NMC Legend
- Duncan023
- 4 op een rij!
Bericht
bedankt kerelspeedy schreef:mooie modsmooi dat je weer een schroefset hebt icm r105.

- speedy
- NMC Legend
- Duncan023
- 4 op een rij!
Bericht
we zullen zien wat de toekomst me brengt, nu eerst de stuurkapjes verder proberen te maken
haha had al zo een vraag verwacht na al het wisselen met de vering, ja deze bevalt zeker, vind het alleen jammer dat de topmounts niet verstelbaar zijn maar daar zijn genoeg opties op, zou het liefst rondom de auto dus ook achter de wielvlucht wat extra kunnen instellen zodat het allemaal op -2,0 staatspeedy schreef:vind je deze schroefset wel prettig?

we zullen zien wat de toekomst me brengt, nu eerst de stuurkapjes verder proberen te maken

- Duncan023
- 4 op een rij!
Bericht
tijd geleden inmiddels dat ik "actief" was op het forum, de Mini is motorisch gezien helemaal weer JCW gemaakt (nokkenassen, intercooler en pullie dus en de Tarox BBK) en dit is allemaal al verkocht.
Mini gaat eerdaags ook de verkoop in met de 18000Km die ik ermee gemaakt hebt!
Heb een ander leuk speeltje in mijn bezit gekregen, een Audi S3 (stage3 bij JD getuned!) met 360pk/460nm
leuke tijd met de Mini gehad en veel van geleerd, maar nu tijd voor iets anders
Mini gaat eerdaags ook de verkoop in met de 18000Km die ik ermee gemaakt hebt!
Heb een ander leuk speeltje in mijn bezit gekregen, een Audi S3 (stage3 bij JD getuned!) met 360pk/460nm

leuke tijd met de Mini gehad en veel van geleerd, maar nu tijd voor iets anders

- speedy
- NMC Legend
Onze sponsors