Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
paddo
Be Mini
Be Mini

Re: Mijn F56S > stuk: Leenwagen R57 (pag. 12)

15 sep 2015, 08:45

Aha BMW Welt en de Mini tentoonstelling zijn wij afgelopen zomer ook geweest, erg nice. Overigens waren wij er op een zondagochtend vroeg en toen was het al bizar druk (met vooral veel aziaten :? )
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2015, 15:17

Contact gehad met de dealer, er wordt druk overleg gevoerd met BMW/MINI. Er is dus vooralsnog geen oplossing en/of echte oorzaak gevonden.

Ze willen liever - begrijpelijk - de JCW tuning/montage daarom gaan uitstellen, als er tenminste vandaag nog geen oplossing komt en daar ziet het helaas wel naar uit. Ik blijf dus waarschijnlijk nog even in de cabrio rondtuffen. Dat gezegd hebbende ben ik benieuwd of iemand voor mij even mooi weer kan regelen, zodat het dak open kan... als een soort van schrale troost ofzo?! :()

(Ik baal er wel van! :?)
paddo schreef:Aha BMW Welt en de Mini tentoonstelling zijn wij afgelopen zomer ook geweest, erg nice. Overigens waren wij er op een zondagochtend vroeg en toen was het al bizar druk (met vooral veel aziaten :? )
Voor ons staat het gepland op zaterdag 10 oktober, hopelijk is het doordat we buiten het seizoen zitten niet al te druk. Heb je nog tips van dingen die we echt moeten zien/doen daar? Ik wil eigenlijk proberen bij een 'factory tour' aan te schuiven...
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2015, 15:49

Als ik een cabrio zou hebben zou ik ook vaak open rijden, evt. een sjaal om en lekker karren. Het uurtje dat ik wel redelijk weer had, de afgelopen dagen, vond ik het open rijden hartstikke leuk!

Ze nemen de storing inderdaad (gelukkig) serieus, daar ben ik ook blij mee. Ze weten ook dat een simpele reset niets oplost, want dat heb ik zaterdag al door de hulpdienst laten doen en daarna kwam het gewoon weer terug. Kan nu niet anders dan afwachten helaas. Deze carbrio is zeker geen straf, maar ik mis mijn eigen bakkie wel... :roll:

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2015, 12:07

Vanmorgen even bij de dealer geweest om iets uit de auto te halen. Blok ligt deels uit elkaar, blijkt sprake van een hardwareprobleem. Ik denk zelf afgaande op de storing dat het iets met de aandrijving/krukkenas betreft. Case ligt bij BMW/MINI, maar omdat ze communiceren via een 'systeem' (PUMA?) gaat dat allemaal niet heel vlotjes: "Bellen gaat sneller!". Dealer vertelde mij dat ik de auto zeker niet voor 't weekend terug mag verwachten en dan moet ook de JCW Kit er nog op/in...

Wat een gedoe allemaal! :|

Afbeelding
Manick
Sponsor

17 sep 2015, 12:57

Tja ik weet/ heb gehoord dat er problemen zijn met de Cooper S blokken, was afgelopen zondag bij een BMW dealer er daar stonden 2 motorblokken in verpakking

Tis alleen zo dat er nu vanuit BMW/Mini toestemming moet komen voor hoe en wat. Garantie, oorzaak, recall enz enz
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2015, 13:41

Manick schreef:Tja ik weet/ heb gehoord dat er problemen zijn met de Cooper S blokken, was afgelopen zondag bij een BMW dealer er daar stonden 2 motorblokken in verpakking

Tis alleen zo dat er nu vanuit BMW/Mini toestemming moet komen voor hoe en wat. Garantie, oorzaak, recall enz enz
Garantie lijkt me geen probleem eerlijk gezegd, auto is nieuw. Ik kan helaas niet anders dan afwachten...

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2015, 14:43

Bij BMW/MINI pakken problemen zeer serieus op! Ik ben er buitengewoon tevreden over. :icon_top:
Zeker als je een PON product gewend bent waar je als een snotneus wordt weg gezet als klant zijnde... >:(
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2015, 14:46

peter schreef:Bij BMW/MINI pakken problemen zeer serieus op! Ik ben er buitengewoon tevreden over. :icon_top:
Zeker als je een PON product gewend bent waar je als een snotneus wordt weg gezet als klant zijnde... >:(

Begreep ik nou laatst dat jij ook al een nieuwe motor hebt in je F55 Peter?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2015, 15:22

peter schreef:Bij BMW/MINI pakken problemen zeer serieus op! Ik ben er buitengewoon tevreden over. :icon_top:
Vooralsnog heb ik die indruk ook, althans Jan de Jong MINI pakt het erg serieus op! Dat laat natuurlijk onverlet dat ik wel heel erg baal van het feit dat ik niet kan rijden met mijn nieuwe karretje. De R57 is leuk, maar daar wil ik strakkies niet mee de Alpen in... 8)

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2015, 15:46

Ben zojuist gebeld. De 'krukaspositiesensor' is beschadigd die moet vernieuwd worden. Oorzaak is dat de zgn. 'axiale bewegingsvrijheid' van de krukas te groot is, dus in de lengte beweegt de krukas te veel/ver. Geen bekend probleem van deze motor, aldus JdJ.

Die instelling voor de bewegingsvrijheid is waarschijnlijk al in de fabriek fout gedaan. Ze gaan nu minutieus onderzoeken of er meer schade is ontstaan - behalve de sensor - doordat de krukas niet juist afgesteld was en vervolgens iom. BMW/MINI de axiale bewegingsvrijheid opnieuw instellen, de sensor vervangen en daarna de JCW Kit installeren. Zal hopelijk ergens volgende week weer kunnen rijden. Jippie! :)

Vandaag/morgen dan toch maar even de R57 inruilen voor een F56, omdat ik toch een beetje ruimte (in de achterbak) mis.

Afbeelding
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 sep 2015, 16:22

Is hetzelfde als de BDP-sensor toch? Heb die in onze eerste alfa ook eens kapot gehad. Geen rare foutmeldingen toen, maar wel een motor die er spontaan mee stopte als hij te warm werd. Als we hem even een paar minuten lieten staan, dan startte hij daarna gewoon weer. Bij ons was het alleen maar een elektronisch probleem, gelukkig niet veroorzaakt door een verkeerd afgestelde krukas.
Niet te hopen dat er ook schade is aan de zuigerstangen, zuigers, etc.... Kan me voorstellen dat die ook niet lekker lopen als de krukas verkeerd staat.
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2015, 16:39

78Ray schreef:Is hetzelfde als de BDP-sensor toch?
Geen idee, zo technisch ben ik niet... :roll:
JdJ had het over een 'krukaspositiesensor'. De sensor die dus controleert of de toleranties van de krukasbewegingen binnen de marges vallen (ik verzin het ter plekke, maar dit klopt wel volgens mij.).
78Ray schreef: [...]
Niet te hopen dat er ook schade is aan de zuigerstangen, zuigers, etc.... Kan me voorstellen dat die ook niet lekker lopen als de krukas verkeerd staat.
Wat ik al schreef, ze gaan hem minutieus nakijken op evt. andere schade en alles wat ze vinden gaan ze uiteraard herstellen. Ik vertrouw er op dat dit helemaal goed gaat komen!

Afbeelding
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 sep 2015, 16:47

Gaat inderdaad vast goed komen, hij is in goede handen moet je dan maar denken.

BDP-sensor is de bovenste dode punt sensor en maakt deel uit van je motormanagement systeem. Zoals de naam doet vermoeden registreert die sensor het moment waarop de krukas op het bovenste dodepunt staat. Daarom wordt hij ook wel de toerentalsensor genoemd, omdat het aantal omwentelingen per seconde je toerental is.
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]

Terug naar “Show your ride”