Geweldig toch om na 6 jaar nog steeds zo blij te zijn met je auto.
Hij ziet er ng steeds fantastisch uit!
Dangixxer's MCS
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
dikke bak met heerlijk geluidje heb ik afgelopen zaterdag mogen ervaren.
Tetterde echt boven iedereen uit, heeerlijk!

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Over minder dan 2 weken trek ik naar de UK en zal het er na een maand of negen eindelijk van komen

Hoeveel, hoeveel hoeveel zal het wordenl.....ik zou het bij god ni weten!!!!!
Binnen twee weken zal ik het vertellen
Eindelijk is er witte rook....Berthil schreef:We zijn al weer een tijdje verder en ik ben erg benieuwd naar de resultaten van die Thumper koppen. Hoe is de status?
dangixxer schreef:Eindelijk nog eens wat nieuws voor mijn S'je
Tijd om hem toch weer een beetje sneller te maken![]()
Dus is ondertussen mijn cilinderkop in de VS besteld en ondertussen klaar![]()
Het is een Thumper TPR-2 geworden
Mijn exemplaar is voorlopig het 25ste (ter wereld) en het eerste in België. Eén van de komende maanden zal de kop in de Uk geplaatst worden icm een newman nokkenas, Bosch 550cc injectoren en nieuwe op maat gemaakte Mynes software.
Wordt dus zeker vervolgd![]()

Over minder dan 2 weken trek ik naar de UK en zal het er na een maand of negen eindelijk van komen

Hoeveel, hoeveel hoeveel zal het wordenl.....ik zou het bij god ni weten!!!!!
Binnen twee weken zal ik het vertellen

- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Eindelijk op het forum geraakt....
Moeilijk om deze ervaring van de laatste 2 dagen in een topic te beschrijven...
1320mini.... de kerels zijn onvoorstelbaar.
Ga het toch proberen
kennis...passie...openheid...ze ademen MINI !!!
Op 2 uur zie je één van hen een motor uit een MINI takelen
Kennen die MINI's van binnen en vanbuiten...weten zo met hoeveel torque ze elke vijs moeten vastdraaien...het heeft geene naam wat ze kennen weten en kunnen
(werken trouwens als mecaniekers in het weekend voor een dragster team aan de 2500pk motor en leggen deze motor na elke run helemaal open)
En naast de kennis ook geweldig vriendelijk en open! Je mag alles zien! Leggen overal uit wat ze doen en waarom. Heb ongeveer 2 dagen aan één stuk foto's staan trekken en op hun vingers kijken maar maken daar niets van. En zo leer je zelf ook weer een beetje bij.
Misschien dan maar wat foto'tjes nu

En dan nu nog een eindgrafiekje....
dedjuu
Ben mijn USB stick met de resultaten verloren...
Maar kan al wel verklappen dat hij voor de tuning 201 wielpk had (231 krukas)
En ben er buiten gereden met 227 wielpk oftwel 261 krukaspk's
Hebben 20 verschillende files ingelezen in dynoruns gedaan om tot dit te komen
Hij draaide constant tussen 224 en soms zelfs 228 wielpk (maar dat was niet de definitieve tune)
Weer moeilijk om te vergelijken met vroeger omdat het weer over een andere bank gaat.
Maar als ik vergelijk met MINI's met gelijkaardige mods, kwamen deze uit rond 220 wielpk (met spruitstuk)! Toch een sterk blokje heb ik
Maar ooooooooooooo ik weet 1 ding! De MINI is nu een beest geworden!
Met mijn versleten voorbanden is het driften en DSC lampeke all over the place.
Ik heb het gevoel dat je telkens in een lagere versnelling aan het rijden bent. In zesde gaat hij nu bij het minste als een speer!!!
Zware acceleraties heb ik voorlopig enkel nog maar in tweede gedaan. En dat is zelfs straffer dan vroeger in eerste!!!
EEN BOM!!!
Moet wel zeggen dat hij stationair niet zo soepel meer draait. Combinatie van de aggressieve cam en immense injectoren. Maar ergens hou ik daar al wel van!!! Is net zoals bij rally en racewagens die ook steeds wat staan te tjokken in neutraal.
Is dit nu alles.....
oh nee
Scott en Thomas hebben me weer op ideeën gebracht...
Zit nog steeds met een grote restrictie namelijk het spruitstuk...
En met wat knutselen moeten we wel voorbij de control zien te raken...
Ga sneller terug gaan dan ik zelf dacht....

Moeilijk om deze ervaring van de laatste 2 dagen in een topic te beschrijven...
1320mini.... de kerels zijn onvoorstelbaar.
Ga het toch proberen

kennis...passie...openheid...ze ademen MINI !!!
Op 2 uur zie je één van hen een motor uit een MINI takelen
Kennen die MINI's van binnen en vanbuiten...weten zo met hoeveel torque ze elke vijs moeten vastdraaien...het heeft geene naam wat ze kennen weten en kunnen
(werken trouwens als mecaniekers in het weekend voor een dragster team aan de 2500pk motor en leggen deze motor na elke run helemaal open)
En naast de kennis ook geweldig vriendelijk en open! Je mag alles zien! Leggen overal uit wat ze doen en waarom. Heb ongeveer 2 dagen aan één stuk foto's staan trekken en op hun vingers kijken maar maken daar niets van. En zo leer je zelf ook weer een beetje bij.
Misschien dan maar wat foto'tjes nu

En dan nu nog een eindgrafiekje....
dedjuu
Ben mijn USB stick met de resultaten verloren...

Maar kan al wel verklappen dat hij voor de tuning 201 wielpk had (231 krukas)
En ben er buiten gereden met 227 wielpk oftwel 261 krukaspk's
Hebben 20 verschillende files ingelezen in dynoruns gedaan om tot dit te komen

Hij draaide constant tussen 224 en soms zelfs 228 wielpk (maar dat was niet de definitieve tune)
Weer moeilijk om te vergelijken met vroeger omdat het weer over een andere bank gaat.
Maar als ik vergelijk met MINI's met gelijkaardige mods, kwamen deze uit rond 220 wielpk (met spruitstuk)! Toch een sterk blokje heb ik
Maar ooooooooooooo ik weet 1 ding! De MINI is nu een beest geworden!
Met mijn versleten voorbanden is het driften en DSC lampeke all over the place.
Ik heb het gevoel dat je telkens in een lagere versnelling aan het rijden bent. In zesde gaat hij nu bij het minste als een speer!!!
Zware acceleraties heb ik voorlopig enkel nog maar in tweede gedaan. En dat is zelfs straffer dan vroeger in eerste!!!
EEN BOM!!!
Moet wel zeggen dat hij stationair niet zo soepel meer draait. Combinatie van de aggressieve cam en immense injectoren. Maar ergens hou ik daar al wel van!!! Is net zoals bij rally en racewagens die ook steeds wat staan te tjokken in neutraal.
Is dit nu alles.....
oh nee
Scott en Thomas hebben me weer op ideeën gebracht...
Zit nog steeds met een grote restrictie namelijk het spruitstuk...
En met wat knutselen moeten we wel voorbij de control zien te raken...

Ga sneller terug gaan dan ik zelf dacht....

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi dat je dat gedaan hebt en een mooi resultaat 
Heb je nu die 550 injectoren er in?
Ik hoor graag of dat wat doet met je verbruik t.o.v. voorheen.
Over langere tijd gemeten dan want je zal de eerste tijd vast het gas flink intrappen
Ik heb ze namelijk ook nog liggen.
Nog even meedoen met de Beek rollerbank dag en je weet waar je staat t.o.v. de andere Mini's
Ben ook wel benieuwd naar je koppelgrafiek.

Over langere tijd gemeten dan want je zal de eerste tijd vast het gas flink intrappen

Nog even meedoen met de Beek rollerbank dag en je weet waar je staat t.o.v. de andere Mini's

- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
en in de UK mag je maximaal 110....
Maar verbruik is nog lichtjes gezakt
Zat na 500 km rond de 6,5 liter gemiddeld.
Heb gezien hoe de AFR vergeleken is tussen Beek en 1320
Bij lage toeren stond hij bij Beek een stuk rijker (vandaar ook nu het dalen van het verbuik)
Maar vanaf 6000 toeren ging hij met Beek soft een heel stuk naar boven en vrij arm lopen!!! Rond de 12,7 (nu staat hij op 11,5)
Dit zou volgens hen komen omdat de originele injectoren het moeilijk konden volgen.
Kan wel kloppen want mijn vermogen begon daar al af te toppen.
Nu staat hij in de hoogste zone veel rijker afgesteld.
Koppel zit nu op 178 wtq
was bij de baserun 167
Ja wie weet moet hij nog wel eens op een andere testbank
Maar is nog niet klaar, dus er is nog wel wat werk aan de winkel
Weet wel dat hij ongeveer 26 wielpk's gewonnen heeft en "oh my god" dat merk je echt wel
En de discussies over testbanken ....
wat maakt het allemaal uit
Heb nu wel totnutoe enkel autostrades gedaan ...Berthil schreef:Mooi dat je dat gedaan hebt en een mooi resultaat
en in de UK mag je maximaal 110....
Maar verbruik is nog lichtjes gezakt
Zat na 500 km rond de 6,5 liter gemiddeld.
Heb gezien hoe de AFR vergeleken is tussen Beek en 1320
Bij lage toeren stond hij bij Beek een stuk rijker (vandaar ook nu het dalen van het verbuik)
Maar vanaf 6000 toeren ging hij met Beek soft een heel stuk naar boven en vrij arm lopen!!! Rond de 12,7 (nu staat hij op 11,5)
Dit zou volgens hen komen omdat de originele injectoren het moeilijk konden volgen.
Kan wel kloppen want mijn vermogen begon daar al af te toppen.
Nu staat hij in de hoogste zone veel rijker afgesteld.
Koppel zit nu op 178 wtq
was bij de baserun 167
Ja wie weet moet hij nog wel eens op een andere testbank

Maar is nog niet klaar, dus er is nog wel wat werk aan de winkel

Weet wel dat hij ongeveer 26 wielpk's gewonnen heeft en "oh my god" dat merk je echt wel
En de discussies over testbanken ....
wat maakt het allemaal uit
Onze sponsors