Klatsie's R53 - Te koop/MAG weg
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Klatsie's R53 - Kachel probleem
Zit die vlakbij het gaspedaal? Anders even je gaspedaal loshalen.

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo...vandaag dagje vrij genomen om even de tijd te nemen om mijn kachelradiateur te vervangen. Op zich geen ontwikkelde klus, ware het niet dat ik met mijn te grote lichaam in een te kleine ruimte moest manoeuvreren...
Maar goed...het was even pielen maar het is allemaal gelukt. De kachel wordt weer super warm!
Heb gaande weg wat foto's gemaakt.
Oude kachelradiatior:

Deze zat inderdaad verstopt. Ik heb m even met warm water gevult onder de kraan en voelde maar een heel klein deel warm worden.
Leidingen los:

Uit de onderste leiding komt aardig wat koelvloeistof, dus leeg hier even wat doeken neer. Bij mij kwam het bakje van de Chinees nu goed van pas.
Nieuwe erin en klemmetjes vast zetten en klaar. Even met een spiegeltje gecontroleerd of alle klemmetjes goed zaten.

Bij laten lopen van de motor nergens lekkage, dus alles is prima gelukt.
Koelvloeistof bijgevuld, ontlucht een gaan met die banaan.
Maar goed...het was even pielen maar het is allemaal gelukt. De kachel wordt weer super warm!

Heb gaande weg wat foto's gemaakt.
Oude kachelradiatior:

Deze zat inderdaad verstopt. Ik heb m even met warm water gevult onder de kraan en voelde maar een heel klein deel warm worden.
Leidingen los:

Uit de onderste leiding komt aardig wat koelvloeistof, dus leeg hier even wat doeken neer. Bij mij kwam het bakje van de Chinees nu goed van pas.

Nieuwe erin en klemmetjes vast zetten en klaar. Even met een spiegeltje gecontroleerd of alle klemmetjes goed zaten.

Bij laten lopen van de motor nergens lekkage, dus alles is prima gelukt.
Koelvloeistof bijgevuld, ontlucht een gaan met die banaan.
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Top, mooi dat ie het weer lekker doet! 
Ik zie meteen een volgende upgrade voor je: chromen pedalen!

- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
chrome pedalen?MartijnGizmo schreef:Top, mooi dat ie het weer lekker doet!

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja dat gaat m niet worden hoor

Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, of iig metalen... die originele units die niet geheel uit rubber bestaan bedoel ik! 

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja dat gepolijste metaal met die rubber strippen erin. Vind dat altijd beetje zonde van het geld. Je zit er met je voeten op een that's it...haha
- SV3RR3
- Enthousiast
Bericht
Mooi dat alles weer werkt
en bedankt voor de foto's ervan, weer wat geleerd!..Uuh gezien 

R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Graag gedaan hoor...

- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Goed gedaan! De vloeistof heeft iigv nog een mooie rode kleur. Je kan deze dagen nog wel een kachel in de Mini gebruiken!

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja die kleur is exact gelijk aan de kleur in de fles gelukkig...
En ja wat warmte is soms wel ff fijn...haha

En ja wat warmte is soms wel ff fijn...haha
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo reed ik eens in de winter van Groningen naar Schiphol toen de kachel het niet deed... tot net na Emmeloord volgehouden, toen maar gestopt om m'n winterjas en handschoenen aan te doen! 

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Haha ja dat zijn leuke dingen hoor! 

- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Of je je velgen wel ziet als je in de auto zitKlatsie schreef:Ja dat gepolijste metaal met die rubber strippen erin. Vind dat altijd beetje zonde van het geld. Je zit er met je voeten op een that's it...haha

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee klopt maar die kun je wel van buitenaf zien, wanneer je niet in de auto zit..das ook leuk...