Kuch kuch ..... So ... gelukkig staat mijn topic in mijn favorieten ... anders had ik ' um niet meer teruggevonden. Al enige tijd minder actief, omdat ik een ander projectje heb gekocht. Een sloep/schuit uit 1931 van ongeveer 7,5 meter met een Albin O21 binnenboord-motor uit 1951!!! Erg veel werk, maar wordt een dikke party-schuit!!! De hele binnenkant gaat eruit, besturing moet worden verplaatst, klein zwemplateau erachter en dan uiteindelijk opnieuw in de verf.
Ook de MINI heeft niet stil gestaan. We hebben een leuke kilometermijlpaal .. inmiddels bijna aan de 125k.
Eind juli de MINI uit de garage gehaald en ik zag vloeistof onder de auto liggen. Ik vermoedde dat dit koelvloeistof was (daar smaakte het wel naar , maar omdat ik deze pas een 1/2 liter had bijgevuld (en haast had) dacht ik dat het geen kwaad kon. Nog geen 4 kilometer later stond ik met een watertemperatuur in MAX aan de kant. Heel warm is de motor niet geworden. ANWB constateerde een kapotte koppakking ... auto naar de garage gebracht en die bevestigde de constatering. Nadat de kop eraf is gehaald en gevlakt, bleek ook de nokkenas beschadigd. Die is er ook nieuw ingegaan. Uiteindelijk de auto 20 dagen kwijt geweest. Gelukkig rijdt ie weer, maar heb geluk gehad, anders had ik een nieuwe voorbumper kunnen plaatsen
Uiteindelijk vorige week zondag nog wat lopen klussen aan de voorbumper. Een amber ledlamp deed het niet meer (nieuw geplaatst), de batch-houder was zo gaan roesten dat de batch er bijna vanaf viel (geschuurd en opnieuw gespoten) en tenslotte een nieuw behuizing van de linker stadverlichting/knipperlicht geplaatst, omdat hier een scheur in zat van afgelopen winter.
Een dagje Maduradam ... een leuke slotvraag bij een puzzelrit! Hoeveel PepperWhite MINI's staan er op Maduradam??
@ Sven; hier alles goed!! Druk met andere dingen, maar ik kom weer wat vaker op het forum spieken. Met die boor gaat het goedkomen, super leuk om te doen en ik heb ontzettend leuke ideeen!
@ Peter: yep, I'm alive!! hahaha!! Als ie in het water licht, gaan we zeker met een aantal mensen varen!! Wordt sowieso volgend jaar, voorlopig is ie niet af!! De reparatie is een behoorlijke tegenvaller, daar kan ik twee weken van op wintersport . Kga proberen om er vrijdag bij te zijn!!
@ geer; thnx mate!! Yep er is een nieuwe nokkenas ingegaan, ok, geen andere!! Vind het prima zo