P5ycH0's R56 AB fJCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

14 feb 2013, 10:22

P5ycH0 schreef:Volgens mij zijn mijn remschijven krom. Natuurlijk gewoon een kwestie van nieuwe schijven eronder, maar waar komt het door en hoe kun je het voorkomen?
Gewoon stoppen met remmen, blijven ze recht :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 feb 2013, 10:23

als ze erg heet zijn geworden en je rijd door een plas of je spuit ze af met wassen schijnt ook heel slecht te zijn :wink:
hoe weet je dat ze krom zijn dan ?
RickyJCW
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 sep 2012, 21:18

14 feb 2013, 10:26

Het kromtrekken van schijven kan door verschillende dingen komen:

-Snelle temperatuur wisseling. Te snel warm worden of vaker afkoelen!

Bijv. als de schijf warm is en hij snel afkoeld door bijvoorbeeld een plas water of iets anders.

-Na een stuk rijden (remmen) de auto op de rem houden of op de handrem zetten. Het gebeurd vaak dat mensen de snelweg verlaten hard afremmen en dan bij het stoplicht met de voet op het rempedaal blijven staan. Zo kan de schijf niet zijn warmte op de juiste manier kwijt en zal hij kromtrekken rondom het remoppervlak van de remblok. Omdat hij daar belemmerd word in het geleidelijk afkoelen van de schijf.

Tijdens het racen zorgen wij er ook nog eens voor dat de auto niet stilstaat tijdens een pitstop, maar rolt. Zo kan de warmte geleidelijk weg. En word de hitte van de schijf niet belemmerd door de remklauw.

You're welcome :wink:
Mini Cooper S JCW Rotiform Nue
RickyJCW
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 sep 2012, 21:18

14 feb 2013, 10:28

speedy schreef:als ze erg heet zijn geworden en je rijd door een plas of je spuit ze af met wassen schijnt ook heel slecht te zijn :wink:
hoe weet je dat ze krom zijn dan ?
Je voelt trillingen bij het remmen, het kan heel heftig zijn. Dan voel je het door de hele auto heen trillen/schudden :)
Mini Cooper S JCW Rotiform Nue
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

14 feb 2013, 10:36

Het kan ook gewoon zijn dat je remmen op zijn. Dan worden ze te dun en zijn ze niet meer tegen alle krachten bestand. Alle bovenstaande is waar, alleen dan zou je er al veel eerder last van gehad moeten hebben.

Dus; check eerst maar even de dikte van je remschijven.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

14 feb 2013, 10:36

RickyJCW schreef:Het kromtrekken van schijven kan door verschillende dingen komen:

-Snelle temperatuur wisseling. Te snel warm worden of vaker afkoelen!

Bijv. als de schijf warm is en hij snel afkoeld door bijvoorbeeld een plas water of iets anders.

-Na een stuk rijden (remmen) de auto op de rem houden of op de handrem zetten. Het gebeurd vaak dat mensen de snelweg verlaten hard afremmen en dan bij het stoplicht met de voet op het rempedaal blijven staan. Zo kan de schijf niet zijn warmte op de juiste manier kwijt en zal hij kromtrekken rondom het remoppervlak van de remblok. Omdat hij daar belemmerd word in het geleidelijk afkoelen van de schijf.

Tijdens het racen zorgen wij er ook nog eens voor dat de auto niet stilstaat tijdens een pitstop, maar rolt. Zo kan de warmte geleidelijk weg. En word de hitte van de schijf niet belemmerd door de remklauw.

You're welcome :wink:
Thnx man !!
Ik vermoed dat ik de voet onnodig op de rem hou.... :oops:
Inderdaad trillingen in 't stuur bij zachtjes remmen bij zeer lage snelheid.
Gelukkig gaat normaal remmen nog goed.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 feb 2013, 10:38

zijn je trommels nog wel ok?
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

14 feb 2013, 10:39

mushrop schreef:Het kan ook gewoon zijn dat je remmen op zijn. Dan worden ze te dun en zijn ze niet meer tegen alle krachten bestand. Alle bovenstaande is waar, alleen dan zou je er al veel eerder last van gehad moeten hebben.

Dus; check eerst maar even de dikte van je remschijven.
Remschijven voor zijn 40.000km & 1,5 jaar oud. Dikte is mijns inziens ook nog wel goed.
Achter is de dikte niet meer top, maar daar komen de trillingen niet vandaan...

In ieder geval weet ik nu waar het door zou kunnen komen zodat ik er bij nwe schijven rekening mee kan houden.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

14 feb 2013, 10:43

hoe beoordeel jij de dikte dan? Op het oog? :s

40dkm is op zich best veel voor een JCW... Die van m'n Cooper D gingen 70dkm mee, maar daar wordt wat minder heftig mee geremd en die waren echt hardstikke op!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 feb 2013, 10:58

:lol:
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

14 feb 2013, 11:37

meest voorkomende fout is dat mensen heerlijk een stukkie flammen en dan de auto een goede afspuitbeurt geven tussen de wielekes. en ja dan trekken zelfs nog best dikke schijven krom. anders ook eens denken aan rubbers van je ophanging..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

14 feb 2013, 12:43

mushrop schreef:hoe beoordeel jij de dikte dan? Op het oog? :s
Nee muts. Globaal met je vingers.
Zo is bij mijn achter schijven het slijtvlak bijna 2mm dunner dan waar de blokjes de schijf niet raken.
Voor is dat nog geen mm.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

14 feb 2013, 12:45

Maar 't geeft niet.
Weer iets om up te kunnen graden :mrgreen: :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

14 feb 2013, 13:13

Ik zou ze toch even met een schuifmaat meten dude, dan weet je het zeker.

Maar upgraden is altijd een positief ding uiteraard. en dit is natuurlijk het perfecte excuus :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”