wiechers rolkooi! Dat vind ik ook zo vet. Maar dat zit ECHT in de weg haha.
En ja dan moet je er HEEL veel uit trekken.
iDD
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet eigenlijk niet wat het is, ik hoop natuurlijk Alu. Het is wel een schroefkooi.
Komt uit een Cooper voorheen bij M7 Racing
Aangezien goed genoeg was voor de Cooper Cup neem ik aan dat die ook goed genoeg voor mij is
.
Edit: net nog even gekeken op http://www.wiechers-sport.de
De kooien voor de R53 worden alleen in staal geleverd. Gewichtsverschil weet ik niet, de site van Wiegers is wat dat betreft knudde. De kooi ziet er echter goed uit (foto niet van de kooi die ik krijg). Ik weet dat de kooi door het dashboard loopt dus de Dremel gaat weer overuren maken.

Komt uit een Cooper voorheen bij M7 Racing

Aangezien goed genoeg was voor de Cooper Cup neem ik aan dat die ook goed genoeg voor mij is

Edit: net nog even gekeken op http://www.wiechers-sport.de
De kooien voor de R53 worden alleen in staal geleverd. Gewichtsverschil weet ik niet, de site van Wiegers is wat dat betreft knudde. De kooi ziet er echter goed uit (foto niet van de kooi die ik krijg). Ik weet dat de kooi door het dashboard loopt dus de Dremel gaat weer overuren maken.

- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou voor een kooi wel heel wat liever staal hebben dan alu. Maar gaat heel gaaf staan Berthil!!!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zonde.. ga je alles eruit slopen om gewicht te besparen zet je er zo'n lelijke, zware stalen kooi in
en gat in het dashboard.. nee ik zal het niet doen.. maar goed jou kennende zal het vast wel erg gaaf worden.
let wel op dat die straks onverkoopbaar wordt!
ps neem je nog die lichtgewicht deuren?

let wel op dat die straks onverkoopbaar wordt!
ps neem je nog die lichtgewicht deuren?

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb vernomen dat om te racen de kooi uit staal moet zijn want een Alu kooi knikt veel sneller dan staal. 'Alu is voor de show, staal is voor de veiligheid' volgens de kenners. Met een stalen rolkooi kun je alle strutbraces weer uit de auto halen dus dat spaart weer een beetje gewicht 
Ik hou goed mobile.de in de gaten. Mooie functie daar dat je een eigen parkeerplaats aan kan maken en dan die kan volgen wat de prijzen verder doen en of ze snel verkocht worden of niet. De Cabrio's gaan niet hard van de hand. Er staat er één in Essen die 100% is zoals ik hem wil hebben maar te duur. Als die er over een paar maanden nog is ga ik het proberen.
Wie weet hoe het trouwens zit met een APK en een rolkooi? Ik neem aan dat deze niet het zich naar voren mag belemmeren en misschien ook de uitstap niet mag hinderen met een side-bar?

Ik hou goed mobile.de in de gaten. Mooie functie daar dat je een eigen parkeerplaats aan kan maken en dan die kan volgen wat de prijzen verder doen en of ze snel verkocht worden of niet. De Cabrio's gaan niet hard van de hand. Er staat er één in Essen die 100% is zoals ik hem wil hebben maar te duur. Als die er over een paar maanden nog is ga ik het proberen.
Wie weet hoe het trouwens zit met een APK en een rolkooi? Ik neem aan dat deze niet het zich naar voren mag belemmeren en misschien ook de uitstap niet mag hinderen met een side-bar?
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik geloof dat dat niet zo'n probleem is. Maar meld je anders even aan op het nurburgring forum, daar is genoeg kennis paraat met betrekking tot rolkooien.
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
rolkooi is voor de apk geen probleem, ook met zijbalken niet.
de m7 kooi is inderdaad staal, heb die zien liggen bij m7 destijds.
let wel dat je bij een schroefkooi stalen platen moet maken (lassen) op je bodem waar je hem op kan schroeven+lassen. de term schroefkooi slaat meer op het in elkaar schroeven van de delen, niet het vastschroeven aan de auto.
de m7 kooi is inderdaad staal, heb die zien liggen bij m7 destijds.
let wel dat je bij een schroefkooi stalen platen moet maken (lassen) op je bodem waar je hem op kan schroeven+lassen. de term schroefkooi slaat meer op het in elkaar schroeven van de delen, niet het vastschroeven aan de auto.
Onze sponsors