Dave's Turbo R53 Project
- supertjeduc
- Leerling Mini lid
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vraagje aan de kenners:
Ik heb een prefacelift Cooper S, waar ook een Prefacelift blok in zat.
Blok kapot, GP blok erin. Hij zou dus nu meer moeten "ploffen" aangezien de facelift dat meer doet dan de prefacelift omdat ie meer benzine erin stuwt met name op overrun en wanneer je het gas los laat.
Ik heb ondertussen een volledige Milltek uitlaat geplaatst incl spruit. De persoon van wie ik mijn uitlaat kocht had een filmpje online staan waar die uitlaat echt ontzettend mooie klonk, veel herrie maakt de mijne ook wel, maar ik mis alleen de extra geluidjes, nog altijd is mijn S-je namelijk niet echt aan het ploffen en knetteren zoals ik op dat en zoveel andere filmpjes zie en hoor (shadow breaker e.d.) Waar kan dit nou aan liggen? Ik zou graag namelijk zien dat ie ook wat meer zou ploffen (of zelfs knallen) als ik het gas los liet
Ik heb een prefacelift Cooper S, waar ook een Prefacelift blok in zat.
Blok kapot, GP blok erin. Hij zou dus nu meer moeten "ploffen" aangezien de facelift dat meer doet dan de prefacelift omdat ie meer benzine erin stuwt met name op overrun en wanneer je het gas los laat.
Ik heb ondertussen een volledige Milltek uitlaat geplaatst incl spruit. De persoon van wie ik mijn uitlaat kocht had een filmpje online staan waar die uitlaat echt ontzettend mooie klonk, veel herrie maakt de mijne ook wel, maar ik mis alleen de extra geluidjes, nog altijd is mijn S-je namelijk niet echt aan het ploffen en knetteren zoals ik op dat en zoveel andere filmpjes zie en hoor (shadow breaker e.d.) Waar kan dit nou aan liggen? Ik zou graag namelijk zien dat ie ook wat meer zou ploffen (of zelfs knallen) als ik het gas los liet

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
ploffen in de gp uilaat word toch veroorzaakt door de geregelde kat in combi met de supersprint headers....is mij vertelt als ik het mis heb hoor ik het graag....? 

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een gp heeft sowieso geen supersprint spruitstuk. Daar ligt het dus niet aan. De gp heeft voor zover ik weet ook een gewoon spruitstuk, maar een jcw-uitlaat die wel meer ploft en knalt. Maar van een geregelde kat is geloof ik geen sprake
Laatst gewijzigd door Anonymous op 18 okt 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het ploffen en knallen in de uitlaat komt alleen door onverbrande brandstof die in het hete uitlaatspruitsuk wordt ontbrand bij gas los.
Bij een goede motor afstelling (lucht/brandstof mengsel) zal dit minder zijn.
Ook is het zo dat bij de standaard software er een beetje brandstof wordt ingespoten als de gasklep dicht gaat om de plofjes te krijgen
Bij de tuningsfile / software is dit ook een beetje minder omdat het geen vermogen geeft en alleen maar brandstof kost.
Bij een goede motor afstelling (lucht/brandstof mengsel) zal dit minder zijn.
Ook is het zo dat bij de standaard software er een beetje brandstof wordt ingespoten als de gasklep dicht gaat om de plofjes te krijgen

Bij de tuningsfile / software is dit ook een beetje minder omdat het geen vermogen geeft en alleen maar brandstof kost.
- JunkyXL
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik heb wel een supersprint en custom spruit (de wel bekende) en 100cpi cat en de mijna plopt en doet met name bij n koude motor veel en anders bij een langer stuk rijden op 1 en dezelfde snelheid op het moment dat je het gaspedaal loslaat, bij n warme motor een stuk minder... is echt wel leuk... zeker bij 120 plus en dan je gas loslaten, menig hoofd verdraaid zich dan 

- speedy
- NMC Legend
Bericht
iets ploffen mag en hoeft niet een verkeerde afstelling te zijn heb ik vandaag van Klaas te horen gekregen en veel mensen vragen er speciaal om dat ze de vooronsteking iets vervroegen voor lekkere knallenpeter schreef:Je zou het eens aan Beek kunnen vragen wat hun mening is over het ploffen. Volgens mij wordt het ploffen (ook bij een facelift) minder op het moment dat de motor beter (lees: armer) wordt afgesteld door Beek.

Onze sponsors