Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

06 okt 2010, 15:01

polieren en daarna 'n laagje vernis erover?
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

06 okt 2010, 15:09

Niet mogelijk...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 okt 2010, 18:04

Vanwege?
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

06 okt 2010, 18:11

De vernis hecht niet op gepolierde onderdelen. Heb ik mij toch altijd laten wijsmaken.
Mijn velgendokter heeft hem al suf gezocht achter een andere oplossing...
supertjeduc
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Dussen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 sep 2010, 18:53

06 okt 2010, 19:30

Hammerrite heeft blanke lak die je over onbehandeld metaal kunt spuiten
Zoekende
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

14 okt 2010, 06:47

Vraagje aan de kenners:

Ik heb een prefacelift Cooper S, waar ook een Prefacelift blok in zat.
Blok kapot, GP blok erin. Hij zou dus nu meer moeten "ploffen" aangezien de facelift dat meer doet dan de prefacelift omdat ie meer benzine erin stuwt met name op overrun en wanneer je het gas los laat.
Ik heb ondertussen een volledige Milltek uitlaat geplaatst incl spruit. De persoon van wie ik mijn uitlaat kocht had een filmpje online staan waar die uitlaat echt ontzettend mooie klonk, veel herrie maakt de mijne ook wel, maar ik mis alleen de extra geluidjes, nog altijd is mijn S-je namelijk niet echt aan het ploffen en knetteren zoals ik op dat en zoveel andere filmpjes zie en hoor (shadow breaker e.d.) Waar kan dit nou aan liggen? Ik zou graag namelijk zien dat ie ook wat meer zou ploffen (of zelfs knallen) als ik het gas los liet :)
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 okt 2010, 08:00

Is ook de computer die de motor aanstuurt nu van een facelift?!?
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

14 okt 2010, 10:49

Ja hier ben ik ook erg benieuwd naar!...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

14 okt 2010, 14:35

Ik heb de originele computer erin zitten, de prefacelift dus, maar daar zit wel Beek-software op..
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 okt 2010, 18:03

Je zou het eens aan Beek kunnen vragen wat hun mening is over het ploffen. Volgens mij wordt het ploffen (ook bij een facelift) minder op het moment dat de motor beter (lees: armer) wordt afgesteld door Beek.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

14 okt 2010, 18:53

ploffen in de gp uilaat word toch veroorzaakt door de geregelde kat in combi met de supersprint headers....is mij vertelt als ik het mis heb hoor ik het graag....? 8)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

14 okt 2010, 19:54

Een gp heeft sowieso geen supersprint spruitstuk. Daar ligt het dus niet aan. De gp heeft voor zover ik weet ook een gewoon spruitstuk, maar een jcw-uitlaat die wel meer ploft en knalt. Maar van een geregelde kat is geloof ik geen sprake
Laatst gewijzigd door Anonymous op 18 okt 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

14 okt 2010, 22:19

Het ploffen en knallen in de uitlaat komt alleen door onverbrande brandstof die in het hete uitlaatspruitsuk wordt ontbrand bij gas los.
Bij een goede motor afstelling (lucht/brandstof mengsel) zal dit minder zijn.
Ook is het zo dat bij de standaard software er een beetje brandstof wordt ingespoten als de gasklep dicht gaat om de plofjes te krijgen :lol:
Bij de tuningsfile / software is dit ook een beetje minder omdat het geen vermogen geeft en alleen maar brandstof kost.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

14 okt 2010, 22:30

ik heb wel een supersprint en custom spruit (de wel bekende) en 100cpi cat en de mijna plopt en doet met name bij n koude motor veel en anders bij een langer stuk rijden op 1 en dezelfde snelheid op het moment dat je het gaspedaal loslaat, bij n warme motor een stuk minder... is echt wel leuk... zeker bij 120 plus en dan je gas loslaten, menig hoofd verdraaid zich dan ;)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 okt 2010, 23:41

peter schreef:Je zou het eens aan Beek kunnen vragen wat hun mening is over het ploffen. Volgens mij wordt het ploffen (ook bij een facelift) minder op het moment dat de motor beter (lees: armer) wordt afgesteld door Beek.
iets ploffen mag en hoeft niet een verkeerde afstelling te zijn heb ik vandaag van Klaas te horen gekregen en veel mensen vragen er speciaal om dat ze de vooronsteking iets vervroegen voor lekkere knallen :lol:

Terug naar “Show your ride”