PjV's Coupé

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
PjV
Be Mini
Be Mini

15 mei 2013, 08:33

Ik kan mijn posting over olie temp. niet terug vinden, dus dan maar even in mijn eigen topic...
Op mijn W8 telefoon heb ik nu de Cardash app geinstalleerd (4 euro) en in de auto een elm327 obd bluetooth module (20 euri)
http://cardash.tricondata.dk/about.html
De bluetooth module heb ik via ebay, maar ik ga binnenkort een nieuwe bestellen, ze hebben nu ook kortere uitvoeringen die niet in de weg zitten :mrgreen:
Daarmee kan je dus een hele serie aan parameters tonen, maar olietemperatuur helaas niet bij de Mini.
Olietemp. schijnt via een pid te gaan, een soort autospecifieke waarde.
Diat kan deze app niet aan, dus helaas voor mij nog geen olie temp. meting

Erg grappig is dat de snelheid die getoond wordt de GPS snelheid is en je kan er 0-100 metingen mee doen. :mrgreen:
Minder grappig is dat de koelwater temp. niet zo koel is, die schommelt rond de 102 graden.
Zelfs als je constant 100 rijdt op de snelweg blijft 'ie rond de 102 graden schommelen, ik vraag me af of dat wel normaal is.
(Niet dat ik 100 rij, dat was een uitzondering :mrgreen: )
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

15 mei 2013, 09:25

Grappige applicatie....voor dat geld is t wel een leuke gadget...die cardash is er alleen niet voor Iphone zie ik...iemand een tip voor een app en of deze werkt met die elm module (of een andere suggestie?)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mei 2013, 09:34

Een bedrijfstemperatuur van KVS van 100 graden is niet extreem hoog voor moderne motoren. Het koelsysteen is een gesloten systeem, dus het kookpunt is veel hoger. De hoger temp. is weer een gevolg van alle trucjes die uitgehaald worden om lagere emissies te krijgen. Of het goed is voor deze motor......
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
PjV
Be Mini
Be Mini

15 mei 2013, 10:13

GreyCooperS schreef:Grappige applicatie....voor dat geld is t wel een leuke gadget...die cardash is er alleen niet voor Iphone zie ik...iemand een tip voor een app en of deze werkt met die elm module (of een andere suggestie?)
Er zijn meerdere apps voor de iphone/ipad.
De elm327 is zo'n beetje de standaard voor dit soort apps, ik denk dat ze er vrijwel allemaal mee werken.
Let wel dat je voor de iphone/ipad versie de wifi variant moet hebben.
Zie b.v. http://blog.binaryfactory.ca/2012/07/us ... fi-obd-ii/
Afbeelding
PjV
Be Mini
Be Mini

15 mei 2013, 10:37

boris_brznjef schreef:Jammer genoeg heeft de nieuwe mini een koeling probleem en blijft het koelwater meestal rond de 100 graden.Bij Beek kan je deze software matig laten verlagen:)

Olietemp zal je toch echt met een sensor in je Carter en daaraan een metertje doen om die stats te meten.Dat is de enige manier want de computer kan die info niet geven
Dat de olie temp. niet zomaar te meten is wist ik al, dat had je al aangegeven in die andere thread (die ik niet meer kan vinden.)
Volgens een link die ik daar heb geplaatst is het via een pid toch uit te lezen, maar dan zou het een berekende waarde zijn.
mushrop schreef:Een bedrijfstemperatuur van KVS van 100 graden is niet extreem hoog voor moderne motoren. Het koelsysteen is een gesloten systeem, dus het kookpunt is veel hoger. De hoger temp. is weer een gevolg van alle trucjes die uitgehaald worden om lagere emissies te krijgen. Of het goed is voor deze motor......
Het is blijkbaar in ieder geval 'by design', ik ben gerust gesteld (een beetje.)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

15 mei 2013, 10:53

ach ik zou mij er niet druk om maken :lol:
zal vast wel ok zijn en zolang alles heel blijft maakt het mij geen zak uit hoe heet die vloeistof is :mrgreen:
PjV
Be Mini
Be Mini

17 mei 2013, 12:32

PjV schreef:Afbeelding
Aangezien het nooit op lijkt te houden...
Wie kan mij helpen aan het partnr van een achteruitrijlamp voor de rechtsgestuurde mini met mijn spoilerkit?
(Ik wil graag de achterkant helemaal symmetrisch hebben, en dit is volgens mij het laatste wat daaraan moet gebeuren.)

edit: volgens mij is het dit onderdeel, er staat alleen geen part no bij. :'(
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2013, 12:42

Geen idee, je ben toch vaak in de UK zou het daar gewoon bij een dealer vragen die hebben het vast
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2013, 12:16

Nee, de Mini is nu pas echt af, na de scuttle swap...... :mrgreen:

Staat em zeer goed en bij mij ook veel beter!!

:D
PjV
Be Mini
Be Mini

21 mei 2013, 17:03

ajede schreef:Nee, de Mini is nu pas echt af, na de scuttle swap...... :mrgreen:

Klopt, ik ben er helemaal happy mee.
(Niet dat 'ie nu af is, maar wel dat 'ie er met de nieuwe scuttles zeer goed uit ziet!)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

21 mei 2013, 17:08

ik heb er een halve dag achteraan gereden en ik vind het 1 van de dikste coupes met de juiste mods 8)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2013, 17:23

PjV schreef:
ajede schreef:Nee, de Mini is nu pas echt af, na de scuttle swap...... :mrgreen:

Klopt, ik ben er helemaal happy mee.
(Niet dat 'ie nu af is, maar wel dat 'ie er met de nieuwe scuttles zeer goed uit ziet!)
Hahaha die hoop heb ik allang opgegeven, maar dat vind ik ook het leuke helemaal maken zoals jij hem leuk vind
PjV
Be Mini
Be Mini

21 mei 2013, 21:02

Casper schreef: Hahaha die hoop heb ik allang opgegeven, maar dat vind ik ook het leuke helemaal maken zoals jij hem leuk vind
Nee man, gewoon maken zoals je 'm zelf wilt hebben :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”