De ÜBERmod: Cooper Roadster naar F56 Cooper naar F56 S JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: ÜBERmod: Cooper Roadster naar F56 Cooper naar F56 S JCW

06 nov 2015, 22:18

ITSU028 schreef:[...]
Niccceeee..... :wink: ....en die kleppenuitlaat, wees gewaarschuwd....erg verslavend :()
+1 ...ik beleef er bijzonder veel plezier aan enne Maximiliaan, HK ga je niet meer aanzetten hoor! Jouw nieuwe muziek is tunnel in, raampje open en gas geven... :rijden :))

Van harte met nieuwe F! :icon_top:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 nov 2015, 22:45

RemcoMINI schreef:
Niccceeee..... :wink: ....en die kleppenuitlaat, wees gewaarschuwd....erg verslavend :()
+1 ...ik beleef er bijzonder veel plezier aan enne Maximiliaan, HK ga je niet meer aanzetten hoor! Jouw nieuwe muziek is tunnel in, raampje open en gas geven... :rijden :))

Thanks Remco! Ik ben zo benieuwd :-P Had jouw post natuurlijk ook al doorgebladerd en dan krijg ik toch wel HEEEUL veel zin in die kleppen :D
From MINI Roadster to MINI F56 Cooper to a F56 S with JCW kit
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: De ÜBERmod: Cooper Roadster naar F56 Cooper naar F56 S J

06 nov 2015, 23:15

Gefeliciteerd! :)) Dat gaat volgens mij een superdikke auto worden en met die Klappenauspuff wordt het helemaal feest! :rijden
Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 nov 2015, 05:24

maximiliaan schreef:
RemcoMINI schreef:

Thanks Remco! Ik ben zo benieuwd :-P Had jouw post natuurlijk ook al doorgebladerd en dan krijg ik toch wel HEEEUL veel zin in die kleppen :D
Ha ha...zeker herkenbaar...betrap mezelf erop, terwijl ik echt wel van een goed stukje muziek houd, deze zachter te zetten en vaak met een rampje open rijdt :mrgreen:
Ene...die parkeergarage's zijn voor het eerst echt leuk...een extra rondje om eruit te rijden is geen uitzondering... :oops:
Maw, ga je heel veel plezier aan beleven :icon_top:
F56S JCW PRO LCI
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 nov 2015, 07:23

Hahahaha, ik ga het ervaren, gelukkig is er in mijn garage ruimte om even gas te geven dus wellicht dat ik dat 'zo nu en dan' even doe :() Ik houd jullie op de hoogte hoe hij gaat bevallen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

07 nov 2015, 07:44

gave aankoop
Afbeelding
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

07 nov 2015, 08:25

Mooi! Nog een Fje in de club
Afbeelding
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 nov 2015, 10:09

kortdoordebocht schreef:Is de sound/uitlaatgeluid van een S beter en luider met een JCW upgrade kit dan een standaard JCW?

Bij MINI'S in the BUSH reden een aantal (standaard) JCW F'jes en ik vond het geluid daarvan tegenvallend. :?
Ehe...naar mijn bescheiden mening JA.
Hier en daar zie (hoor) ik ook jcw eigenaren de uitlaat door een 'kleppenauspoef' vervangen.
(Maar er zijn natuurlijk legio mogelijkheden om meer herrie te creeren :mrgreen: )
F56S JCW PRO LCI
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

07 nov 2015, 14:40

Dat filmpje stuurde Max me van de week door. Ik heb gehoord dat MINI NL voor een aantal dealers een JCW met een "kit-uitlaat" besteld heeft. Gewoon om de JCW lekkerder te laten klinken. Ben benieuwd of dat nog meer verschil maakt
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 nov 2015, 15:43

kortdoordebocht schreef:Ik zit niet echt verlegen om herrie, als je 200 kilometer je zit te ergeren aan je eigen uitlaatgeluid in het interieur lijkt mij ook niet echt prettig. :cry:

Maar mijn S-je is nu wel erg stil, de kit lijkt mij hiervoor een goede oplossing, met de keuze klep open of dicht.

Overigens heeft dit filmpje mij wel overtuigd! :icon_top:
Ik heb beiden gereden, 2 dagen F56 S met kleppen, 4 dagen een F56 jcw zonder kleppen. Doordat ik eerst de S reed en daarna de JCW viel deze geluidtechnisch echt een beetje tegen. De start-up is mooi maar daarna is hij behoorlijk 'stil'. De S daarentegen is met klep open soms bijna te luid...maar dan komt toch het kleine jongetje in mij naar boven wat het dan toch wil hebben :P Gewoon omdat het kan. Uiteraard heeft de JCW ook weer een hoop wat een S niet heeft, maar dat terzijde.

Ik denk overigens wat Louis zegt, als je een JCW pakt mét kleppenkit, je een ultieme combi hebt, weet alleen niet zeker of het mogelijk is? Heb wel iets gehoord dat men het van plan was te leveren maar zeker weten doe ik het niet.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2015, 18:00

kortdoordebocht schreef:Ik zit niet echt verlegen om herrie, als je 200 kilometer je zit te ergeren aan je eigen uitlaatgeluid in het interieur lijkt mij ook niet echt prettig. :cry:

Maar mijn S-je is nu wel erg stil, de kit lijkt mij hiervoor een goede oplossing, met de keuze klep open of dicht.
En precies dat is 't, je hebt met de JCW Pro uitlaat de keuze... je kunt dus lekker 200 km lang 'stil' rijden met de klep dicht óf lekker brommen met de klep open. Echt 'herrie maken' doet 'ie overigens pas als je de MINI in de sportstand zet, maar ik rij nu meestal normaal en dan is het geluid (vind ik!) lekker! :icon_top:

Ik heb nog niet in een fJCW gereden, dus kan het vergelijk niet maken. Maar met een normale F56S vind ik de sportuitlaat echt een lekkere upgrade, ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb... overigens ook vanwege het extra vermogen; 't is nu echt een behoorlijk rap karretje geworden, wat je vooral merkt bijvoorbeeld bij het inhalen op de snelweg. Even de sportstand aan en gas geven, gaat als een speer! Ook vanuit 5 of 6... 8)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 nov 2015, 10:50

Inmiddels is het nieuwe speeltje 4 dagen in mijn bezit..en geen minuut spijt van! Zowel de S als de kit, beiden zijn ze geweldig! Uiteraard was ik al bekend met de upgrade van de F56 tov de vorige generatie daar ik een jaar mijn BRG F56 Cooper gereden heb maar wat een verschil is ook dit weer in beleving.

Hij is ook meteen goed ingewijd afgelopen zondag tijdens een rit van de MINIACS (zie foto waar hij een beetje 'wit' is uitgeslagen). Ook de dikke knalpotten blijven een geweldig uitzicht wanneer je de klep opent of erachter staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 nov 2015, 11:00

Nice! Fijn hè die sportautomaat en de Harman Kardon. Green modus gebruik in de praktijk zelf nooit overigens.

Ga je nog aanpassingen doen qua velgen of iets dergelijks?

Terug naar “Show your ride”