Zeg dat wel ! Wellicht dat ik het halen vanmiddag combineer met motorritje Helmond want morgen en overmorgen wordt het slechter qua weer. Ik app je straks ff !
En nu aan het werk jij !!!
Na gezellig bakkie koffie vanmiddag bij Jos op de motor weer huiswaarts gereden toen de regenbuien voorbij waren en meteen bij dealer de koppelingscylinder opgehaald. Vanavond na eten gemonteerd en dacht dat dit wel in een wip en scheet gebeurd zou zijn maar helaas ... kreeg het ding niet ontlucht dus uiteindelijk na op internet gekeken te hebben een tooltje gemaakt waarmee het wel lukte ... net pas binnen nondejuu !!
Tooltje
Gelukkig kwam Peet met een bakkie koffie even gezellig erbij zitten in de garage
Vandaag met de buurman in zijn loods sleutelen aan een Volvo ... in de loop vd week ga ik de "cabriovernauwing" uit de JCW uitlaat vd GP halen en moet er ook nog wat aan de uitlaat vd motor gelast worden want die viel gister tijden het rijden uit elkaar
De keren dat het meezit / oh, doe ik ff, zijn vaak minder in aantal dan de keren dat het tegenzit
Maar uiteindelijk alles weer goed gekomen en dat is dan wel weer prettig.
Che, wat is de cabriovernauwing in de JCW uitlaat?
Uitlaat motor doe je goed, niks mid delete, gewoon zonder einddemper rijden
Zal een mooie bak herrie gegeven hebben, ze zullen bij jullie al wel gedacht hebben dat de draak al ontsnapt was
@Jos, dat is een plat deel in de pijp net voor de uitlaatpotten. Als ik me goed herinner is het daar zo plat omdat er bij de cabbie een verstevigingsbalk zit. Ik haal dat stuk eruit en las er gewoon ronde buis tussen.
Op de foto kun je het een beetje zien vanuit de bovenkant.
Ik zie / snap wat je bedoeld Che maar ik vind het maar vreemd dat ze voor een special, wat de GP toch zeker wel is dan gewoon een " standaard uitlaatsysteem " gebrulken
Vandaag de R112's er weer opgegooid omdat we vgl week wrschijnlijk een rondje op de Ring gaan doen. Moet zeggen dat ie op de 17inch R112 toch wel veel fijner rijdt dan op de standaard 18 inch GP velgen. Komt sneller vd plaats, stuurt beter en is comfortabeler dus deze blijven er maar weer even op.
Tevens de GP op de brugjes gereden om aan de cabriovernauwing te gaan werken maar ik kom er nu achter dat de hele pijp 57mm is terwijl ik dacht dat ie 60mm zou zijn + de vernauwing zit op een lastige plek dus besloten om de JCW pijp origineel te houden en er toch maar een keer een Milltek onder te hangen want die heeft een mooier geluid dan de originele JCW pijp en heeft een diameter van 63,5mm.
Luchtfilterbak verwijderd omdat ik het schakelmechanisme wilde bekijken, cleanen en smeren. Verbaast me dat het onderste deel vd JCW luchtfilterbox dicht is dmv een schijf in de rubber. Bij de DaveF filters die ik gemaakt heb, heb ik dat juist open gelaten waardoor je die gierende toon kreeg dus haal hem hier waarschijnlijk ook maar uit.
Laatst gewijzigd door ginoceros op 05 aug 2016, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is maar gewoon een stukje rond plastic dat je uit de rubber kunt halen en dan heb je een open verbinding.
Invetten gewoon een beetje longlife vet wat ik nog heb liggen. Nadeel is dat het ook weer troep aantrekt/vasthoudt dus ik doe er niet teveel aan.
Even op realoem gekeken ... heet blijkbaar resonantieklep