Lekker bezig. Ben benieuwd. Maar heb alle vertrouwen in de resultaten.
Heb zelf net een geheel nieuwe achterklep handel / bediening geregeld. Eerst wezen pielen met een exemplaar van de sloop. Alles brak af of was te slecht. Uiteindelijk geheel nieuwe geregeld en laten spuiten.
Meteen lekkage opgelost door het nieuwe rubber er tussen.
Die pakking ga ik ook nog een keer vervangen, geen overbodige luxe na 15 jaar
Vandaag de beslissing gemaakt dat er een stillere uitlaat onder moet komen, zelfs met de anti dreun matten is er nog veel dreun aanwezig, precies in een gebied wat je veel gebruikt (tussen de 120-140km/u).
Ik had de JCW uitlaat, misschien had ik die niet meteen moeten verkopen haha. Ach ja, you win some you lose some. We gaan wel even zien wat het uiteindelijk zal worden
2 Weken wachten en dan heb je ook wat, 2 carbon strut bars van M7 tuning. Beide bars zijn lichtgewicht (niet gewogen) en lekker rigide. Bochtengedrag zeker merkbaar verbeterd, minder flex en meer stabiliteit (lees: minder overhellen).
Ik kwam erachter dat de voorste carbon strut eigenlijk niet voor de R53 is, maar hij past wel. Alleen de beschermkap van de ECU past er niet meer op. Van het weekend ff kijken en dan mogelijk aanpassen.
Zooo, dinsdag dan eindelijk de 10 jaar oude Vredestein winterbanden eraf laten halen en vervangen voor vers zomerrubber. Ik heb een keer gekozen voor iets heel anders, de Maxxis Premitra HP5 (dotcode 4320). Een budgetvriendelijke sportieve zomerband. Tot nu toe erg blij mee, de rit terug naar huis was een stuk stiller en met veel meer grip. De HP5 heeft een relatief stevige zijwang, wat bijdraagt aan sportief gevoel.
Heb gekozen voor 205/45/16 en ben blij met die keuze. Enige nadeel nu is dat hij hoger op zn poten lijkt te staan, dus grote kans dat de volgende stap het verlagen is...
Velgen worden nog een keer goed schoongemaakt en ik ga ze uiteraard opnieuw wegen, dan zie ik ook het verschil met de Vredestein Wintrac 3 qua gewicht.
205-45-16 lijkt mij ook niet de juiste bandenmaat toch?
Je hebt nu te kleine wielen waardoor je het gat met de wielkasten hebt vergroot en je km-teller wijkt ook af.
Er had eigenlijk een 50-hoog band op gemoeten
Maar ach .. nu heb je een goed excuus om de buik verder naar moeder aarde te brengen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Is idd niet de juiste maat, was ook twijfelgevalletje met 205/50. Maar is ook gekocht met verlaging in het vooruitzicht. Sowieso moet het onderstel vernieuwd worden, dus dat wordt subframe eronderuit en goed aanpakken (rubbers, kogels, koppelstangen, draagarmen, stuurstangen, etc etc).
Gisteren opnieuw gewogen, kwam uit op 13.52kg. Nog steeds superlicht, maar slechts ietsje zwaarder dan de oude versleten Vredestein Wintrac 3 (13.1kg). Erg blij mee!
Nog even gechecked want ik kon niet zo snel plaklood ontdekken. Kijk, hier word ik blij van, weinig plaklood en ook nog verstopt achter de spaken. Top!