
Adrenalin Junkie's COOPER "S" - FOR SALE
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: +- Zwolle
Bericht
Mooie waardes Junkie
Knallen maar met die bak!!!
Maar toch vind ik raar dat je maar 6 pk meer dan mij hebt.
En als ik naar je specs kijk dan is het verschil dat ik een 102 pulley erop heb en jij een milltek en nokkenassen.
Die nokkenassen en milltek moeten toch wel meer winst opleveren of niet?
Ben benieuwd waar het aan zou kunnen liggen.

Maar toch vind ik raar dat je maar 6 pk meer dan mij hebt.
En als ik naar je specs kijk dan is het verschil dat ik een 102 pulley erop heb en jij een milltek en nokkenassen.
Die nokkenassen en milltek moeten toch wel meer winst opleveren of niet?
Ben benieuwd waar het aan zou kunnen liggen.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck


- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: +- Zwolle
Bericht
15procent compressor pulley
Catcam
JCW IC
Alta CAI
Milltek
Volgens mij:jimmysx schreef:Heel mooi resultaat zeg!!! Wat is je huidige setup nu???
15procent compressor pulley
Catcam
JCW IC
Alta CAI
Milltek
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Die pakt gewoon veel warme lucht.
Maargoed, dat is op de bank, tijdens het rijden zal die wel ietwat meer koelere lucht pakken hoop ik.
Volgens mij ligt het aan die open Alta luchtfilter.Meani schreef:Mooie waardes JunkieKnallen maar met die bak!!!
Maar toch vind ik raar dat je maar 6 pk meer dan mij hebt.
En als ik naar je specs kijk dan is het verschil dat ik een 102 pulley erop heb en jij een milltek en nokkenassen.
Die nokkenassen en milltek moeten toch wel meer winst opleveren of niet?
Ben benieuwd waar het aan zou kunnen liggen.
Die pakt gewoon veel warme lucht.
Maargoed, dat is op de bank, tijdens het rijden zal die wel ietwat meer koelere lucht pakken hoop ik.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Haha thnxjimmysx schreef:Thanks, ik zag em net voorbij komen in een ander topic!![]()
Welkom bij de Cat Cams Club!!!

MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Nou, vandaag een hele fijne testdag gehad met echt een super resultaat...
niet dus.
Mijn wielen setup was dus als volgt:
voorzijde: 17 inch Rota velgen met 8mm spacers zonder naaf.
achterzijde: 17 inch Rota velgen met 12mm spacers met naaf.
Ik was het trillen van het stuur zo ontzettend zat, dat ik de volgende dingen heb geprobeerd:
Volgens Beek had ik door de spacers bij de voorwielen een "hoogteslag"
Ik heb dus de spacers aan de voorzijde eraf gehaald en de Rota's weer met de originele bouten gemonteerd, ik zet de wielen altijd goed erop (zo moeilijk is dat niet) ik trek ze altijd kruiselings aan met een nieuwe momentsleutel op 130Nm.
Maargoed, de trillingen waren zonder de spacers een stuk minder - maar nog steeds zeer duidelijk aanwezig, ik voel het bij een snelheid van ca. 70 tot 110 km/h.
Je zou dus zeggen, goh, het ligt aan het balanceren.
Dus heb ik de standaard wielen aan de voorzijde gemonteerd, ook zonder spacers, en gereden, bij deze velgen trilde het stuur zelfs meer!
De velgen wegen dan ook 5 kilo p.st. meer dus daar zal het wel aan liggen.
Ik heb de achterwielen (Rota's) met spacers erafgehaald en de standaard wielen achter ook gemonteerd, zonder spacers, en hij trilt nu nog steeds.
Een vriend van me heeft het over kromme remschijven gehad, maar wanneer ik keihard op de remmen sta, trilt het stuur niet.
De Rota's kunnen dus wel uitgesloten worden, maar wat niet wegneemt dat er 1tje (linksachter) een slag heeft welke ik zeker niet heb veroorzaakt!
Iemand tips?
Ik weet echt niet meer wat te doen...
niet dus.
Mijn wielen setup was dus als volgt:
voorzijde: 17 inch Rota velgen met 8mm spacers zonder naaf.
achterzijde: 17 inch Rota velgen met 12mm spacers met naaf.
Ik was het trillen van het stuur zo ontzettend zat, dat ik de volgende dingen heb geprobeerd:
Volgens Beek had ik door de spacers bij de voorwielen een "hoogteslag"
Ik heb dus de spacers aan de voorzijde eraf gehaald en de Rota's weer met de originele bouten gemonteerd, ik zet de wielen altijd goed erop (zo moeilijk is dat niet) ik trek ze altijd kruiselings aan met een nieuwe momentsleutel op 130Nm.
Maargoed, de trillingen waren zonder de spacers een stuk minder - maar nog steeds zeer duidelijk aanwezig, ik voel het bij een snelheid van ca. 70 tot 110 km/h.
Je zou dus zeggen, goh, het ligt aan het balanceren.
Dus heb ik de standaard wielen aan de voorzijde gemonteerd, ook zonder spacers, en gereden, bij deze velgen trilde het stuur zelfs meer!
De velgen wegen dan ook 5 kilo p.st. meer dus daar zal het wel aan liggen.
Ik heb de achterwielen (Rota's) met spacers erafgehaald en de standaard wielen achter ook gemonteerd, zonder spacers, en hij trilt nu nog steeds.
Een vriend van me heeft het over kromme remschijven gehad, maar wanneer ik keihard op de remmen sta, trilt het stuur niet.
De Rota's kunnen dus wel uitgesloten worden, maar wat niet wegneemt dat er 1tje (linksachter) een slag heeft welke ik zeker niet heb veroorzaakt!
Iemand tips?
Ik weet echt niet meer wat te doen...
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Is er een manier hoe ik dat zelf kan controleren?
Moet er dan meer speling op zitten oid?
Het is wel zo, de enige kwaal is dus dat trillen van het stuur - ik heb totaal geen last van vreemde geluiden uit de aandrijflijn.
Moet er dan meer speling op zitten oid?
Het is wel zo, de enige kwaal is dus dat trillen van het stuur - ik heb totaal geen last van vreemde geluiden uit de aandrijflijn.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Versleten fuseekogels?
Versleten stuurkogels?
Hoogteslag of afkanten van je banden? (je oude wielen monteren zegt alleen wat als je 100% zeker bent dat deze juist uitgebalanceerd zijn)
Ik begrijp dat je de onbalans altijd voelt. Normale "statische" onbalans is door
het balanceren van je wielen eruit te krijgen. Ik kan wel begrijpen dat je met spacers meer voelt omdat je dan de arm naar het draaipunt vergroot (Kracht x Arm) Het is trouwens wel een vreemde snelheid 70-110 aangezien de meeste onbalans bij 115-140 het sterkste wordt.
Ik ben bang dat Berthil gelijk gaat krijgen.
Hoe te controleren? Een indicatie kun je krijgen door je auto op te kikken, het stuur maximaal uit te draaien en dan aan het voorwiel te draaien.
Vreem tikken of knarsen/schokken zijn de eerste indicaties. Dit is niet 100% proof, maar het is een start.
Versleten stuurkogels?
Hoogteslag of afkanten van je banden? (je oude wielen monteren zegt alleen wat als je 100% zeker bent dat deze juist uitgebalanceerd zijn)
Ik begrijp dat je de onbalans altijd voelt. Normale "statische" onbalans is door
het balanceren van je wielen eruit te krijgen. Ik kan wel begrijpen dat je met spacers meer voelt omdat je dan de arm naar het draaipunt vergroot (Kracht x Arm) Het is trouwens wel een vreemde snelheid 70-110 aangezien de meeste onbalans bij 115-140 het sterkste wordt.
Ik ben bang dat Berthil gelijk gaat krijgen.
Hoe te controleren? Een indicatie kun je krijgen door je auto op te kikken, het stuur maximaal uit te draaien en dan aan het voorwiel te draaien.
Vreem tikken of knarsen/schokken zijn de eerste indicaties. Dit is niet 100% proof, maar het is een start.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

Tips?
Ik ga in ieder geval voor de Orciari airintakes.
Ik denk in de kleur Dark Silver, aangezien me scoop ook Dark Silver is.
Is toch het strakste lijkt mij...
Algemene vraag:
Wie heeft ze trouwens al op een Dark Silver S in de kleur Dark Silver?
Thanks man!!denizg schreef:Mooie vermogen gozer en mooie setup onder de motorkap. Gaan we nu verder met de buitenkant?

Tips?
Ik ga in ieder geval voor de Orciari airintakes.
Ik denk in de kleur Dark Silver, aangezien me scoop ook Dark Silver is.
Is toch het strakste lijkt mij...
Algemene vraag:
Wie heeft ze trouwens al op een Dark Silver S in de kleur Dark Silver?
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Bedankt voor je reactie, zal is kijken of ik zo iets hoor, heb trouwens Beek even een emailtje ook erover gestuurd, gelijk maar even de prijs gevraagd voor een nieuwe set aandrijfassen..@mr schreef:Versleten fuseekogels?
Versleten stuurkogels?
Hoogteslag of afkanten van je banden? (je oude wielen monteren zegt alleen wat als je 100% zeker bent dat deze juist uitgebalanceerd zijn)
Ik begrijp dat je de onbalans altijd voelt. Normale "statische" onbalans is door
het balanceren van je wielen eruit te krijgen. Ik kan wel begrijpen dat je met spacers meer voelt omdat je dan de arm naar het draaipunt vergroot (Kracht x Arm) Het is trouwens wel een vreemde snelheid 70-110 aangezien de meeste onbalans bij 115-140 het sterkste wordt.
Ik ben bang dat Berthil gelijk gaat krijgen.
Hoe te controleren? Een indicatie kun je krijgen door je auto op te kikken, het stuur maximaal uit te draaien en dan aan het voorwiel te draaien.
Vreem tikken of knarsen/schokken zijn de eerste indicaties. Dit is niet 100% proof, maar het is een start.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


Onze sponsors