Afgelopen weekend heb ik de MINI maar eens even goed gebruikt waar hij voor gemaakt is: Sturen.
Afgelopen vrijdag ben ik samen met 2 vrienden van mij naar de eiffel gereden. 1 op mijn bijrijders stoel, de ander op zijn Honda Fireblade 1000rr.
Bij aankomst viel er helaas wat regen maar hebben we toch besloten om vanuit het hotel direct door naar de Ring te rijden. Daar aangekomen was het inmiddels droog maar de baan nog nat. Na even gewacht te hebben was er in de verte een droge lijn zichtbaar en dus tijd om de baan maar eens op te gaan voor mijn allereerste rondje op de Ring!

zoals je je ziet staan de ruiterweissers aan. Dit was omdat het de laatste 2km van het rondje begon te regenen. Maar ondanks dat; wat een supervette ervaring om het zelf te rijden! De hoeveelheid bochten, de hoogteverschillen en de snelheid!
De volgende dag hadden we besloten een route door de eiffel te gaan rijden.
Wat een genot om dat in Duitsland te doen: Geen verkeersdrempels, over het algemeen rustige wegen, een snelheidslimiet van 100 en veel, héél veel bochten!
Wat foto's van onderweg:

Het gezelschap

En een filmpje!
Na de rit zijn we nog even naar de Ring gereden, de Fireblade was daar nog niet losgelaten ivm de regen op vrijdag. Omdat we er toch waren, heb ik ook nog een rondje gedaan op een volledig droge baan!

Helaas ben ik deze dag niet op de foto vastgelegd door de vele fotografen langs de kant.

Zondag zijn we weer terug gereden naar huis en nog even wat mooie cijfertjes gehaald met de MINI: 236 km/h op de GPS.

Ik had hem nog niet getest na de tuning een aantal maanden terug.
En dat met deze kilometerstand!

Een rondje op de Ring is cker voor herhaling vatbaar, net als touren in dat gebied! Super!