Mooie velgen Maurice, gaat top staan. Voorbeeld foto doet dat alvast beloven.
(Komt natuurlijk ook door de locatie in mijn hometown)
MINI Cooper Clubman R55 (Update: TE KOOP! P63)
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black
staan prachtig 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Maar ik ga erop letten en wellicht ga ik alsnog overstag
Dank voor de tip Jos! Volgens mij heb jij hoogglans zwarte Conicals dus dan steken de banden behoorlijk af. Misschien valt het bij mijn mat zwarte velgen mee? Ben niet zo'n fan van die glimmende banden, denk ik vaak aan 'foute' autogarages die iets te verbergen hebbenBaseman schreef:Een hele mooi aankoop Maurice, dat gaat zeker heel dik staan !!!
Wax in, wax out en monteren die hap, spring is coming![]()
Omdat ik zelf met zwarte velgen rij kan ik het denk ik wel weten, er is altijd 1 ding waar ik me aan stoor.
De banden van de MINI zijn nooit zo intens zwart als de velg, dus sla maar alvast wat spuitbussen "Tire shine" van de Action is, dan oogt het nog enigszins

Groeten Maurice
MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Ben heel erg benieuwd. T.o.v. de R56 staat mijn Clubman iets lager bij de grond. En jouw hometown is?JJJJ schreef:Mooie velgen Maurice, gaat top staan. Voorbeeld foto doet dat alvast beloven.
(Komt natuurlijk ook door de locatie in mijn hometown)

Groeten Maurice

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met jouw verlaging gaat het super staan, ben ik van overtuigd!
Culemborg woon ik.
Culemborg woon ik.
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Thanks Daiel! Kan niet wachten ze te plaatsen. Moet ze nog schoonmaken en dan hopen dat de kou snel het land verlaatspeedy schreef:staan prachtig

Groeten Maurice

- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black
20-03-2018 Zomerset in de was zetten
Als het aan mij had gelegen had ik al lang mijn nieuwe zomer velgenset op de MINI geplaatst. Helaas wil het weer niet erg meewerken dus moet ik het omwisselen nog even uitstellen
. Het goede nieuws van het koude weer is dat ik de velgen van een paar mooie waslagen kan voorzien.

Ik gebruik hiervoor poorboys whealsealant die ik aanbreng met een applicatorpad. Na een kleine 10 minuten ga ik er met een microvezeldoek overheen. Tussen het aanbrengen van de verschillende lagen zit meestal een paar dagen. Volgens mij is dit niet nodig, maar ik breng het rustig aan en je bent zo een uur verder voor de 4 velgen. Ondertussen zijn de velgen van 3 waslagen voorzien, aan zowel de binnen als buitenzijde. Deze week nog een laagje aanbrengen en dan hopelijk dit weekend de nieuwe set eronder. Kan haast niet wachten
.
Groet. M
Als het aan mij had gelegen had ik al lang mijn nieuwe zomer velgenset op de MINI geplaatst. Helaas wil het weer niet erg meewerken dus moet ik het omwisselen nog even uitstellen

Ik gebruik hiervoor poorboys whealsealant die ik aanbreng met een applicatorpad. Na een kleine 10 minuten ga ik er met een microvezeldoek overheen. Tussen het aanbrengen van de verschillende lagen zit meestal een paar dagen. Volgens mij is dit niet nodig, maar ik breng het rustig aan en je bent zo een uur verder voor de 4 velgen. Ondertussen zijn de velgen van 3 waslagen voorzien, aan zowel de binnen als buitenzijde. Deze week nog een laagje aanbrengen en dan hopelijk dit weekend de nieuwe set eronder. Kan haast niet wachten

Groet. M
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Maurice,
dat poorboys whealsealant, is dat het spul wat je moet gebruiken voor je velgen om ze mooi schoon te houden? Ik ga zaterdag R112's ophalen die opnieuw (glanzend zwart) gepoedercoat zijn en wil ze eigenlijk meteen van een goede waslaag voorzien voordat er bandjes op komen?
dat poorboys whealsealant, is dat het spul wat je moet gebruiken voor je velgen om ze mooi schoon te houden? Ik ga zaterdag R112's ophalen die opnieuw (glanzend zwart) gepoedercoat zijn en wil ze eigenlijk meteen van een goede waslaag voorzien voordat er bandjes op komen?
-
ha
Bericht
@schroefie wax is leuk maar werkt maar even. Zoek eens op carpro Dlux is glasscoating, heb het zelf aangebracht, nu na een jaar nog steeds alleen even afspuiten en klaar
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Hoi Milco. Ik heb het spul als tip van Wiebe gekregen en ik zie veel mensen het toepassen. Idee is dat vuil en remstof zich minder goed hecht aan de velg. Ik heb dit spul ook op mijn R112's aangebracht en ben er zeer tevreden over. Uiteindelijk is het 'maar' een waxlaag die op den duur verdwijnt door weersinvloeden en schoonmaken. Harmless heeft het over glascoating wat next level beschermen is. Daar is mijn hele MINI mee behandeld (en mijn vorige set zomervelgen) en daar heb ik na een jaar nog volop profijt van. Zoveel keuzes en mogelijkheden ...Schroefie schreef:Maurice,

Groeten Maurice

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nog een tip:
Gebruik al 40 jaar siliconenspray.
Voordeel: velgen zijn met een sopje heel makkelijk schoon te maken. (vuil en remstof hechten niet)
Nadeel: velgen worden iets vlugger vuil.
Gebruik al 40 jaar siliconenspray.
Voordeel: velgen zijn met een sopje heel makkelijk schoon te maken. (vuil en remstof hechten niet)
Nadeel: velgen worden iets vlugger vuil.
- mbvandenberg
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
MINI Cooper Clubman R55 Midnight Black
14-04-2018 Zomerset JCW 18" R133
Heb twee weken geleden dan eindelijk mijn zomerset geplaatst. Gisteren avond lukte het mij niet om foto's te plaatsen op het Forum, maar nu wel (dank Milco en Jos
). Ik kan heel veel woorden wijden aan de nieuwe velgenset maar plaatjes zeggen meer:

zomerset JCW 18" R133
Verder ben ik afgelopen maanden bezig geweest met een upgrade van mijn audio systeem. Ik zal hier binnenkort meer over vertellen.
Groeten M.
Heb twee weken geleden dan eindelijk mijn zomerset geplaatst. Gisteren avond lukte het mij niet om foto's te plaatsen op het Forum, maar nu wel (dank Milco en Jos

zomerset JCW 18" R133
Verder ben ik afgelopen maanden bezig geweest met een upgrade van mijn audio systeem. Ik zal hier binnenkort meer over vertellen.
Groeten M.
Laatst gewijzigd door mbvandenberg op 06 aug 2020, 20:19, 6 keer totaal gewijzigd.
Groeten Maurice

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Maurice, ik gebruik voorlopig https://postimages.org totdat we weer een gallery op het forum hebben.
Werkt prima, zodra je een foto upload krijg je meteen de diverse links te zien die je kan kopiëren en inplakken in je bericht.
Werkt prima, zodra je een foto upload krijg je meteen de diverse links te zien die je kan kopiëren en inplakken in je bericht.
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Ik gebruik Imgur.com, zelfde mogelijkheden en is er al jaren.
Onze sponsors