Brightness' Hyper Blue R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe wielen, pics p.13

27 sep 2013, 22:49

LosCreepers schreef:Vet hoor! Had je nou maar 10mm diepere ET he, dan was er niets aan de hand geweest... :lol:

Ben benieuwd wat dit gaat worden uiteindelijk, zijn echt dikke wielen ook die 527's!
Ben tevreden met ET25, hoor! ET35 lijkt me aan de hoge kant voor 8,25J i.v.m. clearance aan de binnenzijde. Dit is op te lossen met een 5mm spacer, maar die hebben geen centreerring en dat zou ik zelf niet willen. Vanaf 10mm hebben de spacers wel een centreerring, maar dan kom je uit op...ET25! :mrgreen:

Ik zei het al eerder, maar het verbaast me echt dat ze in UK die ET-waardes aanbieden. Ik zie de 530 in ET35 en ook de 527 in ET30. Voor zover ik kan zien zijn er verder geen dealers die de 8,25J varianten in 4x100 met deze waarden leveren. Beetje vreemd. Hopelijk is het geen drukfout...

Ik overweeg trouwens ook een set 530's te kopen. Zowel mijn R95's (zomerset) en R85's (winterset) zijn inmiddels verkocht; een 2e set XXR's als winterset lijkt me wel wat... 8)
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe wielen, pics p.13 en

27 sep 2013, 22:57

ZIjn die wielkasten bij een R53 dan anders dan bij een R56/8/59 want ik rij met 8J (als je het echt precies gaat meten wat de velgenzaak heeft gedaan 8,1 J ) ET35 en ik heb geen spacers nodig alles loopt vrij
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

27 sep 2013, 23:02

Volgens mij heeft een R56 iets meer ruimte aan de achterzijde (waar m.n. het probleem ligt).
Als er extreme wielmaten worden gemonteerd dan kiest men bij een R53 nog wel eens voor R56 draagarmen. Dit schijnt net wat meer ruimte te geven.
Ik ben er verder niet zo in thuis. Er zijn hier vast mensen die er meer over kunnen zeggen.

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 sep 2013, 23:08

haha bij mij precies anders om ik ben niet thuis in een r53 dus vandaar maar heb veel interesse in velgen dus vandaar me vraag weet wel dat na je correctie volgens mij je banden het zelfde staan als die van mij als je het interesant vind heb ik nog het uitlijn rapport van Beek
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

Re: Brightness' Hyper Blue R53 - nieuwe wielen, pics p.13

27 sep 2013, 23:24

Brightness schreef:Ben tevreden met ET25, hoor! ET35 lijkt me aan de hoge kant voor 8,25J i.v.m. clearance aan de binnenzijde. Dit is op te lossen met een 5mm spacer, maar die hebben geen centreerring en dat zou ik zelf niet willen. Vanaf 10mm hebben de spacers wel een centreerring, maar dan kom je uit op...ET25! :mrgreen:
Denk dat dat wel losloopt, de XXR (8,25J ET35) valt maar 2,9mm verder naar binnen dan een originele S-spoke (7J ET48). In het ergste geval dus een spacer van 3mm steken, dan centreert je velg nog steeds prima op je naaf! :wink:
Brightness schreef:Ik zei het al eerder, maar het verbaast me echt dat ze in UK die ET-waardes aanbieden. Ik zie de 530 in ET35 en ook de 527 in ET30. Voor zover ik kan zien zijn er verder geen dealers die de 8,25J varianten in 4x100 met deze waarden leveren. Beetje vreemd. Hopelijk is het geen drukfout...
Weet je wat nog vreemder is? Ik heb mijn velg in Gloss Black besteld, die kleur hebben ze niet eens op de website van XXR zelf! :s Laten we maar hopen dat alles goedkomt, hehe.
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Remonvdh
Be Mini
Be Mini

28 sep 2013, 00:04

Staat echt dik! Persoonlijk vind ik 18" de wielkasten wel wat lekkerder vullen, maar dit staat ook echt super :D
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2013, 08:10

Een spacer van 5mm kan nog prima zonder centreerring. Vanaf 12mm zijn er weer spacers met een centreerring. 10mm spacers met centreerring voor een MINI ben ik nog niet tegengekomen.

Et35 lijkt mij ook een net iets fijnere maat, et25 maakt het echter wel net even iets dikker en met de juiste aanpassingen gaat het je echt wel lukken. Heb je iig iets wat een ander niet heeft.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 sep 2013, 11:26

mushrop schreef:Een spacer van 5mm kan nog prima zonder centreerring. Vanaf 12mm zijn er weer spacers met een centreerring. 10mm spacers met centreerring voor een MINI ben ik nog niet tegengekomen.

Et35 lijkt mij ook een net iets fijnere maat, et25 maakt het echter wel net even iets dikker en met de juiste aanpassingen gaat het je echt wel lukken. Heb je iig iets wat een ander niet heeft.

Spenki heeft een 10mm met centerring!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2013, 11:35

Wat? Serious?

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 sep 2013, 11:54

wait wait wait

sliep nog half toen, want ik dacht dat ze er al in zaten
maar verkeerd gezien >:(
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2013, 12:43

Haha, ik dacht al. Zover ik weet is er geen 10mm met centreerring. :wink:

Afbeelding
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

28 sep 2013, 14:45

Kun je wel laten draaien toch? Ik heb toen ik Alfa wielen op mijn Seat wilde zetten ook custom centreerringen laten draaien, van 58.1 naar 57.1. Centreerring van 0,5mm dik :s

Ze bestaan wel hoor, 10mm met centreerring, in ieder geval voor VW (57.1). Alleen voor Mini naafgat weet ik niet...
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2013, 15:01

Oh ja, je kan ze wel custom laten maken, maar relatief gezien duur en een heel klein centreerringetje.

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

28 sep 2013, 19:09

Vandaag naar Dreamworks geweest om de wielkasten te laten rollen. Ik verbaas me erover hoeveel ruimte hier nog mee te winnen is! :shock: Na het uitrollen de achterzijde nog een stukje laten zakken. Wat een verschil! De achterzijde kan nu lager dan ik ooit zou willen; de voorzijde is nu bepalend voor hoe laag ik kan gaan en niet meer de achterzijde. :)
Auto staat nu precies zoals ik gehoopt had: wielkasten helemaal gevuld, zowel in verticale als in horizontale richting. Geen noemenswaardige aanloop. Helemaal super! Pfff, ben zo blij als een klein kind! :D
FOTO'S!!! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Brightness' Hyper Blue R53 - new wheels, picture bomb p.

28 sep 2013, 19:16

Goed te lezen dat het je bevallen is in Baarlo!
Marc weet echt waar die het over heeft he.... :D

enne....

Staat waanzinnig gozer! :hap

ps. stond er nog wat leuks binnen?
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”