Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mijn F56S > Hij is stuk! (pag. 11)

20 sep 2015, 10:34

Yep! JdJ Hilversum is 5 minuutjes rijden..
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2015, 12:18

De kogel is door de MINI/BMW kerk, er komt een nieuwe motor+turbo in. Kan op relatief korte termijn (weekje ofzo) als ik JdJ mag geloven dus binnenkort weer in mijn oranje monstertje... :rijden

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini

21 sep 2015, 12:23

RemcoMINI schreef:De kogel is door de MINI/BMW kerk, er komt een nieuwe motor+turbo in. Kan op relatief korte termijn (weekje ofzo) als ik JdJ mag geloven dus binnenkort weer in mijn oranje monstertje... :rijden

Goed nieuwe! :icon_top:
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

21 sep 2015, 12:25

Wat fijn! Is nog redelijk snel geregeld.
Afbeelding
olivier.aerts.52
4 op een rij!
4 op een rij!

21 sep 2015, 13:02

Versnellingsbak was niks mee aan de hand dan?
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2015, 13:09

olivier.aerts.52 schreef:Versnellingsbak was niks mee aan de hand dan?
Niet genoemd. Ze gaan 'gewoon' alles vervangen wat beschadigd zou kunnen zijn door besmette olie etc. In ieder geval de turbo en het blok, ik heb er overigens goed vertrouwen in dat ze er zeer goed over nadenken bij JdJ. Alles wijst er namelijk op dat ze me probleemloze kilometers gunnen in de komende jaren. Da's helemaal fijn!! :icon_top:

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2015, 15:24

:icon_top:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 sep 2015, 16:22

Mooi dat het wordt opgelost. ik heb je topic doorgelezen en heb met mijn f55 S volgens mij hetzelfde probleem, dat in bochten af en toe de koppeling niet goed opkomt. Bij mij hebben ze de drukveer vervangen, maar dat heeft niets geholpen. Dat van de krukas vind ik wel geloofwaardig. Reed laatst over een hobbel waarna ik terugschakelde naar de 3e versnelling waarna de koppeling even bleef 'plakken' alvorens deze opkwam. daarna in z'n twee zetten was lastig.

Hier heb ik in ieder geval waardevolle info gevonden, waarvoor dank! Dit neem ik maandag mee terug naar de garage.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2015, 17:00

parklaneworks schreef:[...]
Hier heb ik in ieder geval waardevolle info gevonden, waarvoor dank!
Thanks! Er is op de UK/USA/DLD fora wel wat over te vinden, maar het is niet altijd duidelijk wat oorzaak-gevolg is. Ik had er zelf nooit aan gedacht dat de weerstand bij het koppelen aan een axiale speling van de krukas zou kunnen liggen, totdat ik de storingsmelding van de sensor kreeg; toen was het dus al te laat.

Ik zou overigens niet te lang wachten met een bezoekje aan de dealer, ik begreep dat er in mijn geval (slechts ong. 2500km op de teller) toch al wel behoorlijk wat schade is aangericht door de krukas die op zichzelf knalhard is en dus alles wat er omheen zit vernielt, als 'ie te veel speling heeft. Vandaar ook dat er metaaldeeltjes in de vloeistoffen zijn gevonden. Als olie met 'slijpsel' door het blok wordt gepompt laat zich raden wat er allemaal stuk kan gaan, best véél... 8)

Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 sep 2015, 17:36

Die van mij heeft al 11.000 km gelopen, alleen nooit gedacht dat dit best wel een fors probleem kan zijn. Maandag gaat 'ie in ieder geval naar de garage. Ik ben benieuwd!
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

21 sep 2015, 17:48

Misschien handig dit in een speciaal nieuw topic met F55/56 probleem te gooien? Dit is waardevolle info voor een potentiële koper lijkt mij.
Door de N14 verhalen hier ben ik destijds voor een N18 gegaan...
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2015, 17:56

louisvdd76 schreef:Misschien handig dit in een speciaal nieuw topic met F55/56 probleem te gooien? Dit is waardevolle info voor een potentiële koper lijkt mij.
Door de N14 verhalen hier ben ik destijds voor een N18 gegaan...
Goed idee! Ik zal alles even bundelen tot één verhaal en er een apart topic van maken.

Overigens is mijn verhaal hier niet bedoeld om kopers/bezitters direct de stuipen op het lijf te jagen. Ik doe vooral verslag om iedereen een beetje te informeren en 'het verdriet' van me af te schijven :roll:. Zo vaak komt dit probleem niet voor volgens mij, anders was er al wel een 'recall' geweest toch? ...en had Jan de Jong MINI het ook wel direct geweten.

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2015, 18:12

Ik denk toch dat er sprake is van enkele incidenten Niek, anders was er al lang een 'recall' geweest denk ik en hadden wij er al veel meer over gehoord/gelezen. Misschien dat ze stiekum al een modificatie aan de B48 hebben gedaan. Kan me nl. niet voorstellen dat ze het bij BMW/MINI grappig vinden om iedereen maar een nieuwe motor/turbo/etc. te moeten geven. Geen idee wat daar de kosten van zijn maar ben vast blij dat ik dat zelf niet hoef te betalen. 8)

Mijn F56S is overigens (al) gemaakt op 1 september 2014 (Oxford), da's dus ruim een jaar terug. Stond ook al vanaf januari op NL kenteken, in de showroom van JdJ totdat ik 'm kocht...

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”