Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MaikR53
Be Mini
Be Mini

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

01 nov 2020, 09:38

Weer een kleine mod.
Al een tijdje was ik opzoek naar een JCW Handremgreep met het oude JCW logo ter vervanging van de handremgreep zonder logo.
Maar helaas zijn die niet te vinden of word er 200+ voor gevraagd...
Tot ik op internet naar MINI onderdelen zat te zoeken en een vaag fotootje zag van een doos vol onderdelen waar bij heel erg inzoomen een handremgreep bij leek te zitten.
Even na gevraagd of dit zo was en deze eventueel los verkocht werd. Het bleek er inderdaad een te zijn maar deze werd niet los verkocht en als ik interesse had moest ik alle onderdelen kopen. Dus toch maar even over nagedacht en de gok genomen om alles te kopen met het idee de overige onderdelen te verkopen.
Gister kwam de doos onderdelen binnen en tot mijn verbazing bleken alle onderdelen (zelfs de handremgreep) nieuw te zijn!

De overige onderdelen zijn Checkered (zwart/wit geblokt) en zal ik later in een te koop topic posten.

Dan nu door naar de plaatjes:
Afbeelding

De belichting in de garage is niet top maar het valt wel te herkennen. Het logo op het stuur, de pook en de handremgreep matchen nu!
Afbeelding

Laatste dingetjes op het lijstje zijn nu:
- JCW Carbon gordel doorvoer (52100404665)
- JCW Achterbank (52200395816)
- JCW Shiftlight (62130410113)
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

01 nov 2020, 12:01

Damn wat een gelukje!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator

01 nov 2020, 12:16

Mooie deal man!
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!

01 nov 2020, 13:11

:icon_top: Netjes hoor Maik, zoals gewoonlijk
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

01 nov 2020, 19:09

Je unieke MINI is weer mooier geworden Maik! Deze aankoop laat maar zien hoeveel je er voor over hebt. Bewonderenswaardig

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
MaikR53
Be Mini
Be Mini

02 nov 2020, 18:36

#stickertuning maar dan net even anders.
Een heel aantal specifieke Works stickers zijn niet meer leverbaar. Via een mede Mini/Works ethausiast in Spanje aan deze stickers kunnen komen. De 2 grote zwarte ronde zijn door hem zelf ontworpen stickers voor de fun. De overige zijn een exacte kopie van de originele.
De meeste spreken voor zich, de ovale works logo’s met witte achtergrond zijn de stickers welke op de JCW veerpoten zitten. De “CHECKED” stickers zitten op alle insteekmapjes met documenten.
Qua stickers vermoedelijk nu alles weer zoals het hoort, zo niet volgt er later wat sticker tuning.
1 sticker is nog onderweg namelijk die bij de pook hoort.
Afbeelding

Daarnaast weer een tweetal mods op de planning staan, met een beetje mazzel komt de eerste deze week en volgt de andere volgende week.
Kleine hint, de eerst heeft iets te maken met carbon fiber en de tweede met leder.
René 7
4 op een rij!
4 op een rij!

02 nov 2020, 19:17

Werkelijk fantastisch, hoe krijg je het weer voor mekaar. :-)) prachtig man!
Ben benieuwd naar de volgende plaatjes, heb wel een vermoeden omdat je verlanglijstje steeds kleiner is geworden.
Nogmaals, ontzettend mooi Maik.
Complimenten :icon_top: :icon_top:
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

02 nov 2020, 20:02

Mooi dat je ook aan dit soort dingen denkt waar volgens mij niemand aan denkt :D
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

02 nov 2020, 20:54

Met Maik hebben we echt een gekkie te pakken. Maar wel 1 waar ik met bewondering naar kijk en hopelijk ook anderen laat zien hoe ver mensen gaan voor hun hobby. Ik vind het in ieder geval inspirerend! Go Maik!

Groeten Maurice

Afbeelding
MaikR53
Be Mini
Be Mini

03 nov 2020, 10:20

René 7 schreef:
02 nov 2020, 19:17
Werkelijk fantastisch, hoe krijg je het weer voor mekaar. :-)) prachtig man!
Ben benieuwd naar de volgende plaatjes, heb wel een vermoeden omdat je verlanglijstje steeds kleiner is geworden.
Bedankt! Het lijstje word zeker kleiner maar toch komen er zo nu en dan toch weer zaken bij.
De focus ligt nu voornamelijk op het vinden van de laatste JCW onderdelen maar daarnaast staan er ook een ATI Super damper en een 82gr. Thermostaat op de planning. Vervolgens zijn er dan nog een aantal (kleinere) projectjes welke ik wil gaan aanpakken maar daarmee heb ik geen haast. Die projectjes zijn:
- Inlaatvervangen incl injectoren testen/reinigen en alle pakkingen en rubbertjes vernieuwen.
- Boutjes van het klepdeksel vernieuwen, de originele hebben hun beste tijd wel gehad.
- Oliefilterhuis en warmtewisselaar preventief alle pakkingen vervangen.
- Retrofit van het originele alarm, nagenoeg alle onderdelen zijn inmiddels binnen dus de retrofit kan eigenlijk van start gaan.
- Rondom gevlochten remleidingen plaatsen
- Motorkap en dak laten spuiten ivm steenslag, daarna mogelijk een PPF erop.

Al met al word het lijstje wel korter maar klaar ben ik nog zeker niet
nd-photo.nl schreef: Mooi dat je ook aan dit soort dingen denkt waar volgens mij niemand aan denkt :D
Ja in mijn ogen zijn het altijd dit soort kleine details die het verschil maken.
mbvandenberg schreef: Met Maik hebben we echt een gekkie te pakken. Maar wel 1 waar ik met bewondering naar kijk en hopelijk ook anderen laat zien hoe ver mensen gaan voor hun hobby. Ik vind het in ieder geval inspirerend! Go Maik!
Thanks! Erg leuk om te lezen!
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

03 nov 2020, 19:53

Welke van de projecten ga je zelf doen en welke laat je doen? Ben benieuwd naar retrofit van het alarm. Zijn dat bij de 1e generatie minder onderdelen dan bij de 2de generatie? Bij de 2de moet volgens mij bijna de helft van de auto uit elkaar ...

Groeten Maurice

Afbeelding
MaikR53
Be Mini
Be Mini

03 nov 2020, 23:31

mbvandenberg schreef:
03 nov 2020, 19:53
Welke van de projecten ga je zelf doen en welke laat je doen?
Ik ga ze allemaal zelf doen. Enige dat ik even moet bekijken is het codeer gedeelte van de alarm retrofit. Dat is bij de 1 gen. nog wel een dingetje en niet zo eenvoudig als bij de 2 gen. heb zelf tot nu toen enkel ervaring met 2 gen.
MaikR53
Be Mini
Be Mini

13 nov 2020, 17:12

Weer een tweetal mods gedaan aan de MINI.
Allereerst een nuttige mod die ik veel eerder had moeten doen! De comfort knipperlicht module van @tinus016 & @Manick
Zo fijn dat hij nu gewoon 3x knippert als ik van baan wissel etc.
Afbeelding

Daarnaast ook een setje binnenste deurhendels laten lamineren in carbon fiber, geen wrap maar echt carbon. Matched nu mooi met de overige Carbon details.
Afbeelding

Ook is er een derde mod onderweg vanuit CM Customs, daarover later meer!
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Nederland

13 nov 2020, 20:11

Die comfort knipperlicht upgrade is echt waanzinnig. Behalve dat het heel fijn in gebruik is lijkt het mij ook dat je het gevoel hebt dat je in een nieuwere auto rijdt.
Waarschijnlijk ben je 1 van de weinigen die onderdelen echt laat lamineren in carbon, i.p.v. de populaire plak plaatjes. Je maakt ons nieuwsgierig over de CM Customs mod! :D
Groeten Maurice

Afbeelding
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 nov 2020, 10:39

Die stickertjes zijn wel egt de details die het maken vind ik... Veel mensen denken dat als je ze weglaat dat niemand ze mist maar ze horen er gewoon bij!

Terug naar “Show your ride”