De MINI avonturen van iDarkDesign

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2006, 20:27

warme lucht zal hij niet trekken hans, want dat hele gedeelte blijft afgesloten van de motorruimte. er komt alleenmaar koude lucht binnen via het gaas voor de voorruit.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2006, 21:21

Sid schreef:warme lucht zal hij niet trekken hans, want dat hele gedeelte blijft afgesloten van de motorruimte. er komt alleenmaar koude lucht binnen via het gaas voor de voorruit.
Kan het op de foto niet zo goed zien maar zuigt hij nu alleen lucht aan via het schutbord. Als dit niet zo is dan kan er nog steeds warme lucht via de motorruimte en tussen de motorkap naar het filter toe.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2006, 00:01

werner schreef: Kan het op de foto niet zo goed zien maar zuigt hij nu alleen lucht aan via het schutbord. Als dit niet zo is dan kan er nog steeds warme lucht via de motorruimte en tussen de motorkap naar het filter toe.
ben niet zo thuis in de motorruimte van een s, maar dacht dat dit afgeschermd was :oops:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 nov 2006, 08:59

Als je goed kijkt zie je onderin nog de gewone originele buis in die bak binnenkomen. Deze loopt helemaal naar voor toe waar het luchthappertje achter de grill de lucht binnen laat. Ik denk dat 'ie het daarmee moet doen. :roll:

Afbeelding
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

12 nov 2006, 19:47

Afbeelding

klein projectje waar ik mee bezig ben. Deze week nog even afmaken.

iDD
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2006, 23:19

We zijn weer benieuwd :D
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 nov 2006, 22:12

Mini Poeper schreef:Als je goed kijkt zie je onderin nog de gewone originele buis in die bak binnenkomen. Deze loopt helemaal naar voor toe waar het luchthappertje achter de grill de lucht binnen laat. Ik denk dat 'ie het daarmee moet doen. :roll:

Afbeelding
Afbeelding
jaja heel mooi filtertje, heeft Chris er bij mij ook ingezet. Ik kan je vertellen, geluid wordt alleen maar mooier. Ik heb dus de 210pk works versie en dan met dat filtertje. Echt top!
Laatst gewijzigd door kaya op 11 dec 2006, 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.
iDarkDesign
Transformer

11 dec 2006, 01:46

Ik heb eindelijk een fotootje gemaakt van het eindreslutaat:
Afbeelding
Zelf gespoten, hand geschilderd en met de Braspenning strepen erop als teken dat hij door hun onder handen is genomen.

iDD
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 dec 2006, 08:22

Nice 8) Nu die OMP nog een andere kleurtje... enhe, Rein hoe bevalt de braspenning kit? Ik hoor je er weinig over? Merkbaar sneller, directer op het gas..etc.. we willen het allemaal weten :D
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 dec 2006, 09:30

Ziet goed uit zo, nou nog goed schoonhouden en dat valt niet mee in de winter :)
Ja, hoe is het met de kit, bevalt ie? Is dat witte doosje (met rode stip) linksboven daar ook van of wat is dat, lijkt wel een bonbonsdoosje :) ?
iDarkDesign
Transformer

11 dec 2006, 10:37

Geen nieuws is goed nieuws hè :roll:

voorop gesteld dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb met andere getunede MINI's en geen cijfers heb om het te ondersteunen; vind ik de Braspenning kit fantastisch!

De Eisenmann uitlaat bromt heerlijk en ploft als een echte koffiepot hoort te pruttelen. De Simota filter maakt een veel beter geluid dan de K&N die ik hiervoor erin had. Ik heb nog niet met 25ºC+ ermee gereden dus ik weet nog niet hoe hij is met warm weer. De andere pulley en chiptuning merk je ook als een gek!

De auto hangt vanaf de eerste 1000 toeren aan het gas en lijkt in elke versnelling geen enkele power te verliezen. Hij trekt echt als een malle. De antislip lijkt ook pas later in te grijpen. Of dit te maken heeft met de chiptuning of dat de MINI nou gewoon sneller spint geen idee. Wel dat ik snel nieuwe banden nodig heb, want op slicks rijden in de winter is niet echt aan te raden...

Ik heb ook nog geen idee wat de nieuwe topsnelheid is.

Die doos bonbons daar is mijn splashcase. Daar zit mijn ruitenwisservloeistof/lampenwasservloeistof. Omdat ik op de originele plaatsen daar scharnieren heb zitten van mn LSD deuren.

iDD
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2006, 19:29

Kijk eens wat ik net gevonden heb op internet:

Afbeelding

http://test.antoine-autobanden.nl/aab/i ... ey=0&hit=1

greetz Henk
Laatst gewijzigd door henkietenk op 21 dec 2006, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 dec 2006, 19:54

Hij klinkt onwijs lekker, Rein!

Toen je gisteren wegreed plopte de uitlaat er al vrolijk op los en dat met een koude motor en uitlaatpijp. Ben benieuwd hoe die in het echt aanvoelt maar het ziet er perfect uit! 8) 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
iDarkDesign
Transformer

21 dec 2006, 17:47

Te gek! ik heb meteen ook een berichtje achter gelaten. Nog even en we kunnen een MINI Cooper LSD owners club beginnen.

Thanks Arjan for the kind words!

iDD
iDarkDesign
Transformer

23 dec 2006, 11:25

Zo vanmorgen op de valreep nog winterbanden onder de MINI laten leggen!
Nieuwe Kumho's. Prima banden zo te lezen in andere topics. (ik was allang blij dat ik wat kon vinden!).

Hij hangt er zo maar zielig bij...
Afbeelding

witte velgen noem je dat dan, maar aan de binnenkant heb ik ze nog NOOIT schoon gemaakt!
Afbeelding

Mijn oude zomerbanden, op de foto niet zo heel goed te zien, maar rechts is een voorband. Helemaal tot op de blokjes toe versleten en rechts achter waar nog aardig wat profiel op zit.
Afbeelding

Helaas zat in 1 van de achterbanden een scheur aan velgrand, en kan deze er ook echt niet meer op (niet te repareren volgens profile). Dat betekent dat ik nog 1 band overhoudt van dit setje pirellis :(

Het duurde ook wat lang tot ze klaar waren!
Afbeelding
Die kumho's zijn zo stug en de rand zo dik dat ze met z'n drieen nog moeite hadden met het erop leggen!

Al met al waren ze er toch een anderhalf uur mee bezig en was ik incl. €840,- kwijt. Op naar de zomer wanneer er zomerbanden aangeschaft mogen worden :s

iDD..... nieuwe zooltjes onder de MINI

Terug naar “Show your ride”