De MINI avonturen van iDarkDesign
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kan het op de foto niet zo goed zien maar zuigt hij nu alleen lucht aan via het schutbord. Als dit niet zo is dan kan er nog steeds warme lucht via de motorruimte en tussen de motorkap naar het filter toe.Sid schreef:warme lucht zal hij niet trekken hans, want dat hele gedeelte blijft afgesloten van de motorruimte. er komt alleenmaar koude lucht binnen via het gaas voor de voorruit.
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
ben niet zo thuis in de motorruimte van een s, maar dacht dat dit afgeschermd waswerner schreef: Kan het op de foto niet zo goed zien maar zuigt hij nu alleen lucht aan via het schutbord. Als dit niet zo is dan kan er nog steeds warme lucht via de motorruimte en tussen de motorkap naar het filter toe.

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je goed kijkt zie je onderin nog de gewone originele buis in die bak binnenkomen. Deze loopt helemaal naar voor toe waar het luchthappertje achter de grill de lucht binnen laat. Ik denk dat 'ie het daarmee moet doen.

- iDarkDesign
- Transformer
- kaya
- Mod virus alert!
Bericht
jaja heel mooi filtertje, heeft Chris er bij mij ook ingezet. Ik kan je vertellen, geluid wordt alleen maar mooier. Ik heb dus de 210pk works versie en dan met dat filtertje. Echt top!Mini Poeper schreef:Als je goed kijkt zie je onderin nog de gewone originele buis in die bak binnenkomen. Deze loopt helemaal naar voor toe waar het luchthappertje achter de grill de lucht binnen laat. Ik denk dat 'ie het daarmee moet doen.![]()
Laatst gewijzigd door kaya op 11 dec 2006, 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Ik heb eindelijk een fotootje gemaakt van het eindreslutaat:

Zelf gespoten, hand geschilderd en met de Braspenning strepen erop als teken dat hij door hun onder handen is genomen.
iDD

Zelf gespoten, hand geschilderd en met de Braspenning strepen erop als teken dat hij door hun onder handen is genomen.
iDD
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Geen nieuws is goed nieuws hè
voorop gesteld dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb met andere getunede MINI's en geen cijfers heb om het te ondersteunen; vind ik de Braspenning kit fantastisch!
De Eisenmann uitlaat bromt heerlijk en ploft als een echte koffiepot hoort te pruttelen. De Simota filter maakt een veel beter geluid dan de K&N die ik hiervoor erin had. Ik heb nog niet met 25ºC+ ermee gereden dus ik weet nog niet hoe hij is met warm weer. De andere pulley en chiptuning merk je ook als een gek!
De auto hangt vanaf de eerste 1000 toeren aan het gas en lijkt in elke versnelling geen enkele power te verliezen. Hij trekt echt als een malle. De antislip lijkt ook pas later in te grijpen. Of dit te maken heeft met de chiptuning of dat de MINI nou gewoon sneller spint geen idee. Wel dat ik snel nieuwe banden nodig heb, want op slicks rijden in de winter is niet echt aan te raden...
Ik heb ook nog geen idee wat de nieuwe topsnelheid is.
Die doos bonbons daar is mijn splashcase. Daar zit mijn ruitenwisservloeistof/lampenwasservloeistof. Omdat ik op de originele plaatsen daar scharnieren heb zitten van mn LSD deuren.
iDD

voorop gesteld dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb met andere getunede MINI's en geen cijfers heb om het te ondersteunen; vind ik de Braspenning kit fantastisch!
De Eisenmann uitlaat bromt heerlijk en ploft als een echte koffiepot hoort te pruttelen. De Simota filter maakt een veel beter geluid dan de K&N die ik hiervoor erin had. Ik heb nog niet met 25ºC+ ermee gereden dus ik weet nog niet hoe hij is met warm weer. De andere pulley en chiptuning merk je ook als een gek!
De auto hangt vanaf de eerste 1000 toeren aan het gas en lijkt in elke versnelling geen enkele power te verliezen. Hij trekt echt als een malle. De antislip lijkt ook pas later in te grijpen. Of dit te maken heeft met de chiptuning of dat de MINI nou gewoon sneller spint geen idee. Wel dat ik snel nieuwe banden nodig heb, want op slicks rijden in de winter is niet echt aan te raden...
Ik heb ook nog geen idee wat de nieuwe topsnelheid is.
Die doos bonbons daar is mijn splashcase. Daar zit mijn ruitenwisservloeistof/lampenwasservloeistof. Omdat ik op de originele plaatsen daar scharnieren heb zitten van mn LSD deuren.
iDD
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kijk eens wat ik net gevonden heb op internet:

http://test.antoine-autobanden.nl/aab/i ... ey=0&hit=1
greetz Henk

http://test.antoine-autobanden.nl/aab/i ... ey=0&hit=1
greetz Henk
Laatst gewijzigd door henkietenk op 21 dec 2006, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hij klinkt onwijs lekker, Rein!
Toen je gisteren wegreed plopte de uitlaat er al vrolijk op los en dat met een koude motor en uitlaatpijp. Ben benieuwd hoe die in het echt aanvoelt maar het ziet er perfect uit!

Toen je gisteren wegreed plopte de uitlaat er al vrolijk op los en dat met een koude motor en uitlaatpijp. Ben benieuwd hoe die in het echt aanvoelt maar het ziet er perfect uit!

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Te gek! ik heb meteen ook een berichtje achter gelaten. Nog even en we kunnen een MINI Cooper LSD owners club beginnen.
Thanks Arjan for the kind words!
iDD
Thanks Arjan for the kind words!
iDD
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Zo vanmorgen op de valreep nog winterbanden onder de MINI laten leggen!
Nieuwe Kumho's. Prima banden zo te lezen in andere topics. (ik was allang blij dat ik wat kon vinden!).
Hij hangt er zo maar zielig bij...

witte velgen noem je dat dan, maar aan de binnenkant heb ik ze nog NOOIT schoon gemaakt!

Mijn oude zomerbanden, op de foto niet zo heel goed te zien, maar rechts is een voorband. Helemaal tot op de blokjes toe versleten en rechts achter waar nog aardig wat profiel op zit.

Helaas zat in 1 van de achterbanden een scheur aan velgrand, en kan deze er ook echt niet meer op (niet te repareren volgens profile). Dat betekent dat ik nog 1 band overhoudt van dit setje pirellis
Het duurde ook wat lang tot ze klaar waren!

Die kumho's zijn zo stug en de rand zo dik dat ze met z'n drieen nog moeite hadden met het erop leggen!
Al met al waren ze er toch een anderhalf uur mee bezig en was ik incl. €840,- kwijt. Op naar de zomer wanneer er zomerbanden aangeschaft mogen worden
iDD..... nieuwe zooltjes onder de MINI
Nieuwe Kumho's. Prima banden zo te lezen in andere topics. (ik was allang blij dat ik wat kon vinden!).
Hij hangt er zo maar zielig bij...

witte velgen noem je dat dan, maar aan de binnenkant heb ik ze nog NOOIT schoon gemaakt!

Mijn oude zomerbanden, op de foto niet zo heel goed te zien, maar rechts is een voorband. Helemaal tot op de blokjes toe versleten en rechts achter waar nog aardig wat profiel op zit.

Helaas zat in 1 van de achterbanden een scheur aan velgrand, en kan deze er ook echt niet meer op (niet te repareren volgens profile). Dat betekent dat ik nog 1 band overhoudt van dit setje pirellis

Het duurde ook wat lang tot ze klaar waren!

Die kumho's zijn zo stug en de rand zo dik dat ze met z'n drieen nog moeite hadden met het erop leggen!
Al met al waren ze er toch een anderhalf uur mee bezig en was ik incl. €840,- kwijt. Op naar de zomer wanneer er zomerbanden aangeschaft mogen worden

iDD..... nieuwe zooltjes onder de MINI