dus je doet de slechtste banden op de achteras? Dat zou ik niet doen. Als je banden versleten zijn moet je d'er nieuwe op zetten. De achteras kun je namelijk niet bijsturen op het moment dat ze grip verliezen, en dat kun je met je voorwielen wel. De slechte banden op de achteras is gewoon gevaarlijk. Je verandert daar ook de hele karakterastiek van je auto mee.
Just a tip.
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Sjaak: hehehehe, nee bedankt, lief van je.. maar ik wil toch nog iets langer plezier hebben van de MINI en mijzelf 
@Rob: Ik had hier ook al over nagedacht, maar bedacht me dat de MINI zo goed uitgebalanceerd is dat iets mindere banden niet zo heel veel uit gingen maken. Stukje compensatie t.o.v. ''normale'' willekeurige auto met slechte achterbanden. En daarbij als ik niet zo heel lomp de bochten in duikel... Er liggen sowieso al 2 verschillende bandentypes op. Achter heb ik Continental Sportcontact 2 en voor de Hankooks. Totaal andere band. Het is maar om tot mei te kunnen overbruggen.
Maar je kunt wel 'ns gelijk hebben, moet er maar 'ns over nadenken. Thnx voor de tip.

@Rob: Ik had hier ook al over nagedacht, maar bedacht me dat de MINI zo goed uitgebalanceerd is dat iets mindere banden niet zo heel veel uit gingen maken. Stukje compensatie t.o.v. ''normale'' willekeurige auto met slechte achterbanden. En daarbij als ik niet zo heel lomp de bochten in duikel... Er liggen sowieso al 2 verschillende bandentypes op. Achter heb ik Continental Sportcontact 2 en voor de Hankooks. Totaal andere band. Het is maar om tot mei te kunnen overbruggen.
Maar je kunt wel 'ns gelijk hebben, moet er maar 'ns over nadenken. Thnx voor de tip.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het begint nu toch wel weer te kriebelen... het onderstel
Ik zit toch te denken om voor een schroefsetje te gaan ipv vaste verlaging.
Ben je iets flexibeler met alles.
Ik las wel positieve verhalen over een AP schroefset en toch heel betaalbaar (rond 500euro).
Alleen het allerbelangrijkste vind ik toch echt de veiligheid. Ik wil bijvoorbeeld niet met 230 in Duitsland de autobahn afspringen wanneer je over een paar van die stelconplaten denderd. Het originele onderstel pakt dat namelijk perfect op en ben er daarom een beetje huiverig voor.
Graag jullie mening...
Ik zit toch te denken om voor een schroefsetje te gaan ipv vaste verlaging.
Ben je iets flexibeler met alles.
Ik las wel positieve verhalen over een AP schroefset en toch heel betaalbaar (rond 500euro).
Alleen het allerbelangrijkste vind ik toch echt de veiligheid. Ik wil bijvoorbeeld niet met 230 in Duitsland de autobahn afspringen wanneer je over een paar van die stelconplaten denderd. Het originele onderstel pakt dat namelijk perfect op en ben er daarom een beetje huiverig voor.
Graag jullie mening...
- Fred
- Volledig MINI minded!
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou ik wil namelijk geen nieuw setje 17 inch banden gaan kopen voor die paar maanden. Had het plan deze even verder op te rijden en dan winterbanden om de S-spokes. Zomervelgen gaan 18 worden en dan zou ik weer zitten met nieuwe zomerbanden om de S-spokes.
Niet handig dus...
Anders had ik deze wel vervangen

Anders had ik deze wel vervangen
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht

Vanmiddag deze tooltjes gekocht voor de komende mod

Vanmiddag deze tooltjes gekocht voor de komende mod

Laatst gewijzigd door sander_r53 op 12 jan 2011, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors