Coen's mini GP 0064
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- coendek
- Stoepsleutelaar
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Re: Coen's mini GP 0064
yesGinoceros schreef:Tering Harrie !! dit is toch het onderblok waar je tegenaan kijkt ?

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Coen's mini GP 0064
Heb je iemand specifiek in gedachten die dan bij de minderheid hoort?coendek schreef:
Voor de meeste onder ons, "Beter een gat in je blok, dan een blok in je gat".![]()


- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Coen's mini GP 0064
Ja jou Frank
Vangrail lijkt mij ook erger dan een gat in je blok. Maar blijft hoe dan ook flink zuur dit
Vangrail lijkt mij ook erger dan een gat in je blok. Maar blijft hoe dan ook flink zuur dit
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- frankie
- Volledig MINI minded!
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Coen's mini GP 0064
Nasty man, hoe kan dit zo ontstaan zijn dan??
Wel vette shots overigens


Wel vette shots overigens


- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Coen's mini GP 0064
Tekort aan olie door ofwel een fysiek olietekort ofwel te hoog toerental ofwel stevig bochtenwerk zonder carterschotten waardoor olie aan een zijde wordt gedrukt en zuiger letterlijk droog staat. Onder de zuiger zit een sproeier die de zuiger koelt met de olie, als dat niet of onvoldoende gebeurt door tekort aan olie slaat de zuiger vast in de cilinderwand, de krukas toch trekt aan de drijfstang, die breekt en slaat een gat in het blok
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Re: Coen's mini GP 0064
het was iig niet een te kort aan olie.. warm zat ie aan de bovengrens nadat we hem vulde 

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Coen's mini GP 0064
Jammer
Ik gok op een gebroken drijfstang al dan niet door een krukaslager wat kapot is gegaan.
Lijkt veel op wat ik ook heb gehad na 186.000, niet door een tekort aan olie. Gewoon slijtage.
Er is mij geen R53 bekend die oil starvation heeft gehad door bochtenwerk.

Ik gok op een gebroken drijfstang al dan niet door een krukaslager wat kapot is gegaan.
Lijkt veel op wat ik ook heb gehad na 186.000, niet door een tekort aan olie. Gewoon slijtage.
Er is mij geen R53 bekend die oil starvation heeft gehad door bochtenwerk.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Coen's mini GP 0064
Een stel schotten in de Carter lassen lijkt me toch geen overbodige luxe bij een trackMini
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
nee dit had ik ook bekeken jah.. kon er niks van vinden eigenljk.
mijn bakkie had 170k gelopen zoiets..
Re: Coen's mini GP 0064
Berthil schreef:Jammer![]()
Ik gok op een gebroken drijfstang al dan niet door een krukaslager wat kapot is gegaan.
Lijkt veel op wat ik ook heb gehad na 186.000, niet door een tekort aan olie. Gewoon slijtage.
Er is mij geen R53 bekend die oil starvation heeft gehad door bochtenwerk.
nee dit had ik ook bekeken jah.. kon er niks van vinden eigenljk.
mijn bakkie had 170k gelopen zoiets..
