Ducks MCS DS -> p169 Weer op de weg

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

09 mei 2013, 21:57

Mooie plaatjes weer.. en een dik setje.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

02 jun 2013, 23:46

We blijven ondertussen lekker bezig ;) Uniball voor de voorste draagarmen. Nu zitten er nergens meer rubbers tussen.

Afbeelding
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

03 jun 2013, 09:13

Ik zie hier geen uniballs :roll:
Is het een kunstof bus in het originele huis?
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

03 jun 2013, 09:53

Daveke-Orranje schreef:http://greenliving.nationalgeographic.c ... -2476.html

Ethanol wordt veelal gebruikt in Amerika als kant en klare brandstof, E85. 85% ethanol en 15% benzine.
De klopvastheid is veel hoger, maar het verbruik is ook veel hoger. Vaak moet je het hele brandstifsysteem er wel enigszins op aanpassen (pomp, injectoren etc). De mapping moet af gesteld worden op E85 en dit geeft vaak veel hogere vermogens, door de hogere klopvastheid van het mengsel.

Methanol wordt vaak gebruikt als koeling voor de motor via een injectsysteem naast brandstof.
Zonder mapping is het prima te rijden als goede koeling, maar heeft water betere koelcapaciteiten.
Ga je je motormanagement er op instellen, kun je er veel hogere vermogens op halen omdat methanol de klopvastheid ook verhoogt maar moet er heel goed gekeken worden naar flowwaardes van de injector omdat het signaal waarop de externe kit baseert of hij moet injecteren of niet, van het injectiesignaal van de injectoren of ECU wordt gehaald.
Ik reed in mijn GTI veel met ethanol, aanpassing van de software is niet nodig. Je tankt het in duitsland standaard al (E10). ANWB heeft wel eens aangegeven dat alle auto's boven 2002 hiervoor geschikt zijn. Het makkelijkste is om 10% pure ethanol toe te voegen, bij de action is dit het goedkoopste. 20pk erbij was op een GTI goed mogelijk. Verbruik is inderdaad wat hoger, geluid van de uitlaat wordt ook minder zwaar.
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

03 jun 2013, 10:51

werner schreef:Ik zie hier geen uniballs :roll:
Is het een kunstof bus in het originele huis?
2 aluminium inserts met daar tussen een uniball.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

03 jun 2013, 11:36

hoe werkt dat precies Olaf? Ik heb eigenlijk geen idee wat ik me er bij moet voorstellen..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

03 jun 2013, 14:34

Normaal gesproken zit hier een rubber in. Lekker comfortabel maar niet echt goed voor weggedrag. Dit maakt het geheel een stuk scherper en voorspelbaarder. Nadeel is wel dat een meer trillingen en geluid krijgt.

Het is dit ophangpunt voor de duidelijkheid.

Afbeelding
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

03 jun 2013, 15:08

Ok, clear. Dus dat rubber is nu vervangen door een uniball. Maar hoe ziet zo'n uniball er dan uit?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

03 jun 2013, 15:13

Afbeelding
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

03 jun 2013, 15:17

Duidelijk. Thnx. En daar zitten dan weer lagers in neem ik aan?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

03 jun 2013, 15:23

Nope, is alleen maar lage snelheid beweging. Wel gesmeerd natuurlijk.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

03 jun 2013, 15:38

Daveke-Orranje schreef:http://greenliving.nationalgeographic.c ... -2476.html

Ethanol wordt veelal gebruikt in Amerika als kant en klare brandstof, E85. 85% ethanol en 15% benzine.
De klopvastheid is veel hoger, maar het verbruik is ook veel hoger. Vaak moet je het hele brandstifsysteem er wel enigszins op aanpassen (pomp, injectoren etc). De mapping moet af gesteld worden op E85 en dit geeft vaak veel hogere vermogens, door de hogere klopvastheid van het mengsel.

Methanol wordt vaak gebruikt als koeling voor de motor via een injectsysteem naast brandstof.
Zonder mapping is het prima te rijden als goede koeling, maar heeft water betere koelcapaciteiten.
Ga je je motormanagement er op instellen, kun je er veel hogere vermogens op halen omdat methanol de klopvastheid ook verhoogt maar moet er heel goed gekeken worden naar flowwaardes van de injector omdat het signaal waarop de externe kit baseert of hij moet injecteren of niet, van het injectiesignaal van de injectoren of ECU wordt gehaald.
Het geeft ook helaas veeeeel meer slijtage.
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Nootdorp
Berichten: 1777
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:30

03 jun 2013, 15:43

werner schreef:
Daveke-Orranje schreef:http://greenliving.nationalgeographic.c ... -2476.html

Ethanol wordt veelal gebruikt in Amerika als kant en klare brandstof, E85. 85% ethanol en 15% benzine.
De klopvastheid is veel hoger, maar het verbruik is ook veel hoger. Vaak moet je het hele brandstifsysteem er wel enigszins op aanpassen (pomp, injectoren etc). De mapping moet af gesteld worden op E85 en dit geeft vaak veel hogere vermogens, door de hogere klopvastheid van het mengsel.

Methanol wordt vaak gebruikt als koeling voor de motor via een injectsysteem naast brandstof.
Zonder mapping is het prima te rijden als goede koeling, maar heeft water betere koelcapaciteiten.
Ga je je motormanagement er op instellen, kun je er veel hogere vermogens op halen omdat methanol de klopvastheid ook verhoogt maar moet er heel goed gekeken worden naar flowwaardes van de injector omdat het signaal waarop de externe kit baseert of hij moet injecteren of niet, van het injectiesignaal van de injectoren of ECU wordt gehaald.
Het geeft ook helaas veeeeel meer slijtage.
Beetje kort door de bocht. Welke slijtage? Het klopt dat ethanol in pure vorm aluminium aanvreet. Tevens heeft ethanol absoluut geen smerende eigenschappen. Hierdoor moet je goed opletten met je pomp dat deze wel overweg kan met ethanol. Dit kan opgelost worden door een beetje glycerine er door heen te doen of mengen met water.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

03 jun 2013, 16:15

En die benzine die ze nu overal verkopen?
BlueOne95? Daar zit ook al 15% ethanol in vanaf de pomp

Het lijkt inderdaad wel alsof de mijne wat meer knalt op die benzine, vergelijkbaar met 98.

Terug naar “Show your ride”