Van de week maar ff actie ondernomen, en de oude accu uitgebouwd. Dat had nogal wat voeten in de aarde, want het kofferbakslot is alleen elektronisch te bedienen, en dat gaat natuurlijk niet met een lege accu. Normaal zit er onder de achterbank een handmatige kabel voor noodgevallen, maar omdat dit oorspronkelijk een Cooper was (met de accu voorin) heb ik die niet. Dus lekker met m'n boosterpack achterin geklauterd.

Meteen maar een exemplaar met hogere capaciteit besteld, gaat het waarschijnlijk weer een hele tijd goed:

Startte eigenlijk probleemloos, na een minuutje of 2 stationair liep ie zoals altijd. Rustig ff naar de pomp gereden, beetje lucht erbij in de bandjes en het stof eraf gespoten:

Daarna een flink stuk warmgereden, en binnendoor weer terug. Stiekem toch leuker dan ik verwachtte... Ja, je mist een bult power en het sper zoals in de Mégane, maar daar krijg je wel meer het kart-gevoel van MINI voor terug. Bij de verkeerslichten nog een nieuwe Giulia losgereden, en toen was het wagentje weer helemaal mijn vriendje.

Ik wil toch wel een paar kleine dingen doen:
- Hij mist nog steeds wat druk (en dus vermogen) bovenin, terwijl de supercharger in principe bij meer toeren alleen maar meer druk zou moeten leveren. Eerst maar eens een nieuwe (en verbeterde) bypassvalve monteren, en als dat niet helpt toch maar een nieuwe supercharger.
- De huidige stoel, een Cobra Suzuka Pro, is mij eigenlijk net wat te smal. Zou prima moeten zijn voor mijn broekmaat 33, maar door het vele fietsen/hardlopen zitten m'n benen wat klem. Denk dat ik dan ook meteen 2 dezelfde stoelen ga monteren, op rails.
- Hoewel ik de wielen nog altijd super vind staan, zou ik wel iets meer bodemvrijheid willen. 16" met 205/50-16 lijkt me wel mooi, en dan meteen met een iets hogere ET. De scrub radius is nu naar mijn mening wat teveel van het goede.
Iig wat "food for thought"...

Hier een klein filmpje van gisteravond: