Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik belast mijn remmen wel iets meer als een gemiddelde bestuurder op de weg maar dat moet gewoon kunnen lijkt mij.Brightness schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de OEM (Brembo) remschijven van zulke slechte kwaliteit zijn. Zo extreem belast jij je remmen toch niet? Zelf gebruik ik Zimmermann schijven. Deze krijg ik niet krom en mijn remmen krijgen het soms behoorlijk voor hun kiezen...
Ik zou je remklauwen eens laten beoordelen. Mogelijk zijn deze toe aan een revisie en is daarmee het probleem opgelost.
Beetje onzin imho... Dan zou iedere automaat kromme schijven hebben.....NickT schreef:Remmen loslaten als je voor het verkeerslicht staat helpt mocht je dat doen. Door de warme blokken kunnen er temperatuurverschillen ontstaan in de schijven waardoor ze krom gaan staan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit inderdaad, nog versterkt als het buiten regent. Warmte in het systeem zit hem voornamelijk in gebruik (kort en krachtig remmen ipv slepend, al kan dat niet altijd in het verkeerNickT schreef:Remmen loslaten als je voor het verkeerslicht staat helpt mocht je dat doen. Door de warme blokken kunnen er temperatuurverschillen ontstaan in de schijven waardoor ze krom gaan staan
Ik heb dit eens snel opgezocht en je hebt gelijk, niets op in te brengen.MartijnGizmo schreef:Dit inderdaad, nog versterkt als het buiten regent. Warmte in het systeem zit hem voornamelijk in gebruik (kort en krachtig remmen ipv slepend, al kan dat niet altijd in het verkeerNickT schreef:Remmen loslaten als je voor het verkeerslicht staat helpt mocht je dat doen. Door de warme blokken kunnen er temperatuurverschillen ontstaan in de schijven waardoor ze krom gaan staan) en koeling met bijv. brakeducts+slangen. Schijven met gaatjes zijn vooral leuk voor de optiek, die scheuren alleen maar sneller.
Onze sponsors