Is het wel precies mijn pictogram? Want er zijn ook minder mooie in omloop...Blont-007 schreef:Je bestand was niet goed haha, we moesten zelf op het werk ook nog hebben dus hebben ze er een paar extra voor me meegeprint in een kleinere versie, ik hoef dus niks te plotten
Mart's R56 Cooper D LiB - JCW aeropakket / wielen terug!
- Samsara
- Mod virus alert!
Bericht
- Samsara
- Mod virus alert!
Bericht
Was trouwens ook voornemens om de mistlicht ringen van mijn voorbumper zwart te maken...
Denk dat spuiten met dezelfde lak als waarmee ze het zwart van R50 Aero kitjes doen het mooiste is. Mat dus...met structuur...
Krijg die ringen er alleen niet uit. Moet denk ik mijn hele bumper losnemen.

Denk dat spuiten met dezelfde lak als waarmee ze het zwart van R50 Aero kitjes doen het mooiste is. Mat dus...met structuur...
Krijg die ringen er alleen niet uit. Moet denk ik mijn hele bumper losnemen.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Denk ook dat je je bumper er af moet halen Mart. Maar da's appeltje eitje 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Samsara
- Mod virus alert!
Bericht
En stel nou...... dat het niet hypothetisch was:

Kan een soort custom 'opzetstuk' maken dat dit effect heeft (en dan perfect aansluit op de oem dooper bumpert enzo natuurlijk) Als ik een paar weken niks te doen heb bijvoorbeeld
Dan een dubbele bastuk er onder met OEM clubman S eindstukken.
Wordt er eigenlijk wel blij van deze dikke custom OEM look
Verder is de achterklep greep in carrosseriekleur gefotoshopt en heb ik de lelijke beveiligingssticker van de achterruit verwijderd.

Kan een soort custom 'opzetstuk' maken dat dit effect heeft (en dan perfect aansluit op de oem dooper bumpert enzo natuurlijk) Als ik een paar weken niks te doen heb bijvoorbeeld

Wordt er eigenlijk wel blij van deze dikke custom OEM look

Verder is de achterklep greep in carrosseriekleur gefotoshopt en heb ik de lelijke beveiligingssticker van de achterruit verwijderd.
Laatst gewijzigd door Samsara op 08 apr 2011, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik vind het een goed idee
MINI Dubman '07 PureSilver

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dude, jij hebt echt vette ideeen!!
Zo'n badge wil ik ook
En die uitlaten zijn echt vet, gewoon doen!

Zo'n badge wil ik ook

En die uitlaten zijn echt vet, gewoon doen!
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Samsara
- Mod virus alert!
Bericht
Okay,... ik ga het proberen!
Zal wel een long term project worden, maar dat is niet erg.
Het zal echt moeilijk worden iets te maken dat mooi aansluit i.v.m. de grens tussen het blauw gespoten deel van de OEM bumper en de zwarte onderstrip. Daar zit een klein stapje in als je van hol naar bol gaat... precies waar de ronde omlijning van de eindstukken een continuerende cirkel moet vormen voor het oog.
Photoshop is één ding... de realiteit wordt een uitdaging. To be continued...
@ Woosh: moet je ff Ida lief aankijken
Ze schreef dat ze er een paar extra had laten printen...
@ iedereen: Weet iemand voor mij de buiten diameter (in mm, met een schuifmaat) van de OEM Cooper S Clubman eindstukken?

Het zal echt moeilijk worden iets te maken dat mooi aansluit i.v.m. de grens tussen het blauw gespoten deel van de OEM bumper en de zwarte onderstrip. Daar zit een klein stapje in als je van hol naar bol gaat... precies waar de ronde omlijning van de eindstukken een continuerende cirkel moet vormen voor het oog.

@ Woosh: moet je ff Ida lief aankijken

@ iedereen: Weet iemand voor mij de buiten diameter (in mm, met een schuifmaat) van de OEM Cooper S Clubman eindstukken?
- Samsara
- Mod virus alert!
Bericht
Heb net eens even internet door zitten spitten om een en ander te weten te komen.
Ik ga denk ik zo maar eens naar de hobbiewinkel om een hele zooi plasticine te halen (modeleer klei op oliebasis,... die zut die auto ontwerpers ook gebruiken voor hun modellen)
Paar plaatjes balsahout om een frame te kunnen fineren waaroverheen ik de klei kan zetten.
Weet nog niet precies hoe ik het allemaal ga aanpakken, maar ik wil eerst op deze manier een ruw idee krijgen van de 3 dimensionale problematiek en de vormgeving die daar het best op aansluit.
@Mushrop: Heb je een PM gestuurd voor de diameter van de uitlaateindstukken
Moet zien uit te vinden of die diameter probleemloos past in het bestaande zwarte kunststof onderstrip gedeelte, zonder dat de diameter van de sparingen daarin zo groot moet worden dat ik drie stukken overhoud in plaats van één onderdeel 
Ik ga denk ik zo maar eens naar de hobbiewinkel om een hele zooi plasticine te halen (modeleer klei op oliebasis,... die zut die auto ontwerpers ook gebruiken voor hun modellen)
Paar plaatjes balsahout om een frame te kunnen fineren waaroverheen ik de klei kan zetten.
Weet nog niet precies hoe ik het allemaal ga aanpakken, maar ik wil eerst op deze manier een ruw idee krijgen van de 3 dimensionale problematiek en de vormgeving die daar het best op aansluit.
@Mushrop: Heb je een PM gestuurd voor de diameter van de uitlaateindstukken

- thavipah
- Mod virus alert!
Bericht
Ik vindt het echt een tof idee! Waarom probeer je niet een goedkope R55 Cooper S (of Aero) bumper op de kop te tikken en die aan te passen?? Volgens mij heeft Mushrop er nog een (een Aero) in zijn tuinhuisje liggen die stof aan het verzamelen is.
- Samsara
- Mod virus alert!
Bericht
Mijn huidige plan: een toevoeging maken die met wat kleine modificaties aan het onderste zwarte gedeelte van de standaard OEM bumper het getoonde effect geeft, heeft wat betreft bovenstaande veel minder complicaties. Verder kan zo'n oplossing, afhankelijk van hoe ik het uiteindelijk maak, reproduceerbaar zijn voor anderen. Vooral als ik het uiteindelijke model volledig in SolidWorks opbouw (3D CAD programma, voor wie dat nog niet wist)
Ik heb in elk geval een stapeltje balsa hout en modeleer klei gekocht om een en ander te prutsen. Eerst is even fingerspitzen gefuhl krijgen met de situatie.
Tja,... heb ik aan gedacht hoor... onderste deel van R55 bumper los snijden en (kunststof)lassen aan het bovenste deel van een R56 cooper bumper en je komt een heel eind. Probleem daar van is dat je een sparing voor de kentekenplaat hebt in dat onderste bumper deel. En die heb ik immers ook al in mijn achterklep (en die smoothen is weer een hele grote stap verder). Vervolgens heeft de R55 achterbumper ook geen mistlicht sparing(en) dus dan moet daar weer wat op gevonden worden.thavipah schreef:Ik vindt het echt een tof idee! Waarom probeer je niet een goedkope R55 Cooper S (of Aero) bumper op de kop te tikken en die aan te passen?? Volgens mij heeft Mushrop er nog een (een Aero) in zijn tuinhuisje liggen die stof aan het verzamelen is.
Mijn huidige plan: een toevoeging maken die met wat kleine modificaties aan het onderste zwarte gedeelte van de standaard OEM bumper het getoonde effect geeft, heeft wat betreft bovenstaande veel minder complicaties. Verder kan zo'n oplossing, afhankelijk van hoe ik het uiteindelijk maak, reproduceerbaar zijn voor anderen. Vooral als ik het uiteindelijke model volledig in SolidWorks opbouw (3D CAD programma, voor wie dat nog niet wist)
Ik heb in elk geval een stapeltje balsa hout en modeleer klei gekocht om een en ander te prutsen. Eerst is even fingerspitzen gefuhl krijgen met de situatie.