Heb je een punt, maar het hoogte verschil tussen de 35 en 40 serie is niet giga groot.
Volgens hen rijden er meerdere mini's op deze maat.
Maar ook het feit dat ie getrokken staat is een reden.
Iemand bekend met breyton?
Is wel een mooie velg
Onze R55 -> weer wat gedaan
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb er ook naar gekeken maar ik vind maar dat is persoonlijk, 8 J veel mooier staan want bij 7 J krijg je een forse velg met een smalle band. Mijn mening maar dat weet je is gewoon de banden inruilen voor 35 hoog en dan is het weg.
Succes met het zoeken naar nieuwe velgen
dat gaat passen hoor zijn ook 7J breed dus als je dan de zelfde bandenmaat aanhoud die mini opgeeft voor hun JCW velgen dan zit je altijd goed want die zijn ook 18 inch 7Jwernerisabelle schreef:Heb je een punt, maar het hoogte verschil tussen de 35 en 40 serie is niet giga groot.
Volgens hen rijden er meerdere mini's op deze maat.
Maar ook het feit dat ie getrokken staat is een reden.
Iemand bekend met breyton?
Is wel een mooie velg
Ik heb er ook naar gekeken maar ik vind maar dat is persoonlijk, 8 J veel mooier staan want bij 7 J krijg je een forse velg met een smalle band. Mijn mening maar dat weet je is gewoon de banden inruilen voor 35 hoog en dan is het weg.
Succes met het zoeken naar nieuwe velgen

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
35 of 40 serie maakt dus wel heel veel uit. En je kan beter op de ervaringen van de mensen hier binnen de club afgaan dan op de bandenboer. 205 op 8J is maar heel licht getrokken.
Als ik 205/45 banden neem schraapt m'n complete wielkastbekleding eruit, met 205/40 loopt alles helemaal vrij. Zoveel maakt het dus uit.
Als ik 205/45 banden neem schraapt m'n complete wielkastbekleding eruit, met 205/40 loopt alles helemaal vrij. Zoveel maakt het dus uit.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
215/40-18 is gewoon te groot. Als je geen getrokken banden wilt (wat met 205 op 8J nogal meevalt) moet je smallere velgen nemen.
- wernerisabelle
- Be Mini
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
En omdat je band hoger staat in/tegen de kuiprand zal deze bij inveren ook veel eerder aanlopen, duidelijk verhaal.
Als je em "trekt" haal je de scherpe hoek eruit waardoor de band minder snel zal aanlopen dus.
Maar waarom uitersten opzoeken als je weet dat het net wel of net niet zal gaan. Daar is in ieder geval zat over te lezen op het forum, toch?
Pak gewoon als je zeker wil zijn en echt 18 inch wilt, 7,5 x 18 ET 35 met 205-40 banden. Niet getrokken en voor mooie prijs te koop deze maat, moet passen en dan kan je zakken wat je wilt! (volgens mijn wiskundig onderzoek dan....)
Nou, ik vind 8,6cm rubber op je velg of 7,52 cm rubber op je velg wel een enorm verschil, vooral in die wielkasten die je hebt bij Mini.... Scheelt 15% wat er meer rubber op zit dan.wernerisabelle schreef:Wielen bevallen dus niet,
Het staat niet mooi, loopt aan en getrokken banden vind ik ook niet mooi.
Velgen gaan dus weer weg.
Nu eens kijken wat ik wel wil.
IIg een schroefset komt er bij.
Iemand iedeen?
En omdat je band hoger staat in/tegen de kuiprand zal deze bij inveren ook veel eerder aanlopen, duidelijk verhaal.
Als je em "trekt" haal je de scherpe hoek eruit waardoor de band minder snel zal aanlopen dus.
Maar waarom uitersten opzoeken als je weet dat het net wel of net niet zal gaan. Daar is in ieder geval zat over te lezen op het forum, toch?
Pak gewoon als je zeker wil zijn en echt 18 inch wilt, 7,5 x 18 ET 35 met 205-40 banden. Niet getrokken en voor mooie prijs te koop deze maat, moet passen en dan kan je zakken wat je wilt! (volgens mijn wiskundig onderzoek dan....)

- CooperSCabrio
- Enthousiast
Bericht
Hoi,
heb vandaag mijn 18" breytons gemonteerd, met 205/40/18 Falken banden.
Heb nog niet kunnen ontdekken dat er iets aanliep :-)
Velgen zijn 7J breed en zijn ET40.

heb vandaag mijn 18" breytons gemonteerd, met 205/40/18 Falken banden.
Heb nog niet kunnen ontdekken dat er iets aanliep :-)
Velgen zijn 7J breed en zijn ET40.

- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Werner,
Omdat ik zoals je weet de zelfde velgen heb besteld als jij nu hebt. Heb ik het een en ander nog even uitgezocht en zoals ik eigenlijk al wist maar nu zeker weet ligt het aanlopen aan de banden. Ik heb beide banden ingevoerd en uitgegaan van mijn standaard velg de R112 met de bij behorende waardes. Daarna jouw velg en band combi ingevoerd en daarna de combi die ik gekocht heb. En het verschil (ook al lijkt het verschil 35 of 40 hoog) klein de uitkomst is een wereld van verschil zie de bijbehorende plaatjes dat zegt alles.
Groet Casper

Waar het eigenlijk op neer komt is dat de combi die jij nu hebt een omvangtoename krijgt, en bij de combi die ik besteld heb een een minimale afname laat zien dus dat kan niet aanlopen.
Omdat ik zoals je weet de zelfde velgen heb besteld als jij nu hebt. Heb ik het een en ander nog even uitgezocht en zoals ik eigenlijk al wist maar nu zeker weet ligt het aanlopen aan de banden. Ik heb beide banden ingevoerd en uitgegaan van mijn standaard velg de R112 met de bij behorende waardes. Daarna jouw velg en band combi ingevoerd en daarna de combi die ik gekocht heb. En het verschil (ook al lijkt het verschil 35 of 40 hoog) klein de uitkomst is een wereld van verschil zie de bijbehorende plaatjes dat zegt alles.
Groet Casper

Waar het eigenlijk op neer komt is dat de combi die jij nu hebt een omvangtoename krijgt, en bij de combi die ik besteld heb een een minimale afname laat zien dus dat kan niet aanlopen.
- wernerisabelle
- Be Mini
Bericht
Duidelijk verhaal zo Casper!
Net ook een tijd met Rob en Daiel op de app gezeten en hoor van alle kanten dat de banden dus heul snel weg moeten.
En dat er een schroefset onder moet ( toch Rob???)
Ik ga maandag meteen overleggen hoe en wat..
Bedankt allemaal
Net ook een tijd met Rob en Daiel op de app gezeten en hoor van alle kanten dat de banden dus heul snel weg moeten.
En dat er een schroefset onder moet ( toch Rob???)
Ik ga maandag meteen overleggen hoe en wat..
Bedankt allemaal
Gr Werner
- wernerisabelle
- Be Mini
Bericht
Hahaha, zolang het opbouwende kritiek is mag alles 
Ben ook benieuwd hoe ze bij jou gaan staan...

Ben ook benieuwd hoe ze bij jou gaan staan...
Gr Werner