Peter's PW R53...new ride..pag 336
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oh we gaan die discussie toch niet weer voeren hè?
Ik ken de banden niet Peter, maar die S-spokes wel, heb ik ook een setje van voor onder de GP
Ik ken de banden niet Peter, maar die S-spokes wel, heb ik ook een setje van voor onder de GP

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
De beste banden achter plaatsen. (ik dacht vroeger ook eerst voor)
Waarom? Dan had je naar de slipcursus moeten komen die georganiseerd was hier op het forum
FF korte snelle uitleg wat ik er van heb onthouden:
Je voorwiel aangedreven MINItje is met alles aan de voorkant zeer goed te voelen en controleren wat hij doet, te hard de bocht in met teveel gas en hij gaat al gauw onderstuur (voorkant die wil uitbreken) vertonen, dit is vaak eenvoudig op te vangen dmv je gas iets terug te nemen en hij komt weer terug in het spoor.
Prima tot nu toe, maar stel nou dat je voorbanden een pak beter zijn dan je achterbanden?
Je hebt lekker een stel nieuwe winterbanden voor dus voelt jezelf comfortabel en neemt de bocht lekker vlot! De nieuwe voorbanden bieden volop grip en gevoel!
Totdat de achterkant gaat uitbreken, hoe los je dat op? Tegensturen?
Nou, vaak kun je dat vergeten en gaat het veels te snel, en spin je in de rondte met alle gevolgen van dien.
En met die fijne winterse omstandigheden hoef je niet eens veel te hard te rijden om dat mee te maken.
(Ik heb het zelf ook eens meegemaakt, had slechtste banden achter (niet met de MINI, en het liep gelukkig goed af), ijssel en sneeuw, en hop in de rondte)
Daarom, nieuwe banden achter!
Waarom? Dan had je naar de slipcursus moeten komen die georganiseerd was hier op het forum

FF korte snelle uitleg wat ik er van heb onthouden:
Je voorwiel aangedreven MINItje is met alles aan de voorkant zeer goed te voelen en controleren wat hij doet, te hard de bocht in met teveel gas en hij gaat al gauw onderstuur (voorkant die wil uitbreken) vertonen, dit is vaak eenvoudig op te vangen dmv je gas iets terug te nemen en hij komt weer terug in het spoor.
Prima tot nu toe, maar stel nou dat je voorbanden een pak beter zijn dan je achterbanden?
Je hebt lekker een stel nieuwe winterbanden voor dus voelt jezelf comfortabel en neemt de bocht lekker vlot! De nieuwe voorbanden bieden volop grip en gevoel!
Totdat de achterkant gaat uitbreken, hoe los je dat op? Tegensturen?
Nou, vaak kun je dat vergeten en gaat het veels te snel, en spin je in de rondte met alle gevolgen van dien.
En met die fijne winterse omstandigheden hoef je niet eens veel te hard te rijden om dat mee te maken.
(Ik heb het zelf ook eens meegemaakt, had slechtste banden achter (niet met de MINI, en het liep gelukkig goed af), ijssel en sneeuw, en hop in de rondte)
Daarom, nieuwe banden achter!

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
klopt, altijd beste banden op de achteras. Er zijn nog steeds mensen die het niet snappen, maar het is toch echt zo.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zal t donderdag eens vragen aan mn docent voertuigtechniek... die weet al 6 weken lang zn theorie lessen (3 uur per week) te vullen met praten over de autoband...... die zal me daar wel eens een verduidelijking in kunnen geven...
ik vind het allemaal eigenlijk wel logisch klinken, al heb ik het gevoel dat een gelijkmatige slijtage het beste is....
ik vind het allemaal eigenlijk wel logisch klinken, al heb ik het gevoel dat een gelijkmatige slijtage het beste is....
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
beste banden achter, omdat je liever overstuur raakt van het onderstuur dan oversturend onder het stuur geraakt.
en omdat Rob het zegt!
(en hij gelijk heeft)
en omdat Rob het zegt!

(en hij gelijk heeft)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
AJ: thanks voor de uitleg bij mijn (klaarblijkelijk) gewaagde uitspraak. Stiekem wel leuk dat de auto verkopers een andere mening toegedaan is/was 

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Mn crappy memory heeft weer wat losgemaakt
Maar ik knal mm gloednieuwe bandjes op de achteras en mn vrijwel nieuwe bandjes voor

Mn crappy memory heeft weer wat losgemaakt

Maar ik knal mm gloednieuwe bandjes op de achteras en mn vrijwel nieuwe bandjes voor

Onze sponsors