Verkocht: R52 MCS Cabrio JCW; toch weer Mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

08 apr 2013, 13:49

Erwinner schreef:
mushrop schreef:Wacht dat je van mijn Rotiforms? Rij ik al bijna twee weken mee rond..
hihi.. maar daar zit vast een keurige laag blanke lak op?
Absoluut niet, geen enkele afwerking zit er op! De enige bescherming die er nu opzit is bijenwas, that's it
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

08 apr 2013, 13:54

Maar jij bent dan ook een harde baas, Rob.

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

08 apr 2013, 13:56

Haha, dat valt reuze mee, dat weet iedereen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

08 apr 2013, 18:46

Gave cabbie :):)
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

13 apr 2013, 20:38

Heerlijk dat het eindelijk weer lente wordt! Toen de Lease-VW zijn zomersloffen aangemeten gekregen bij Profile even langs de Brezan voor de spuitbus Motip caliper spray en hittebestendige blanke lak en uiteraard busje remmenreiniger.

Stap 1 : goed schoonmaken, en plaatjes eruit zoals rob al had aanbevolen :wink:
Afbeelding

Stap 2 : ophangen en om de 30 minuten een fris laagje. In totaal 5x tot het busje leeg was :lol:
Afbeelding

Stap 3 : afplakplakband eraf bij de rubbers en binnen laten uitharden
Afbeelding

Morgen de JCW logo stickers opzoeken en dan nog laagje blanke lak erop. Die moet nog wel even de oven in om 'af te bakken'

Wie weet er of de rubbers en leiding een uurtje op 160gr Celsius overleven?
One life, live it!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

14 apr 2013, 08:09

Ziet er netjes uit! Ik denk niet dat je rubbers en leidingen dat gaan overleven in de oven trouwens...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

14 apr 2013, 20:50

Zandvoort is het niet geworden vandaag ondanks het lekkere weer, maar toch heerlijk genoten! Moeders-de-vrouw is weekje weg dus en nog ff blokkie om gereden met de meiden (jaja, daarom waren we dus overgestapt van de 3.0v6 2-zitter Alfa Spider op dit lekkers). Onderweg komen we dus bij een stoplicht naast een nagelnieuwe Clio RS te staan. Die dacht ons dus even een lesje te kunnen leren, maar die huil van de compressor zal 'ie niet snel vergeten :mrgreen:

[lesje leren = AAN]Afbeelding[/lesje leren = UIT]
One life, live it!
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

14 apr 2013, 21:13

Kijk, zo doe je dat met een Clio :icon_top:

Die 160 gr. in de oven moet geen probleem zijn vlg. mij. De schijven gaan pas gloeien bij 900 gr.
's zomers bergaf kunnen ze gloeiend heet worden, ik denk dat de klauwen dan ruim boven de 160 gr, zitten.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

14 apr 2013, 21:17

JosCountrymanCooper schreef:Kijk, zo doe je dat met een Clio :icon_top:

Die 160 gr. in de oven moet geen probleem zijn vlg. mij. De schijven gaan pas gloeien bij 900 gr.
's zomers bergaf kunnen ze gloeiend heet worden, ik denk dat de klauwen dan ruim boven de 160 gr, zitten.
Die klaauwen kunnen het wel aan maar het rubber gaat het niet fijn vinden bedoelde Rob
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

14 apr 2013, 21:25

Casper schreef:
JosCountrymanCooper schreef:Kijk, zo doe je dat met een Clio :icon_top:

Die 160 gr. in de oven moet geen probleem zijn vlg. mij. De schijven gaan pas gloeien bij 900 gr.
's zomers bergaf kunnen ze gloeiend heet worden, ik denk dat de klauwen dan ruim boven de 160 gr, zitten.
Die klaauwen kunnen het wel aan maar het rubber gaat het niet fijn vinden bedoelde Rob
Daar twijfel ik dus ook over. Als de klauwen ook gloeiend heet worden, dan moeten die rubbers toch ook wel ergens tegen kunnen? Eigenlijk heb ik geen zin om het setje uit elkaar te halen. Had al een poging gewaagd met 1 van de leidingen maar ook na uurtje geduld en flinke hoeveelheid wd40 zat er geen beweging in die moer... Overigens heb ik vroeger wel eens iets laten poedercoaten (moffelen noemden we dat toen) maar toen zaten er dus nog rubbers in de gaten van mijn achterbrug (jaja, ooit eens een brommer nut-and-bolt restored) en die waren naar hun grootje...
One life, live it!
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

14 apr 2013, 21:29

Maar waarom zo hoog in temp. zou het gewoon wat lager qua temp. doen en dan wat langer de droogkamer bij een spuiter staatook niet op 160 graden zou persoonlijk niet hogergaan dan een graad of 70/80 en geloof me dan droogt het ook en daarna als je ze laat zitten wel even invetten na afloop, het droogt wel uit en niemand zit op uitgedroogd gescheurd rubber te wachten :mrgreen:
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

14 apr 2013, 21:41

Casper schreef:Maar waarom zo hoog in temp. zou het gewoon wat lager qua temp. doen en dan wat langer de droogkamer bij een spuiter staatook niet op 160 graden zou persoonlijk niet hogergaan dan een graad of 70/80 en geloof me dan droogt het ook en daarna als je ze laat zitten wel even invetten na afloop, het droogt wel uit en niemand zit op uitgedroogd gescheurd rubber te wachten :mrgreen:
Dat klinkt ook als een goede tip! Gewoon wat meer geduld. Zal eens kijken of mijn combi-magnetronnetje ook op zo'n lage temperatuur werkt :lol:
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

14 apr 2013, 21:42

Hmmm... Opties zijn òf 100gr òf 40gr.... Dan toch maar de grote oven in de keuken. :mrgreen:
One life, live it!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

14 apr 2013, 21:47

waarom in de oven eigenlijk ? :roll:
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

14 apr 2013, 21:50

speedy schreef:waarom in de oven eigenlijk ? :roll:
Voor de hittebestendige blanke lak die ik over de JCW stickers wil zetten om ze beetje op hun plek te houden.
Hierbij de gebruiksaanwijzing volgens MOTIP

Lakken
De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn. De spuitbus op kamertemperatuur brengen. Ideale verwerkingstemperatuur 15 tot 25°C. Voor gebruik de spuitbus 2 minuten goed schudden en een proefstukje spuiten. Afstand tot het te behandelen oppervlak circa 25 tot 30 centimeter.
De hittebestendige blanke lak aanbrengen in meerdere dunne lagen. Voor het aanbrengen van de volgende laag, de spuitbus weer schudden. Een uur laten drogen bij kamertemperatuur. Aansluitend 30 tot 60 minuten verhitten (160°C) om de laklaag uit te laten harden. Tijdens het uithardingproces ontstaat rookontwikkeling vanuit de lak.
Na gebruik het ventiel schoonspuiten (spuitbus op de kop houden en de sproeikop circa 5 seconden ingedrukt houden).

De droogtijd is afhankelijk van de omgevingstemperatuur, de luchtvochtigheid en de aangebrachte laagdikte.
One life, live it!

Terug naar “Show your ride”