Absoluut niet, geen enkele afwerking zit er op! De enige bescherming die er nu opzit is bijenwas, that's itErwinner schreef:hihi.. maar daar zit vast een keurige laag blanke lak op?mushrop schreef:Wacht dat je van mijn Rotiforms? Rij ik al bijna twee weken mee rond..
Verkocht: R52 MCS Cabrio JCW; toch weer Mini
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Haha, dat valt reuze mee, dat weet iedereen.

- Erwinner
- Be Mini
Bericht
Heerlijk dat het eindelijk weer lente wordt! Toen de Lease-VW zijn zomersloffen aangemeten gekregen bij Profile even langs de Brezan voor de spuitbus Motip caliper spray en hittebestendige blanke lak en uiteraard busje remmenreiniger.
Stap 1 : goed schoonmaken, en plaatjes eruit zoals rob al had aanbevolen

Stap 2 : ophangen en om de 30 minuten een fris laagje. In totaal 5x tot het busje leeg was

Stap 3 : afplakplakband eraf bij de rubbers en binnen laten uitharden

Morgen de JCW logo stickers opzoeken en dan nog laagje blanke lak erop. Die moet nog wel even de oven in om 'af te bakken'
Wie weet er of de rubbers en leiding een uurtje op 160gr Celsius overleven?
Stap 1 : goed schoonmaken, en plaatjes eruit zoals rob al had aanbevolen

Stap 2 : ophangen en om de 30 minuten een fris laagje. In totaal 5x tot het busje leeg was

Stap 3 : afplakplakband eraf bij de rubbers en binnen laten uitharden

Morgen de JCW logo stickers opzoeken en dan nog laagje blanke lak erop. Die moet nog wel even de oven in om 'af te bakken'
Wie weet er of de rubbers en leiding een uurtje op 160gr Celsius overleven?
One life, live it!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ziet er netjes uit! Ik denk niet dat je rubbers en leidingen dat gaan overleven in de oven trouwens...

- Erwinner
- Be Mini
Bericht
Zandvoort is het niet geworden vandaag ondanks het lekkere weer, maar toch heerlijk genoten! Moeders-de-vrouw is weekje weg dus en nog ff blokkie om gereden met de meiden (jaja, daarom waren we dus overgestapt van de 3.0v6 2-zitter Alfa Spider op dit lekkers). Onderweg komen we dus bij een stoplicht naast een nagelnieuwe Clio RS te staan. Die dacht ons dus even een lesje te kunnen leren, maar die huil van de compressor zal 'ie niet snel vergeten 
[lesje leren = AAN]
[/lesje leren = UIT]

[lesje leren = AAN]

One life, live it!
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Kijk, zo doe je dat met een Clio
Die 160 gr. in de oven moet geen probleem zijn vlg. mij. De schijven gaan pas gloeien bij 900 gr.
's zomers bergaf kunnen ze gloeiend heet worden, ik denk dat de klauwen dan ruim boven de 160 gr, zitten.

Die 160 gr. in de oven moet geen probleem zijn vlg. mij. De schijven gaan pas gloeien bij 900 gr.
's zomers bergaf kunnen ze gloeiend heet worden, ik denk dat de klauwen dan ruim boven de 160 gr, zitten.
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die klaauwen kunnen het wel aan maar het rubber gaat het niet fijn vinden bedoelde RobJosCountrymanCooper schreef:Kijk, zo doe je dat met een Clio![]()
- Erwinner
- Be Mini
Bericht
Daar twijfel ik dus ook over. Als de klauwen ook gloeiend heet worden, dan moeten die rubbers toch ook wel ergens tegen kunnen? Eigenlijk heb ik geen zin om het setje uit elkaar te halen. Had al een poging gewaagd met 1 van de leidingen maar ook na uurtje geduld en flinke hoeveelheid wd40 zat er geen beweging in die moer... Overigens heb ik vroeger wel eens iets laten poedercoaten (moffelen noemden we dat toen) maar toen zaten er dus nog rubbers in de gaten van mijn achterbrug (jaja, ooit eens een brommer nut-and-bolt restored) en die waren naar hun grootje...Casper schreef:Die klaauwen kunnen het wel aan maar het rubber gaat het niet fijn vinden bedoelde RobJosCountrymanCooper schreef:Kijk, zo doe je dat met een Clio![]()
One life, live it!
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar waarom zo hoog in temp. zou het gewoon wat lager qua temp. doen en dan wat langer de droogkamer bij een spuiter staatook niet op 160 graden zou persoonlijk niet hogergaan dan een graad of 70/80 en geloof me dan droogt het ook en daarna als je ze laat zitten wel even invetten na afloop, het droogt wel uit en niemand zit op uitgedroogd gescheurd rubber te wachten 

- Erwinner
- Be Mini
Bericht
Dat klinkt ook als een goede tip! Gewoon wat meer geduld. Zal eens kijken of mijn combi-magnetronnetje ook op zo'n lage temperatuur werktCasper schreef:Maar waarom zo hoog in temp. zou het gewoon wat lager qua temp. doen en dan wat langer de droogkamer bij een spuiter staatook niet op 160 graden zou persoonlijk niet hogergaan dan een graad of 70/80 en geloof me dan droogt het ook en daarna als je ze laat zitten wel even invetten na afloop, het droogt wel uit en niemand zit op uitgedroogd gescheurd rubber te wachten

One life, live it!
- Erwinner
- Be Mini
Bericht
Hierbij de gebruiksaanwijzing volgens MOTIP
Lakken
De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn. De spuitbus op kamertemperatuur brengen. Ideale verwerkingstemperatuur 15 tot 25°C. Voor gebruik de spuitbus 2 minuten goed schudden en een proefstukje spuiten. Afstand tot het te behandelen oppervlak circa 25 tot 30 centimeter.
De hittebestendige blanke lak aanbrengen in meerdere dunne lagen. Voor het aanbrengen van de volgende laag, de spuitbus weer schudden. Een uur laten drogen bij kamertemperatuur. Aansluitend 30 tot 60 minuten verhitten (160°C) om de laklaag uit te laten harden. Tijdens het uithardingproces ontstaat rookontwikkeling vanuit de lak.
Na gebruik het ventiel schoonspuiten (spuitbus op de kop houden en de sproeikop circa 5 seconden ingedrukt houden).
De droogtijd is afhankelijk van de omgevingstemperatuur, de luchtvochtigheid en de aangebrachte laagdikte.
Voor de hittebestendige blanke lak die ik over de JCW stickers wil zetten om ze beetje op hun plek te houden.speedy schreef:waarom in de oven eigenlijk ?
Hierbij de gebruiksaanwijzing volgens MOTIP
Lakken
De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn. De spuitbus op kamertemperatuur brengen. Ideale verwerkingstemperatuur 15 tot 25°C. Voor gebruik de spuitbus 2 minuten goed schudden en een proefstukje spuiten. Afstand tot het te behandelen oppervlak circa 25 tot 30 centimeter.
De hittebestendige blanke lak aanbrengen in meerdere dunne lagen. Voor het aanbrengen van de volgende laag, de spuitbus weer schudden. Een uur laten drogen bij kamertemperatuur. Aansluitend 30 tot 60 minuten verhitten (160°C) om de laklaag uit te laten harden. Tijdens het uithardingproces ontstaat rookontwikkeling vanuit de lak.
Na gebruik het ventiel schoonspuiten (spuitbus op de kop houden en de sproeikop circa 5 seconden ingedrukt houden).
De droogtijd is afhankelijk van de omgevingstemperatuur, de luchtvochtigheid en de aangebrachte laagdikte.
One life, live it!
Onze sponsors