
Dave's Turbo R53 Project
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
ik kan dan eigenlijk in mijn topic op pag 1 beginnen met een ( dan alle mods en weer afsluiten met een ) 

- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
Bericht
Haha ja oke dat is ook weer zo. Dan zou ik t niet weten. Maar je zult vast nog wel iets tegen komen waarvan je nooit had gedacht dat je t erin zou zetten. Dat probleem heb ik de laatste tijd ook steeds
Maar die van mij is niet zo compleet als die van jou dus dat zal iets lastiger worden

- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Niet dat ik nog iets voor te stellen heb wat je nog mist. Alleen hoopte ik je nog even te porren voor wat. Meestal als een project af is komt de verkoop erna (dus na MU in dit geval). En dat zou zonde zijn. Je hebt er zo'n puike wagen van gemaakt.
Als ik zoiets in mijn wagen zou hebben... kwam ik alleen even thuis om te eten

Ja, ik haalde alleen even het cliche aan.Daveke schreef:Enkele mogelijke mods die ik nog zou kunnen doen, maar tussen haakjes er achter waarom het niet nodig is
- 1320 ECU (enkel voor launch control geen 1500 pond besteden, mapping is zo goed genoeg)
- AIM Digital Dash (GP teller is gewoon mooier)
- Water/Methanol (Ik gebruik de Mini niet hard genoeg om daar voordeel uit te halen, het is geen trackday-auto)
- Gewichtsbesparing (Spreekt me niet aan, lichtgewicht deuren/kappen, lexaan ramen e.d. De kosten wegen niet op tegen de voordelen, wederom, daar gebruik ik de auto niet hard genoeg voor)
- Vented A-panels (De standaard zijn mooi genoeg in mijn ogen)
- Splitter (dan kom ik de parkeergarage niet meer in)
- Diffuser (Vind ik niet echt mooi op een R53)
- Vlakke bodem (voegt pas wat toe als je meer trackday's gaat rijden, en dat doe ik toch niet)
- Joeymod (dan wordt de voorkant TE donker)
Geef me nog eens wat goede ideen? Ik heb het niet over zaken als knipperlichtjes en led lampjes en dat soort kleine meuk want dat zijn niet echt mods in mijn ogen. Exterieur is na de spuitklus en de aero-skirts gewoon af, remmerij is top, de ophanging is prima zoals ie is, motorblok is dik in orde en het interieur is precies zoals ik het voor ogen had.
Het enige wat in me opkomt, is als de koppeling het ooit begeeft, ik er een andere sper in zou leggen. Maar tot die tijd, fungeert de standaard diff die in de GP bak zit voldoende voor wat ik met de auto doe.
Ik kan me werkelijk niks meer bedenken wat ik nou echt persé zou moeten hebben wat de auto nog dikker kan maken.. Echt niks meer.. Dit ding is dadelijk gewoon klaar, heb ik mooi meer tijd om weer te gaan sporten en me daar op te richten en geld te sparen voor mn tripje op het eind van het jaar, want daar zijn de contracten deze week voor afgerond!
Niet dat ik nog iets voor te stellen heb wat je nog mist. Alleen hoopte ik je nog even te porren voor wat. Meestal als een project af is komt de verkoop erna (dus na MU in dit geval). En dat zou zonde zijn. Je hebt er zo'n puike wagen van gemaakt.
Als ik zoiets in mijn wagen zou hebben... kwam ik alleen even thuis om te eten


Congrats. Doe je netjesDaveke schreef:want daar zijn de contracten deze week voor afgerond!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja, sinds ik heb besloten om niet naar MU te gaan ivm de plannen van het najaar betekent dat sowieso dat het modden klaar is na komende maand. April moet ie af zijn, genieten doe ik sowieso wel, en rijden ook, maar dat blijf ik zeker doen. Verkopen komt niet in mijn woordenboek voor 

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik zou de originele pulley er weer opzetten als je wat wil veranderen 
Zelf een gebroken ketting gehad en de 1% extra heb je ook niet nodig met de Sprintex.
Of is die gedempt die je er nu op hebt zitten? Dan is het niet zo erg.
Wat je nog kan doen is een extra buis van 30mm doorsnee op de inlaatbuis zetten met magneetventiel die meer of minder opent afhankelijk van toerental. Dat om de onderdruk in de te smalle aanzuigbuis van de Sprintex op te heffen. Krijg je waarschijnlijk gelijk 20pk erbij. Als jij dat nou even uittest kan ik het zo overnemen

Zelf een gebroken ketting gehad en de 1% extra heb je ook niet nodig met de Sprintex.
Of is die gedempt die je er nu op hebt zitten? Dan is het niet zo erg.
Wat je nog kan doen is een extra buis van 30mm doorsnee op de inlaatbuis zetten met magneetventiel die meer of minder opent afhankelijk van toerental. Dat om de onderdruk in de te smalle aanzuigbuis van de Sprintex op te heffen. Krijg je waarschijnlijk gelijk 20pk erbij. Als jij dat nou even uittest kan ik het zo overnemen

Onze sponsors