Floor-is' GP0064 [verkocht]
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet dat het op zich al 'morgen' is, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Na het slapen, dan eerst sporten en voordat we naar Alkmaar gaan.peter schreef:Doet je radio het nu?

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht

Thanks, we hebben nu 3FM \o/
Zo! Daar zitten nog een paar verborgen functies zegRobert schreef:...enne die US radio... Dan verander je in het servicemenu van de radio de AREA, en zou je ook die 96.8 kunnen ontvangen. Om dat servicemenu te activeren: Radio aanzetten en op de M-toets drukken totdat het menu zichtbaar wordt. Dan naar AREA scrollen met de - toets, en met de 1 toets de juiste area kiezen. Als die in beeld staat de radio uitzetten om de keuze vast te leggen.

Thanks, we hebben nu 3FM \o/
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Okay tijd om de volgende stap in beeld te gaan brengen!
De stabi's vervangen lijkt de meest logische stap op het moment. Maar hier weet ik nog niet zoveel van.. Er zijn verschillende diktes en er is natuurlijk ook nog iets als een veerpootbrug en dan hebben we nog camber-links en daarna kan ik nog coilovers of een schroefset plaatsen.
Maar: hoeveel werk is het om de stabi's zelf te vervangen? En is dat überhaupt aan te raden?
Ik zie verschillende diktes: 19 en 20mm voor de achterzijde. 25,5 tot 28mm voor de voorzijde. Hoe dikke hoe stugger natuurlijk, maar is dikker ook gelijk minder rijcomfort?
Als je de stabi's gaat doen, moet je dan eigenlijk ook de camber-links doen? Liever houd ik die €600 nog in mijn zak zegmaar..
Onderstel aanpassen is een dure hobby: stabi's, camber-links, coilovers, top-mounts, veerpootbrug. En dan nog spoorverbreders en uiteindelijk andere velgen. Voor je klaar bent, ben je rustig €3.000,- verder en dan reken ik heul voorzichtig!
De stabi's vervangen lijkt de meest logische stap op het moment. Maar hier weet ik nog niet zoveel van.. Er zijn verschillende diktes en er is natuurlijk ook nog iets als een veerpootbrug en dan hebben we nog camber-links en daarna kan ik nog coilovers of een schroefset plaatsen.
Maar: hoeveel werk is het om de stabi's zelf te vervangen? En is dat überhaupt aan te raden?
Ik zie verschillende diktes: 19 en 20mm voor de achterzijde. 25,5 tot 28mm voor de voorzijde. Hoe dikke hoe stugger natuurlijk, maar is dikker ook gelijk minder rijcomfort?
Als je de stabi's gaat doen, moet je dan eigenlijk ook de camber-links doen? Liever houd ik die €600 nog in mijn zak zegmaar..
Onderstel aanpassen is een dure hobby: stabi's, camber-links, coilovers, top-mounts, veerpootbrug. En dan nog spoorverbreders en uiteindelijk andere velgen. Voor je klaar bent, ben je rustig €3.000,- verder en dan reken ik heul voorzichtig!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Achter stabi is makkelijk te vervangen en alvast een goed begin.
Goedkope optie daarbij is de R56 JCW stang nemen, die past op een R53.
Voorste stabi is moeilijk, het hele subframe moet dan zakken.
Zou ik doen als je toch de dwarsdraagarmrubbers moet vervangen maar als laatste stap als je de rest gedaan hebt.
De vraag is waarom je al deze wijzigingen wilt doen?
Wil je harder door de bocht dan nu mogelijk is?
Begin dan eerst met een veerpootbrug aan de voorkant en een stabi aan de achterkant.
Daarna coilover kit en (fixed) camberplaten aan de voorkant.
Camber endlinks zijn alleen nodig als je flink verlaagd en achter teveel camber hebt.
Als je veercomfort wilt moet je 16 inch non-runflat banden nemen en verder overal afblijven. Of een Citroën kopen
Gebruik anders even de zoekfunctie, er is al veel over geschreven.
Goedkope optie daarbij is de R56 JCW stang nemen, die past op een R53.
Voorste stabi is moeilijk, het hele subframe moet dan zakken.
Zou ik doen als je toch de dwarsdraagarmrubbers moet vervangen maar als laatste stap als je de rest gedaan hebt.
De vraag is waarom je al deze wijzigingen wilt doen?
Wil je harder door de bocht dan nu mogelijk is?
Begin dan eerst met een veerpootbrug aan de voorkant en een stabi aan de achterkant.
Daarna coilover kit en (fixed) camberplaten aan de voorkant.
Camber endlinks zijn alleen nodig als je flink verlaagd en achter teveel camber hebt.
Als je veercomfort wilt moet je 16 inch non-runflat banden nemen en verder overal afblijven. Of een Citroën kopen

Gebruik anders even de zoekfunctie, er is al veel over geschreven.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat ik er momenteel zelf onder heb hangen - en waar ik van vind dat het behoorlijk straks stuurt is/was het volgende:
- 22 mm achterste stabi op de stijfste stand (gekocht bij Moss Mini)
- OMP voorste bovenstrut (geen onder)
- Rearstrut in de kofferbak
- KW Variant 2 (demping ingesteld ongeveer halfweg)
- 5 mm spacers en toen nog 18 inch 7J velgen met 215/35 banden
Ik heb dus geen camberlinks, geen camberplates en geen front stabi. Die voorste stabi komt er sowieso niet - want ik wil hem achter juist nerveus houden en zodra ik die voorste stabi ga vervangen heft ie het voordeel van de huidige, dikkere achterstabi op
Mijn tip; net zoals Berthil. Lekker dikke achterste stabi pakken (20 of 22 mm) en een voorste bovenstrut. Dan ga je echt al een heel stuk beter door de bocht, voeg daar uiteindelijk coils aan toe en je hebt een lekker strak sturend wagentje
- 22 mm achterste stabi op de stijfste stand (gekocht bij Moss Mini)
- OMP voorste bovenstrut (geen onder)
- Rearstrut in de kofferbak
- KW Variant 2 (demping ingesteld ongeveer halfweg)
- 5 mm spacers en toen nog 18 inch 7J velgen met 215/35 banden
Ik heb dus geen camberlinks, geen camberplates en geen front stabi. Die voorste stabi komt er sowieso niet - want ik wil hem achter juist nerveus houden en zodra ik die voorste stabi ga vervangen heft ie het voordeel van de huidige, dikkere achterstabi op
Mijn tip; net zoals Berthil. Lekker dikke achterste stabi pakken (20 of 22 mm) en een voorste bovenstrut. Dan ga je echt al een heel stuk beter door de bocht, voeg daar uiteindelijk coils aan toe en je hebt een lekker strak sturend wagentje
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goede tips, ga ik ter harte nemen. Rustig aan op zoek naar een setje coilovers dus, want de rest kost me de kop niet zo te zien 
Eerst even een issue met de Xenon's oplossen, hopelijk kan ik daar morgen-middag even naar kijken. Er is weer iets met de hoogteregeling. Heb de achterste meter al vervangen, mogen naar de voorste kijken. Als die vervangen moet, haal ik er eentje bij VDG denk ik, vast een eind goedkoper dan bij de dealer

Eerst even een issue met de Xenon's oplossen, hopelijk kan ik daar morgen-middag even naar kijken. Er is weer iets met de hoogteregeling. Heb de achterste meter al vervangen, mogen naar de voorste kijken. Als die vervangen moet, haal ik er eentje bij VDG denk ik, vast een eind goedkoper dan bij de dealer

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
De voorste hoogtemeter is het probleem, of eigenlijk: de connector hiervan. Deze heeft serieuze last van corrosie. Heb het vooralsnog opgelost door de contacten even op te schuren, maar de vraag is hoe lang dat goed gaat. Vooralsnog werkt de hoogtemeting wel weer 
Verder de lampjes van MartinG in de auto gezet. Je merkt wel dat het al oudere lampen zijn helaas, maar ik wilde ze er voornamelijk in zodat ik kon zien hoe de Coenmod's staan en of ik dat met de originele lampen wil doen die er nu uit zijn. Oordeel zelf
Oh ik sta zelf in de weerspiegeling op nagenoeg elke foto, dus ja dat heb ik al wel door
Origineel, rechts-achter

Modded, links-achter

Behalve dat het oudere lampen zijn en ik die eigenlijk niet zo mooi vind, vind ik het echt ontzettend dik staan
Oud

Nieuw

Lamp iets te hard aangedrukt

In de andere zit zand

Meer foto's volgen

Verder de lampjes van MartinG in de auto gezet. Je merkt wel dat het al oudere lampen zijn helaas, maar ik wilde ze er voornamelijk in zodat ik kon zien hoe de Coenmod's staan en of ik dat met de originele lampen wil doen die er nu uit zijn. Oordeel zelf

Oh ik sta zelf in de weerspiegeling op nagenoeg elke foto, dus ja dat heb ik al wel door

Origineel, rechts-achter

Modded, links-achter

Behalve dat het oudere lampen zijn en ik die eigenlijk niet zo mooi vind, vind ik het echt ontzettend dik staan

Oud

Nieuw

Lamp iets te hard aangedrukt

In de andere zit zand

Meer foto's volgen

Laatst gewijzigd door Floor-is op 17 jul 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Goed bezig..en zeker modden die achterlichten..
dacht trouwens dat de ouden en nieuwe lampen niet 1 op 1 uitwisselbaar waren? of zijn jou oude aangepast?
dacht trouwens dat de ouden en nieuwe lampen niet 1 op 1 uitwisselbaar waren? of zijn jou oude aangepast?
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die zwarte rand staat erg mooi, en ik zou dan ook zeker je eigen units aanpassen.
De vorm van de units is hetzelfde, alleen de functies niet...GreyCooperS schreef:dacht trouwens dat de ouden en nieuwe lampen niet 1 op 1 uitwisselbaar waren?
Die zwarte rand staat erg mooi, en ik zou dan ook zeker je eigen units aanpassen.

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij nadere inspectie mis ik een achteruitrijlicht en misschien nog wel meer. Dadelijk dus de oude terug erin, volgende week hopelijk de originele lampen aan gaan passen. Ik heb nu niet alles in huis om het te doen namelijk
Ondertussen meer plaatjes aan het bewerken, er komt dus meer
Ze lijken het prima te doen, steken wel iets meer uit vrees ik. Geen idee wat Martin er verder aan aangepast heeft eigenlijk, als ik het me goed herinner had hij een pre-facelift R53...GreyCooperS schreef:Goed bezig..en zeker modden die achterlichten..
Bij nadere inspectie mis ik een achteruitrijlicht en misschien nog wel meer. Dadelijk dus de oude terug erin, volgende week hopelijk de originele lampen aan gaan passen. Ik heb nu niet alles in huis om het te doen namelijk

Ondertussen meer plaatjes aan het bewerken, er komt dus meer

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik baal eigenlijk enorm van deze plaat. Het idee was goed, maar het begon te regenen en ik wilde liever niet nat worden. Heb in mijn haast een pietsje bewogen en met de superkleine DOF die ik had gekozen levert dat dus eigenlijk geen scherpe plaat op :/ Misschien ga ik die nog even overdoen 
Overopnieuw!

Vind de achterlichten trouwens wel vet, voegt wel wat toe zegmaar:

Overopnieuw!

Vind de achterlichten trouwens wel vet, voegt wel wat toe zegmaar:

Laatst gewijzigd door Floor-is op 17 jul 2011, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Passen ook prachtig in jouw R50! Als ik de originele heb gemod komen ze beschikbaar. Als je ze wil hebben, je weet me te vinden 

Onze sponsors