
R53 MCs: GP Spoiler gemonteerd
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
als ik straks een R53 scoor zonder zwarte hemel weet ik iig bij wie ik moet zijn voor de juiste tips.. 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Wg15
- Enthousiast
- Locatie: Heerle
Bericht
Vandaag de Mini weer eens een goede poetsbeurt gegeven en weer iets meer richting moeder aarde gebracht
De gebruikte poetsmiddelen:

Afgelopen week ook een setje showroom platen voor een Mini Cooper S besteld en opgehaald

Dit geeft een photoshoot net dat beetje extra's. Zeker omdat het kleurencontrast van de Mini voornamelijk grijs en zwart is, vallen de gele NL kentekenplaten op foto's een beetje te veel op naar mijn mening.
Hieronder natuurlijk enkele foto's van het resultaat:





Het interieur is inmiddels ook voorzien van JCW Carbon dashboard en JCW Carbon pookknop:

Hierop zijn ook de met alcantara bekleedde downtubes goed te zien

Owja, afgelopen vrijdag nog een soort paascadeautje binnen gekregen voor de Mini, namelijk een setje Orciari luchthappers voor op de motorkap
Zo uit de verpakking:

Gespoten en klaar om het gaas te monteren:

Eindresultaat



Ik vind het een zeer geslaagde mod
Groetjes, Wesley
De gebruikte poetsmiddelen:

Afgelopen week ook een setje showroom platen voor een Mini Cooper S besteld en opgehaald


Dit geeft een photoshoot net dat beetje extra's. Zeker omdat het kleurencontrast van de Mini voornamelijk grijs en zwart is, vallen de gele NL kentekenplaten op foto's een beetje te veel op naar mijn mening.
Hieronder natuurlijk enkele foto's van het resultaat:





Het interieur is inmiddels ook voorzien van JCW Carbon dashboard en JCW Carbon pookknop:

Hierop zijn ook de met alcantara bekleedde downtubes goed te zien

Owja, afgelopen vrijdag nog een soort paascadeautje binnen gekregen voor de Mini, namelijk een setje Orciari luchthappers voor op de motorkap

Zo uit de verpakking:

Gespoten en klaar om het gaas te monteren:

Eindresultaat




Ik vind het een zeer geslaagde mod

Groetjes, Wesley
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
ziet dr lekker uit! flink aan de run met mods! 
Persoonlijk zou ik de koplampringen in kleur doen.. dat zwart is.. nja.. weet niet
hahah niet mijn ding denk ik 
Maar de achterkant staat een stuk hoger dan die stond hè? Vond de stand zoals op de eerste pagina mooier..

Persoonlijk zou ik de koplampringen in kleur doen.. dat zwart is.. nja.. weet niet


Maar de achterkant staat een stuk hoger dan die stond hè? Vond de stand zoals op de eerste pagina mooier..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Wg15
- Enthousiast
- Locatie: Heerle
Bericht
De reden echter is het feit dat de achterwielen nog al eens aanliepen als ik over hobbels of door kuilen reed. Nu heb ik daar geen last meer van
Ook was het zo dat in de eerste set-up de Mini een beetje op zijn kont hing, persoonlijk vind ik het mooier als hij vlak of zelfs meer op zijn neus hangt.
Klopt, ondanks dat het maar 1,5 cm is, lijkt het een veel groter verschilBMX schreef:Maar de achterkant staat een stuk hoger dan die stond hè? Vond de stand zoals op de eerste pagina mooier..

De reden echter is het feit dat de achterwielen nog al eens aanliepen als ik over hobbels of door kuilen reed. Nu heb ik daar geen last meer van

Ook was het zo dat in de eerste set-up de Mini een beetje op zijn kont hing, persoonlijk vind ik het mooier als hij vlak of zelfs meer op zijn neus hangt.
- Wg15
- Enthousiast
- Locatie: Heerle
Bericht
Na ongeveer een half jaar rond te hebben gereden met de achterbank eruit. Enkel de zitting erin met daarachter een zelfgemaakte subkist, was het tijd om dit eens goed en netjes af te maken.
In eerste instantie begonnen met het maken van een grote vlakke plank wat voor een vlakke bodem moest zorgen. Eerst alle hoeken en randjes, schuine kanten ed opgemetend door het plaatsen van een rechte lat en vanuit daar alle maten op te meten.


Hierna was het een kwestie van alle gemeten maten aftekenen op een stuk karton om zo een mal te maken.

Paar laatste kleine aanpassingen:

Spiegelen naar de andere kant om te kijken of dit ook past:

Na wat precisie meten en het maken van een kartonnen mal werd het tijd om alles op het hout uit te tekenen en de zaag erin te zetten.



Met dit als eindresultaat:


Aan de achterzijde een klep gemaakt, zodat je te allen tijde snel bij de accu kan...

De bodem uit twee delen gemaakt, welke precies op elkaar passen. De verbindingsblokken sluiten ook precies aan bij de balk, waar eerst de achterbank op vast zat, om het geheel op zijn plaats te houden:



Goed geluid in de auto vind ik belangrijk en aangezien de standaard Mini hieromtrent te wensen over laat, was het terugplaatsen van een subkist voor mij dus een must. Besloten om een ondiepe subwoofer van Pioneer te kopen ivm ruimtebesparing, waardoor de kist zelf qua liters niet veel nodig heeft. Dit betekende ook dat er dus een versterker in het totaalplaatje gepast moet worden.
Het idee voor een brandblusser en de lifehammers kwam van een goede vriend van mij. En ik moet zeggen dat het er goed uit ziet



De subkist werd dermate klein dat ik er voor gekozen heb om deze maar schuin door te trekken naar de achterklep toe, dit om het totaalplaatje er net wat gestroomlijnder uit te laten zien.
Zo dus:





De versterker werd later nog verzonken dmv een bak eronder. Hierdoor kan er dus altijd een deksel op om de laadvloer te benutten... Er kunnen iig meer kratjes bier in dan eerst
Uiteindelijk alle definitieve delen er voor de laatste keer uitgehaald om netjes te bekleden, en zie hier: het eindresultaat…
(excuses voor de iPhone kwaliteit)




Ik heb de afgelopen twee weekenden dus niet stil gezeten, maar lekker aan het klussen geweest.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden...
Groetjes Wesley
In eerste instantie begonnen met het maken van een grote vlakke plank wat voor een vlakke bodem moest zorgen. Eerst alle hoeken en randjes, schuine kanten ed opgemetend door het plaatsen van een rechte lat en vanuit daar alle maten op te meten.


Hierna was het een kwestie van alle gemeten maten aftekenen op een stuk karton om zo een mal te maken.

Paar laatste kleine aanpassingen:

Spiegelen naar de andere kant om te kijken of dit ook past:

Na wat precisie meten en het maken van een kartonnen mal werd het tijd om alles op het hout uit te tekenen en de zaag erin te zetten.



Met dit als eindresultaat:


Aan de achterzijde een klep gemaakt, zodat je te allen tijde snel bij de accu kan...

De bodem uit twee delen gemaakt, welke precies op elkaar passen. De verbindingsblokken sluiten ook precies aan bij de balk, waar eerst de achterbank op vast zat, om het geheel op zijn plaats te houden:



Goed geluid in de auto vind ik belangrijk en aangezien de standaard Mini hieromtrent te wensen over laat, was het terugplaatsen van een subkist voor mij dus een must. Besloten om een ondiepe subwoofer van Pioneer te kopen ivm ruimtebesparing, waardoor de kist zelf qua liters niet veel nodig heeft. Dit betekende ook dat er dus een versterker in het totaalplaatje gepast moet worden.
Het idee voor een brandblusser en de lifehammers kwam van een goede vriend van mij. En ik moet zeggen dat het er goed uit ziet




De subkist werd dermate klein dat ik er voor gekozen heb om deze maar schuin door te trekken naar de achterklep toe, dit om het totaalplaatje er net wat gestroomlijnder uit te laten zien.
Zo dus:





De versterker werd later nog verzonken dmv een bak eronder. Hierdoor kan er dus altijd een deksel op om de laadvloer te benutten... Er kunnen iig meer kratjes bier in dan eerst

Uiteindelijk alle definitieve delen er voor de laatste keer uitgehaald om netjes te bekleden, en zie hier: het eindresultaat…
(excuses voor de iPhone kwaliteit)




Ik heb de afgelopen twee weekenden dus niet stil gezeten, maar lekker aan het klussen geweest.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden...
Groetjes Wesley
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- Wg15
- Enthousiast
- Locatie: Heerle
Bericht
Uiteindelijk ben ik er zelfs 1,3 kilogram lichter op geworden
Uiteraard heb ik alles gewogen, alle onderdelen die eruitgehaald zijn ( de achterbank, zitting, gordels, achterspeakers, de subkist die er eerst in lag ) en de nieuwe onderdelen.frankie schreef:Mooi werk hoor, maar hoeveel kilo hout zit erin![]()
Uiteindelijk ben ik er zelfs 1,3 kilogram lichter op geworden

Onze sponsors