R53 MCs: GP Spoiler gemonteerd

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2012, 17:13

als ik straks een R53 scoor zonder zwarte hemel weet ik iig bij wie ik moet zijn voor de juiste tips.. :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2012, 17:16

Lekker bezig geweest! Altijd mooi, donkere hemel 8)
GreyCooperS
Forum Junky

08 jan 2012, 20:01

Sweet!

Zwarte hemel is toch eigenlijk wel een must-have...good job 8)
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2012, 23:34

Mooi gedaan idd, en een zwarte hemel in een r53 is best uniek 8)
Wg15
Enthousiast
Enthousiast

08 apr 2012, 15:19

Vandaag de Mini weer eens een goede poetsbeurt gegeven en weer iets meer richting moeder aarde gebracht

De gebruikte poetsmiddelen:
Afbeelding

Afgelopen week ook een setje showroom platen voor een Mini Cooper S besteld en opgehaald :D
Afbeelding

Dit geeft een photoshoot net dat beetje extra's. Zeker omdat het kleurencontrast van de Mini voornamelijk grijs en zwart is, vallen de gele NL kentekenplaten op foto's een beetje te veel op naar mijn mening.

Hieronder natuurlijk enkele foto's van het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur is inmiddels ook voorzien van JCW Carbon dashboard en JCW Carbon pookknop:
Afbeelding

Hierop zijn ook de met alcantara bekleedde downtubes goed te zien
Afbeelding

Owja, afgelopen vrijdag nog een soort paascadeautje binnen gekregen voor de Mini, namelijk een setje Orciari luchthappers voor op de motorkap 8)

Zo uit de verpakking:
Afbeelding

Gespoten en klaar om het gaas te monteren:
Afbeelding

Eindresultaat :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het een zeer geslaagde mod :D

Groetjes, Wesley
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 apr 2012, 15:34

ziet dr lekker uit! flink aan de run met mods! :P
Persoonlijk zou ik de koplampringen in kleur doen.. dat zwart is.. nja.. weet niet :P hahah niet mijn ding denk ik ;)

Maar de achterkant staat een stuk hoger dan die stond hè? Vond de stand zoals op de eerste pagina mooier..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wg15
Enthousiast
Enthousiast

08 apr 2012, 15:41

BMX schreef:Maar de achterkant staat een stuk hoger dan die stond hè? Vond de stand zoals op de eerste pagina mooier..
Klopt, ondanks dat het maar 1,5 cm is, lijkt het een veel groter verschil :shock:
De reden echter is het feit dat de achterwielen nog al eens aanliepen als ik over hobbels of door kuilen reed. Nu heb ik daar geen last meer van :D

Ook was het zo dat in de eerste set-up de Mini een beetje op zijn kont hing, persoonlijk vind ik het mooier als hij vlak of zelfs meer op zijn neus hangt.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 apr 2012, 16:06

1,5cm is anders best veel. Vaak is het verschil tussen wel of niet aanlopen maar een paar mm.

Maar, dikke Mini 8)
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 apr 2012, 20:36

Shiny! Maar wat poets je met een lifehammer? :D

Ik vind je orciari's erg lekker, maar zou je koplampringen in DS doen.
Groet, Huib
Wg15
Enthousiast
Enthousiast

30 apr 2012, 16:32

BRG schreef:Shiny! Maar wat poets je met een lifehammer? :D
Haha, die lifehammer lag daar toevallig alvast voor het volgende project
Wg15
Enthousiast
Enthousiast

30 apr 2012, 16:42

Na ongeveer een half jaar rond te hebben gereden met de achterbank eruit. Enkel de zitting erin met daarachter een zelfgemaakte subkist, was het tijd om dit eens goed en netjes af te maken.

In eerste instantie begonnen met het maken van een grote vlakke plank wat voor een vlakke bodem moest zorgen. Eerst alle hoeken en randjes, schuine kanten ed opgemetend door het plaatsen van een rechte lat en vanuit daar alle maten op te meten.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna was het een kwestie van alle gemeten maten aftekenen op een stuk karton om zo een mal te maken.

Afbeelding

Paar laatste kleine aanpassingen:

Afbeelding

Spiegelen naar de andere kant om te kijken of dit ook past:

Afbeelding

Na wat precisie meten en het maken van een kartonnen mal werd het tijd om alles op het hout uit te tekenen en de zaag erin te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dit als eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Aan de achterzijde een klep gemaakt, zodat je te allen tijde snel bij de accu kan...

Afbeelding

De bodem uit twee delen gemaakt, welke precies op elkaar passen. De verbindingsblokken sluiten ook precies aan bij de balk, waar eerst de achterbank op vast zat, om het geheel op zijn plaats te houden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed geluid in de auto vind ik belangrijk en aangezien de standaard Mini hieromtrent te wensen over laat, was het terugplaatsen van een subkist voor mij dus een must. Besloten om een ondiepe subwoofer van Pioneer te kopen ivm ruimtebesparing, waardoor de kist zelf qua liters niet veel nodig heeft. Dit betekende ook dat er dus een versterker in het totaalplaatje gepast moet worden.

Het idee voor een brandblusser en de lifehammers kwam van een goede vriend van mij. En ik moet zeggen dat het er goed uit ziet :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De subkist werd dermate klein dat ik er voor gekozen heb om deze maar schuin door te trekken naar de achterklep toe, dit om het totaalplaatje er net wat gestroomlijnder uit te laten zien.

Zo dus:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De versterker werd later nog verzonken dmv een bak eronder. Hierdoor kan er dus altijd een deksel op om de laadvloer te benutten... Er kunnen iig meer kratjes bier in dan eerst 8)

Uiteindelijk alle definitieve delen er voor de laatste keer uitgehaald om netjes te bekleden, en zie hier: het eindresultaat…
(excuses voor de iPhone kwaliteit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de afgelopen twee weekenden dus niet stil gezeten, maar lekker aan het klussen geweest.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Groetjes Wesley
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2012, 16:46

Mooi werk hoor, maar hoeveel kilo hout zit erin :roll: :wink:
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2012, 16:55

Wat een werk zeg. Geen halve maatregelen bij jou !! Respect !
Maar klappert die houten bak niet als een gek als je over klinkers of andere hobbelige oppervlakken rijdt?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2012, 16:57

mooi gedaan man :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
Wg15
Enthousiast
Enthousiast

30 apr 2012, 17:15

frankie schreef:Mooi werk hoor, maar hoeveel kilo hout zit erin :roll: :wink:
Uiteraard heb ik alles gewogen, alle onderdelen die eruitgehaald zijn ( de achterbank, zitting, gordels, achterspeakers, de subkist die er eerst in lag ) en de nieuwe onderdelen.

Uiteindelijk ben ik er zelfs 1,3 kilogram lichter op geworden :D

Terug naar “Show your ride”