Nieuw lid
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
Carbotech,ebc yellow,mintex,ferodo. Allemaal upgrades tegenover oem pads.Let wel op,deze merken hebben bijna allen verschillende types in hun segment.Let dus op welk type je koopt!!
- GP1331
- Nieuwsgierig
- Locatie: Keerbergen
Bericht
Ok, zal er aan denken. Toevallig een aanrader voor straat/nordschleife/zolder gebruik?cooperke s schreef:Carbotech,ebc yellow,mintex,ferodo. Allemaal upgrades tegenover oem pads.Let wel op,deze merken hebben bijna allen verschillende types in hun segment.Let dus op welk type je koopt!!
- hardtailracer
- 4 op een rij!
- Locatie: Schilde
Bericht
ohja dus al die std blokken spatten ooit uit elkaar, wegens geen oliekoeler?frankie schreef:Niet behoud van je vermogen, maar behoud van je blok....hardtailracer schreef: zou zowiezo altijd met thermostaat nemen om problemen in de winter te voorkomen,
wat ik mij afvraag is of je bij volle belasting een beter vermogenbehoud merkt tov std...
grtz
- GP1331
- Nieuwsgierig
- Locatie: Keerbergen
Bericht
Ik denk dat Frankie gewoon bedoelt dat de olie in het blok dan koeler blijft en onderdelen vanhet blok bijgevolg minder snel zullen slijten..hardtailracer schreef:ohja dus al die std blokken spatten ooit uit elkaar, wegens geen oliekoeler?frankie schreef:Niet behoud van je vermogen, maar behoud van je blok....hardtailracer schreef: zou zowiezo altijd met thermostaat nemen om problemen in de winter te voorkomen,
wat ik mij afvraag is of je bij volle belasting een beter vermogenbehoud merkt tov std...
grtz
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
In de eerste plaats is het de bedoeling om je blok beter te smeren en koelen.Hoe hoger de temperatuur van de olie hoe dunner die word....Als je dan bv met 5W30 rijd gaat die al snel heel dun worden,met alle gevolgen vandien.Als je met een thermostaat gaat rijden in de winter ga je absoluut geen probleem hebben omdat als de olie niet voldoende temperatuur heeft de thermostaat ook niet opengaat als de gewenste temperatuur van de thermostaat niet is bekomen.Dus circuleert hij gewoon als een gesloten circuit zoals je nu hebt zonder koeling.Olie zal wel sneller warm worden met oem warmtewisselaar natuurlijk.Heeft allemaal zen voor en nadelen..
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
Dus voor mij Carbotech,voor jou?
Is ook een beetje een keuze die je zelf zal moeten maken,je kunt het vergelijken met een band.Iedereen heeft niet dezelfde ervaringen met dezelfde band,dus allemaal een beetje persoonlijke keus en ondervinding..
Ik kan ook niet commentaar geven op wat ik nog niet heb gebruikt..
Maar denk ook zeker aan je remvloeistof!! Als die nog niet is vervangen is geweest zit je met een slechte warmteafvoer door het water dat zich aan de aftapnippels zit.Deze komt er omdat remvloeistof water aantrekt,en aangezien water een lager kookpunt heeft dan de gemiddelde remvloeistof zit je dus al snel met problemen bij het hard en veelvuldig remmen..
Hangt ervan af hoe je ermee rijd eigenlijk,sommige types hebt echt warmte nodig om goed te functioneren,dus als je remmen koud staan bij start remt hij slecht(bij wijze van spreken),omdat de compound beter functioneert als die warm is.Sommige produceren ook heel veel stof.Ik heb zelf met Ferodo en carbotech gereden.Produceren allebei nogal wat stof.Persoonlijk vind ik het type ferodo dat ik had een beetje faden bij warm rijden,carbotech is super ook bij veelvuldig en hard gebruik.GP1331 schreef:Ok, zal er aan denken. Toevallig een aanrader voor straat/nordschleife/zolder gebruik?cooperke s schreef:Carbotech,ebc yellow,mintex,ferodo. Allemaal upgrades tegenover oem pads.Let wel op,deze merken hebben bijna allen verschillende types in hun segment.Let dus op welk type je koopt!!
Dus voor mij Carbotech,voor jou?
Is ook een beetje een keuze die je zelf zal moeten maken,je kunt het vergelijken met een band.Iedereen heeft niet dezelfde ervaringen met dezelfde band,dus allemaal een beetje persoonlijke keus en ondervinding..
Ik kan ook niet commentaar geven op wat ik nog niet heb gebruikt..
Maar denk ook zeker aan je remvloeistof!! Als die nog niet is vervangen is geweest zit je met een slechte warmteafvoer door het water dat zich aan de aftapnippels zit.Deze komt er omdat remvloeistof water aantrekt,en aangezien water een lager kookpunt heeft dan de gemiddelde remvloeistof zit je dus al snel met problemen bij het hard en veelvuldig remmen..
- GP1331
- Nieuwsgierig
- Locatie: Keerbergen
Bericht
Ik zou met een oliekoeler ALTIJD voor een thermostaat kiezen aangezien je anders in de winter last hebt, zoals sommige hier al lieten verstaan.
Iemand een idee welke complete set(oliekoeler+thermo) de beste bang for your buck geeft? En welke een direct fit is of moet je bij elke aftermarket oliekoeler iets ombouwen?
Iemand een idee welke complete set(oliekoeler+thermo) de beste bang for your buck geeft? En welke een direct fit is of moet je bij elke aftermarket oliekoeler iets ombouwen?
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
Kies je oliekoeler en voeg dan je darmen(rubber of braided(gevlochten metaal)) en goede koppelingstukken.Wat je hebt met de meeste leidingen die geleverd worden zoals de kit van Lohen(Mocal kit) zitten leidingen met koppelingen die je niet kan verdraaien.Dwz dat je ze niet kan aandraaien zoals je wenst want dan is het mogelijk dat je ergens tegenaan zit.Weet niet of dit duidelijk is voor jou wat ik bedoel?
Dus met deze leidingen ga je op een bepaald moment niet meer kunnen verderdraaien omdat ze ergens tegenaan zitten met als gevolg dat de koppeling niet op het juiste moment is aangedraaid en dus meer kans heeft om los te komen..
Trek je conclusies en doe een keer,maar dan goed..gaat je iets meer centjes kosten maar dan heb je wel een betere setup dan zomaar een of andere kit erop te zetten..
Dus met deze leidingen ga je op een bepaald moment niet meer kunnen verderdraaien omdat ze ergens tegenaan zitten met als gevolg dat de koppeling niet op het juiste moment is aangedraaid en dus meer kans heeft om los te komen..
Trek je conclusies en doe een keer,maar dan goed..gaat je iets meer centjes kosten maar dan heb je wel een betere setup dan zomaar een of andere kit erop te zetten..
- GP1331
- Nieuwsgierig
- Locatie: Keerbergen
Bericht
Volgens mij moet het heel vervelend zijn om constant je remmem warm te moeten houden(extreem geval), maar dat zal wel bij de meeste remblokken niet het geval zijn. Rondsnuffelen naar de beste compromis is de boodschap!
Moet ik carbotech eens bekijken. Ik zal idd de remvloeistof vervangen want deze zal hoogstwaarschijnlijk nog niet vervangen zijn.cooperke s schreef:Hangt ervan af hoe je ermee rijd eigenlijk,sommige types hebt echt warmte nodig om goed te functioneren,dus als je remmen koud staan bij start remt hij slecht(bij wijze van spreken),omdat de compound beter functioneert als die warm is.Sommige produceren ook heel veel stof.Ik heb zelf met Ferodo en carbotech gereden.Produceren allebei nogal wat stof.Persoonlijk vind ik het type ferodo dat ik had een beetje faden bij warm rijden,carbotech is super ook bij veelvuldig en hard gebruik.GP1331 schreef:Ok, zal er aan denken. Toevallig een aanrader voor straat/nordschleife/zolder gebruik?cooperke s schreef:Carbotech,ebc yellow,mintex,ferodo. Allemaal upgrades tegenover oem pads.Let wel op,deze merken hebben bijna allen verschillende types in hun segment.Let dus op welk type je koopt!!
Dus voor mij Carbotech,voor jou?
Is ook een beetje een keuze die je zelf zal moeten maken,je kunt het vergelijken met een band.Iedereen heeft niet dezelfde ervaringen met dezelfde band,dus allemaal een beetje persoonlijke keus en ondervinding..
Ik kan ook niet commentaar geven op wat ik nog niet heb gebruikt..
Maar denk ook zeker aan je remvloeistof!! Als die nog niet is vervangen is geweest zit je met een slechte warmteafvoer door het water dat zich aan de aftapnippels zit.Deze komt er omdat remvloeistof water aantrekt,en aangezien water een lager kookpunt heeft dan de gemiddelde remvloeistof zit je dus al snel met problemen bij het hard en veelvuldig remmen..
Volgens mij moet het heel vervelend zijn om constant je remmem warm te moeten houden(extreem geval), maar dat zal wel bij de meeste remblokken niet het geval zijn. Rondsnuffelen naar de beste compromis is de boodschap!
- GP1331
- Nieuwsgierig
- Locatie: Keerbergen
Bericht
Ik heb wel absoluut geen idee welke setup ik dan juist zou moeten samenstellen(leidingen en koppelingen) noch waar ik deze onderdelen afzonderlijk zou moeten halen. Eens mailen met iemand van 1320 in Engeland of andere gespcialiseerde mini garages?
Ik snap wat je bedoelt en een dikke merci voor de uitleg, want dat had ik eigelijk niet verwacht. Ik ging er van uit dat de bestaande kits goed genoeg waren en dat een custom setup overbodig was.cooperke s schreef:Kies je oliekoeler en voeg dan je darmen(rubber of braided(gevlochten metaal)) en goede koppelingstukken.Wat je hebt met de meeste leidingen die geleverd worden zoals de kit van Lohen(Mocal kit) zitten leidingen met koppelingen die je niet kan verdraaien.Dwz dat je ze niet kan aandraaien zoals je wenst want dan is het mogelijk dat je ergens tegenaan zit.Weet niet of dit duidelijk is voor jou wat ik bedoel?
Dus met deze leidingen ga je op een bepaald moment niet meer kunnen verderdraaien omdat ze ergens tegenaan zitten met als gevolg dat de koppeling niet op het juiste moment is aangedraaid en dus meer kans heeft om los te komen..
Trek je conclusies en doe een keer,maar dan goed..gaat je iets meer centjes kosten maar dan heb je wel een betere setup dan zomaar een of andere kit erop te zetten..
Ik heb wel absoluut geen idee welke setup ik dan juist zou moeten samenstellen(leidingen en koppelingen) noch waar ik deze onderdelen afzonderlijk zou moeten halen. Eens mailen met iemand van 1320 in Engeland of andere gespcialiseerde mini garages?
Onze sponsors