Daan73's BRG Cooper R50
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
"een wijs man"....thnx Frankie! 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik dacht dat Rob dat zei...frankie schreef:Een wijs man zei ooit eens "snel is zooo 2012".. dus je zit prima met je Coopertje.

- maus105
- Bonkey
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
rood= cool 

MINI Dubman '07 PureSilver

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Mini-Cooper
- Mod virus alert!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Daan73
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Daan73 z'n Cooper R50
Tijd voor een update, de aerotwin wissers en antenne waren snel geregeld. Daarna begonnen met het verzamelen van spullen zoals een meterset, 3-spaaks stuur. Zat voor een project een maandje of 3 in Delft en in deze periode veel kilometers gemaakt. De koppeling stond al als aandachtspunt op m'n lijst maar met al dat 'gezellige' filerijden op de A13 ging die steeds sneller slippen, dus daarvoor een DriveTorque koppeling besteld en aangezien er dan toch veel uit elkaar moet een zak met powerflex rubbers en toch maar de uitlaat op preventief vervangen door een Milltek.
Dan zit het er zo uit:

Iemand moest het inbouwen en voor de extra (mini)zorg en kwam ik uit bij Roy Spenkelink in Enschede. Niet echt in de buurt dus afspraak gemaakt en ter plaatse auto gehuurd.
Demontage voor (de)monteren koppeling:

Monteren diverse powerflex rubbers:

Milltek uitlaat:

Nu we hier toch bezig waren gelijk GP onderplaten monteren:

(mijn dank aan Martijn voor het pioneren)
En toen waren er nog over het stuur en de meterset:

Na 3 dagen de auto weer opgehaald. De huurauro die ik had was een Fiat Punto die leek het om de 100m een stuurcorrectie nodig had om rechtuit te rijden. Nogal vermoeiend bij een het van 135 minuten. Dan merk hoe stabiel en lekker een Mini rijdt. De powerflex rubbers die in de motorsteun zijn gegaan trillen de eerste dagen best wel, daarna is het een lichte trilling bij stilstaan. Je auto stuurt en schakelt er snaarstrak van en de Milltek maakt een mooi donker geluidje. Het metersetje is handig om de olietemperatuur te kunnen zien en oogt in het donker mooi met de OEM verlichting terwijl het stuur beter grijpt wanneer je in een bocht zit. Al met al een geslaagde waardoor de auto er weer wat jaartjes tegenaan kan. Me happy
Dan zit het er zo uit:

Iemand moest het inbouwen en voor de extra (mini)zorg en kwam ik uit bij Roy Spenkelink in Enschede. Niet echt in de buurt dus afspraak gemaakt en ter plaatse auto gehuurd.
Demontage voor (de)monteren koppeling:

Monteren diverse powerflex rubbers:

Milltek uitlaat:

Nu we hier toch bezig waren gelijk GP onderplaten monteren:

(mijn dank aan Martijn voor het pioneren)
En toen waren er nog over het stuur en de meterset:

Na 3 dagen de auto weer opgehaald. De huurauro die ik had was een Fiat Punto die leek het om de 100m een stuurcorrectie nodig had om rechtuit te rijden. Nogal vermoeiend bij een het van 135 minuten. Dan merk hoe stabiel en lekker een Mini rijdt. De powerflex rubbers die in de motorsteun zijn gegaan trillen de eerste dagen best wel, daarna is het een lichte trilling bij stilstaan. Je auto stuurt en schakelt er snaarstrak van en de Milltek maakt een mooi donker geluidje. Het metersetje is handig om de olietemperatuur te kunnen zien en oogt in het donker mooi met de OEM verlichting terwijl het stuur beter grijpt wanneer je in een bocht zit. Al met al een geslaagde waardoor de auto er weer wat jaartjes tegenaan kan. Me happy

- Daan73
- Leerling Mini lid
Bericht
Mag het natuurlijk niet te hard zeggen maar de operatie viel me mee. Had de afgelopen periode ook heel veel overuurtjes gemaakt dus besloot mezelf wat cadeau te doen in de vorm van een schroefset van BC Racing en een remmenset van PB Brakes:
BC Racing BR:

PB-Brakes 6-pots Ø304mm:

Had verwacht dat ze geel zouden zijn dus er was wat verbazing toen ik de doos open deed.
De remmen gaven me wat zorgen want S-spokes wielen en remmenupgrade gaat niet zo goed samen. Wat navraag/onderzoek gedaan en ontkwam er niet aan om een set velgen te regelen. Wat gezocht en uiteindelijk viel m'n oog een een setje Motec Nitro wielen. Relatief licht wiel en op een Mini had ik ze nog niet zo vaak gezien. Besteld met Pirelli Sottozero II:

Afspraak gemaakt en gisteren een dagje in Enschede rondgehangen en Roy het werk laten doen
Montage schroefset:

en toen het klapstuk, de remmen:
check of we alles hebben:

en toen stap voor stap de remmen gemonteerd:

Testfitting of wiel past, en gelukkig ja hoor

En zo staat die er nu bij:

Denk dat die nu een kleine 3cm lager ligt. Met de stuggere veren loopt die over scherpere hobbels niet meer aan terwijl die dat met de standaard setting wel deed. De komende weken wat kilometers maken, de boel laten inzakken en misschien nog belangrijker de remmen inrijden.
Roy bedankt voor de service en de gezellige dag
Ik hoop je snel te zien voor de volgende stap...
BC Racing BR:

PB-Brakes 6-pots Ø304mm:

Had verwacht dat ze geel zouden zijn dus er was wat verbazing toen ik de doos open deed.
De remmen gaven me wat zorgen want S-spokes wielen en remmenupgrade gaat niet zo goed samen. Wat navraag/onderzoek gedaan en ontkwam er niet aan om een set velgen te regelen. Wat gezocht en uiteindelijk viel m'n oog een een setje Motec Nitro wielen. Relatief licht wiel en op een Mini had ik ze nog niet zo vaak gezien. Besteld met Pirelli Sottozero II:

Afspraak gemaakt en gisteren een dagje in Enschede rondgehangen en Roy het werk laten doen

Montage schroefset:

en toen het klapstuk, de remmen:
check of we alles hebben:

en toen stap voor stap de remmen gemonteerd:

Testfitting of wiel past, en gelukkig ja hoor

En zo staat die er nu bij:

Denk dat die nu een kleine 3cm lager ligt. Met de stuggere veren loopt die over scherpere hobbels niet meer aan terwijl die dat met de standaard setting wel deed. De komende weken wat kilometers maken, de boel laten inzakken en misschien nog belangrijker de remmen inrijden.
Roy bedankt voor de service en de gezellige dag

Ik hoop je snel te zien voor de volgende stap...
- speedy
- NMC Legend
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Rap tempo!
Had alleen een cooperS gekocht en hier al dat lekkere pretspul opgezet!
Al dan niet temin, nice mods!
Wat is je volgende?
P.s. misschien leuk om een stickertje op de klauw te plakken?
Had alleen een cooperS gekocht en hier al dat lekkere pretspul opgezet!
Al dan niet temin, nice mods!
Wat is je volgende?
P.s. misschien leuk om een stickertje op de klauw te plakken?
Onze sponsors