En ja er is weinig ruimte over, haha

Type turbo is Gt2860RS 739548-1 A/R 0.86
Ben het hier wel mee eens. Is ook de reden waarom ik destijds voor een IHI VF34 koos. Deze spoelde een stuk sneller op dan de GT28RS en produceerde uiteindelijk nog 373 pk op mijn 1.8T.Beetle schreef:Ik weet niet wat jullie onder klein verstaan, maar een GT2860 is echt niet klein (spoelen dramatisch op). Wielen zijn groot en eveneens de behuizing. Alleen de turbine is al 7mm groter dan die van ons. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de koppelkromme verloopt.
Een mooi maatje vind ik een MHI TD04HL-15T/19T en wil je een stapje verder gaan een TD05 of IHI VF34.
Maar idd als je hem toch had liggen ja dan zou ik hem ook gebruiken. Mooi resultaat imo
Brightness schreef:Ben het hier wel mee eens. Is ook de reden waarom ik destijds voor een IHI VF34 koos. Deze spoelde een stuk sneller op dan de GT28RS en produceerde uiteindelijk nog 373 pk op mijn 1.8T.Beetle schreef:Ik weet niet wat jullie onder klein verstaan, maar een GT2860 is echt niet klein (spoelen dramatisch op). Wielen zijn groot en eveneens de behuizing. Alleen de turbine is al 7mm groter dan die van ons. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de koppelkromme verloopt.
Een mooi maatje vind ik een MHI TD04HL-15T/19T en wil je een stapje verder gaan een TD05 of IHI VF34.
Maar idd als je hem toch had liggen ja dan zou ik hem ook gebruiken. Mooi resultaat imo
Jij gebruikte toch een p20 turbine huis?
Terug naar de MINI: voor een R56S is de OEM turbo van de GP2 ook een mooie optie. Ik kwam deze uitdraai tegen en vind dat de powerband super voor een 1.6-je. Hij spoelt relatief snel op en houdt zijn koppel boven in toeren ook goed vast. Resultaat is behaald door decat, andere intercooler en custom software. Wie weet trouwens welke turbo er op een GP2 wordt gebruikt? Dit is toch niet dezelfde als op een standaard S of JCW?
Ja denk idd dat het de variable kleptiming is en een stukje betere software misschienBeetle schreef:Dus gewoon een men jcw turbo. Ik denk dat het verschil gemaakt wordt door de variabele kleplift en de dubbele vanos.
Ik lees net dat de garrett een .86 ar heeft ipv de .63. En dat scheelt een stuk op spoel.
franklyn85 schreef:Ja denk idd dat het de variable kleptiming is en een stukje betere software misschienBeetle schreef:Dus gewoon een men jcw turbo. Ik denk dat het verschil gemaakt wordt door de variabele kleplift en de dubbele vanos.
Ik lees net dat de garrett een .86 ar heeft ipv de .63. En dat scheelt een stuk op spoel.
Nee niets zagen, alleen een verloop voor spruitstuk en andere downpipe.Andor schreef:Goed bezig zeg hier! Leuk om te lezen.
Hoe past de GT28RS? Moest je daarvoor wat zagen in de motorkap??
Onze sponsors