Mini Cooper S 272 PK

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Mini Power Rudy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:34

Re: Mini Cooper S 272 PK

25 dec 2013, 09:46

Hierbij de Dyno Run,

Afbeelding

En ja er is weinig ruimte over, haha

Afbeelding

Type turbo is Gt2860RS 739548-1 A/R 0.86
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mini Cooper S 272 PK

25 dec 2013, 10:39

Beetle schreef:Ik weet niet wat jullie onder klein verstaan, maar een GT2860 is echt niet klein (spoelen dramatisch op). Wielen zijn groot en eveneens de behuizing. Alleen de turbine is al 7mm groter dan die van ons. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de koppelkromme verloopt.

Een mooi maatje vind ik een MHI TD04HL-15T/19T en wil je een stapje verder gaan een TD05 of IHI VF34.

Maar idd als je hem toch had liggen ja dan zou ik hem ook gebruiken. Mooi resultaat imo
Ben het hier wel mee eens. Is ook de reden waarom ik destijds voor een IHI VF34 koos. Deze spoelde een stuk sneller op dan de GT28RS en produceerde uiteindelijk nog 373 pk op mijn 1.8T.

Terug naar de MINI: voor een R56S is de OEM turbo van de GP2 ook een mooie optie. Ik kwam deze uitdraai tegen en vind dat de powerband super voor een 1.6-je. Hij spoelt relatief snel op en houdt zijn koppel boven in toeren ook goed vast. Resultaat is behaald door decat, andere intercooler en custom software. Wie weet trouwens welke turbo er op een GP2 wordt gebruikt? Dit is toch niet dezelfde als op een standaard S of JCW?

Afbeelding
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: Mini Cooper S 272 PK

25 dec 2013, 11:11

Het type :-/ wat ik weet twinscroll
burn rubber not your soul

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Mini Cooper S 272 PK

25 dec 2013, 11:32

Ja, zover was ik ook al... :mrgreen:
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: Mini Cooper S 272 PK

25 dec 2013, 11:39

Oke nou misschien BorgWarner's twin scroll turbocharger


Ben tot zover gekomen

JCW GP Borgwarner k03 / k04 hybrid
Rumored 41mm Compressor Wheel
20psi max
2mm larger Inlet

STOCK S borgwarner K03
Rumored 37mm Compressor Wheel
2007 + Mini Cooper S stock turbo
burn rubber not your soul

Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Mini Cooper S 272 PK

25 dec 2013, 17:57

Dus gewoon een oem jcw turbo. Ik denk dat het verschil gemaakt wordt door de variabele kleplift en de dubbele vanos.

Ik lees net dat de garrett een .86 ar heeft ipv de .63. En dat scheelt een stuk op spoel.
Laatst gewijzigd door Beetle op 25 dec 2013, 18:23, 4 keer totaal gewijzigd.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Mini Cooper S 272 PK

25 dec 2013, 18:04

Brightness schreef:
Beetle schreef:Ik weet niet wat jullie onder klein verstaan, maar een GT2860 is echt niet klein (spoelen dramatisch op). Wielen zijn groot en eveneens de behuizing. Alleen de turbine is al 7mm groter dan die van ons. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de koppelkromme verloopt.

Een mooi maatje vind ik een MHI TD04HL-15T/19T en wil je een stapje verder gaan een TD05 of IHI VF34.

Maar idd als je hem toch had liggen ja dan zou ik hem ook gebruiken. Mooi resultaat imo
Ben het hier wel mee eens. Is ook de reden waarom ik destijds voor een IHI VF34 koos. Deze spoelde een stuk sneller op dan de GT28RS en produceerde uiteindelijk nog 373 pk op mijn 1.8T.

Jij gebruikte toch een p20 turbine huis?

Terug naar de MINI: voor een R56S is de OEM turbo van de GP2 ook een mooie optie. Ik kwam deze uitdraai tegen en vind dat de powerband super voor een 1.6-je. Hij spoelt relatief snel op en houdt zijn koppel boven in toeren ook goed vast. Resultaat is behaald door decat, andere intercooler en custom software. Wie weet trouwens welke turbo er op een GP2 wordt gebruikt? Dit is toch niet dezelfde als op een standaard S of JCW?

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

Re: Mini Cooper S 272 PK

25 dec 2013, 18:21

Beetle schreef:Dus gewoon een men jcw turbo. Ik denk dat het verschil gemaakt wordt door de variabele kleplift en de dubbele vanos.

Ik lees net dat de garrett een .86 ar heeft ipv de .63. En dat scheelt een stuk op spoel.
Ja denk idd dat het de variable kleptiming is en een stukje betere software misschien
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Andor
Be Mini
Be Mini
Locatie: Schiedam
Berichten: 710
Lid geworden op: 15 okt 2012, 19:03

Re: Mini Cooper S 272 PK

19 sep 2014, 07:19

Goed bezig zeg hier! Leuk om te lezen.
Hoe past de GT28RS? Moest je daarvoor wat zagen in de motorkap??
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Mini Cooper S 272 PK

19 sep 2014, 13:26

franklyn85 schreef:
Beetle schreef:Dus gewoon een men jcw turbo. Ik denk dat het verschil gemaakt wordt door de variabele kleplift en de dubbele vanos.

Ik lees net dat de garrett een .86 ar heeft ipv de .63. En dat scheelt een stuk op spoel.
Ja denk idd dat het de variable kleptiming is en een stukje betere software misschien

Ook heeft de GP2 grotere inlaatkleppen...
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Mini Cooper S 272 PK

23 sep 2014, 19:37

Andor schreef:Goed bezig zeg hier! Leuk om te lezen.
Hoe past de GT28RS? Moest je daarvoor wat zagen in de motorkap??
Nee niets zagen, alleen een verloop voor spruitstuk en andere downpipe.

Terug naar “Show your ride”