R53, '03 EVO1 en kapotte kettingspanner??
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: MCS 2003 Project DionHPT, Aux cable
Mocht je trouwens nog zo'n onderste motorsteun zoeken, ik heb die nog een liggen waarvan de kleine bussen vervangen zijn door Powerflex..
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Waarvan akte! Die komt mee van de week
Nu die gekke auto hopelijk eind volgende week voor de deur!
Meteen tussen oud en nieuw vol aan het sleutelen!

Nu die gekke auto hopelijk eind volgende week voor de deur!

Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Nou, het wordt aankomende maandag feest in Zevenaar! Dan komt de MCS binnen... en mijn dakkapel, allebei even duur
De dinsdag, woensdag en donderdag er na de hele dag in de werkplaats gepland voor de nodige upgrades
En uiteraard de Mini helemaal toonbaar maken, dit doormiddel van het volledig polijsten en het aanbrengen van een SIO2 Coating (Gyeon Prime)

De dinsdag, woensdag en donderdag er na de hele dag in de werkplaats gepland voor de nodige upgrades

En uiteraard de Mini helemaal toonbaar maken, dit doormiddel van het volledig polijsten en het aanbrengen van een SIO2 Coating (Gyeon Prime)

- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Gisteren avond mijn Mini opgehaald! Eindelijk na weet ik veel hoeveel toezeggingen van de andere kant
Nog niet heel veel mee gereden maar stukje bij beetje wordt hij wat losser en lijkt hij meer power te hebben.
Minpunten:
- motor zakt wat langzaam in toeren, vervuilde gasklep lijkt het...
- Onderste motorsteun is 'shot' andere power flex heb ik liggen, gaat er van het weekend onder
- schakelen gaat wat zwaar, schakelkop op de bak even invetten en ont-corroderen (is dat uberhaupt een woord
)
Maar foto's zeggen alles:

Eerste upgrade ook al erin:
PIAA Ninona H7 3800K (110watt)

Morgen even mijn witte wieltjes met winterbanden erop zetten en dan eens goede foto's maken en hem even echt goed schoonmaken ook van binnen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee!

Nog niet heel veel mee gereden maar stukje bij beetje wordt hij wat losser en lijkt hij meer power te hebben.
Minpunten:
- motor zakt wat langzaam in toeren, vervuilde gasklep lijkt het...
- Onderste motorsteun is 'shot' andere power flex heb ik liggen, gaat er van het weekend onder
- schakelen gaat wat zwaar, schakelkop op de bak even invetten en ont-corroderen (is dat uberhaupt een woord

Maar foto's zeggen alles:

Eerste upgrade ook al erin:
PIAA Ninona H7 3800K (110watt)

Morgen even mijn witte wieltjes met winterbanden erop zetten en dan eens goede foto's maken en hem even echt goed schoonmaken ook van binnen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee!

- Brana.b
- Mod virus alert!
Bericht
Mooie cooper! Veel plezier ermee! Maar dat komt wel goed 

- 2Kaatjes
- Be Mini
Bericht
Nice! Veel plezier, ook met hobbyen als ik dat goed lees.
Lucky 7 

- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Re: MCS 2003 Project DionHPT eindelijk is hij er!
Helaas...
zou APK op zitten tot April zei de verkopende partij en ik was zelf zo dom dit niet te controleren... is de APK geldig geweest tot vorig jaar April. Inmiddels staat de auto op de zaak binnen en hebben we hem nagelopen. Niks mee aan de hand, alles is bijna nieuw (schokdempers, veren, onderstelrubbers
)
Een klein puntje van aandacht, of de dop is lek of er komt te veel druk op het koelsysteem. Want er druppelen soms wat druppels KVS vanaf de dop weg. Druk lijkt niet idioot hoog en zie ook geen mayo voor de rest dus vermoed de dop...

zou APK op zitten tot April zei de verkopende partij en ik was zelf zo dom dit niet te controleren... is de APK geldig geweest tot vorig jaar April. Inmiddels staat de auto op de zaak binnen en hebben we hem nagelopen. Niks mee aan de hand, alles is bijna nieuw (schokdempers, veren, onderstelrubbers

Een klein puntje van aandacht, of de dop is lek of er komt te veel druk op het koelsysteem. Want er druppelen soms wat druppels KVS vanaf de dop weg. Druk lijkt niet idioot hoog en zie ook geen mayo voor de rest dus vermoed de dop...

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die doppen zijn idd slecht.. Zit veel verschil tussen de druk waarop ze beginnen te werken
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Toppie, morgen komt een nieuwe binnen, inclusief een versnellingsbaksteun, welke ik ook even wil vervangen. Ondanks het vervangen van de onderste motorsteun is het kantelen van de motor bij gaslos nog niet weg.
-> Morgen even wisselen naar mijn nieuwe winterwielen. Kwam er door wat onderzoek op de VIN achter dat mijn auto origineel al dit model witte wielen had! (R84 types)
-> Daarnaast wil ik even kijken of het resetten van de motorcomputer een beetje helpt met het hikkerige onderin...
Voor de rest ga ik van de week beginnen met het maken van een DaveF filterhuis en het schoonmaken van het interieur, mag hem helaas pas poetsen als de lak is uitgehard na 4 weken
-> Morgen even wisselen naar mijn nieuwe winterwielen. Kwam er door wat onderzoek op de VIN achter dat mijn auto origineel al dit model witte wielen had! (R84 types)
-> Daarnaast wil ik even kijken of het resetten van de motorcomputer een beetje helpt met het hikkerige onderin...
Voor de rest ga ik van de week beginnen met het maken van een DaveF filterhuis en het schoonmaken van het interieur, mag hem helaas pas poetsen als de lak is uitgehard na 4 weken

- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Zo eindelijk mijn winterwielen eronder! Veel gaver zo de wielen ook wit.
Meteen het interieur even aangepakt (snel) en mijn ramen allemaal gedaan en in de waterafstotende coating gezet:

Ook even snel een Brodit houder geregeld voor mijn Iphone 5S, helaas krijg ik de aux niet voor elkaar met mijn aux mogelijkheid-loze Boost radio...

Meteen het interieur even aangepakt (snel) en mijn ramen allemaal gedaan en in de waterafstotende coating gezet:

Ook even snel een Brodit houder geregeld voor mijn Iphone 5S, helaas krijg ik de aux niet voor elkaar met mijn aux mogelijkheid-loze Boost radio...

- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Zitten er al op. Was ze inderdaad vergeten. Helaas is mijn radio van productie datum maart 2002...
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Je had de weerstand ook aan de goede kant van de condensators? Ik heb "proefondervindelijk"
vastgesteld dat als hij aan de verkeerde kant zit het ook niet werkt.

- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Ja helaas wel... las op internet dat het sowieso dan niet ging werken of vaak eruit klapte... Nu maar opzoek naar een facelift radio of eentje van na 09/2002...Ronsworld schreef:Je had de weerstand ook aan de goede kant van de condensators? Ik heb "proefondervindelijk"vastgesteld dat als hij aan de verkeerde kant zit het ook niet werkt.
- DionHPT
- Enthousiast
Bericht
Vanavond even wat foto's gemaakt voor dat ik woensdag met detailen ga beginnen... Lak is wel in echt hele slechte staat, hieronder ook wat detailfoto's van het dak en de motorkap (durf nog niet dichterbij te kijken zeg...)

Laatst gewijzigd door DionHPT op 20 jan 2015, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze sponsors