Dangixxer's MCS
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht

al dat Works "gedoe" op deze mini is echt !!
de rest komt eraan.......
en wat ik bedoel...alles op z'n tijd...frankie schreef:Hans bedoelt denk ik dat zo'n dikke bak, met veel Works extra's, meer vermogen verdient. Bijvoorbeeld door een Works Tuningkit.![]()

- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Works tuning... neen danku!Veel schoon gerief maken ze, waaronder ook heel dure "brochure-pk's"
Iets wat al op vele testbanken en MINI's werd bewezen
Maar wat betreft Hans zijn uitspraak geef ik hem "voorlopig" wel gelijk!
Veel uiterlijk vertoon
Maar de laatste aanpassingen (bougies, kabel, IC) zijn allemaal in functie van de volgende aanpassingen
Er wordt dus zeker aan gewerkt
gij weet meer heminibandit schreef:en wat ik bedoel...alles op z'n tijd...frankie schreef:Hans bedoelt denk ik dat zo'n dikke bak, met veel Works extra's, meer vermogen verdient. Bijvoorbeeld door een Works Tuningkit.![]()
![]()

Works tuning... neen danku!Veel schoon gerief maken ze, waaronder ook heel dure "brochure-pk's"
Iets wat al op vele testbanken en MINI's werd bewezen
Maar wat betreft Hans zijn uitspraak geef ik hem "voorlopig" wel gelijk!
Veel uiterlijk vertoon
Maar de laatste aanpassingen (bougies, kabel, IC) zijn allemaal in functie van de volgende aanpassingen

Er wordt dus zeker aan gewerkt

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Toch?
Das Belgisch, 163 pk is net de fiscale grens als ik me niet vergis, dus goedkoper dan 170pk (taksen en verzekeringen e.d.). Vandaar bij zo'n klein verschil de motoren "op papier" teruggetuned worden tot net het gunstige aantal pk's voor de fiscale grens. Bij de Volvo diesels gebeurt dat ook veel.peter schreef:Dangixxer,
In je eerste post geef je aan dat je een facelift hebt met 163pk. Een facelift heeft naar mijn beste weten altijd 170pk.
groet,
Peter
Toch?

- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Als je de 170 pk versie koopt betaal je 2478 euro BIV (belasting op inverkeerstelling=éénmalige belasting als je in België een wagen koopt) Bij 163 pk is dit maar 1239 euro!!!! Daarom worden er in België heel wat wagens "fiscaal" teruggetuned. Maar in realiteit blijken ze toch een hoger vermogen te hebben. De mijne had dus met enkel een uitlaat 173,2 pk. Andere faceliften zitten ook rond of net boven 170 pk.
Volledig juist!!frankie schreef:Das Belgisch, 163 pk is net de fiscale grens als ik me niet vergis, dus goedkoper dan 170pk (taksen en verzekeringen e.d.). Vandaar bij zo'n klein verschil de motoren "op papier" teruggetuned worden tot net het gunstige aantal pk's voor de fiscale grens. Bij de Volvo diesels gebeurt dat ook veel.peter schreef:Dangixxer,
In je eerste post geef je aan dat je een facelift hebt met 163pk. Een facelift heeft naar mijn beste weten altijd 170pk.
groet,
Peter
Toch?![]()
Als je de 170 pk versie koopt betaal je 2478 euro BIV (belasting op inverkeerstelling=éénmalige belasting als je in België een wagen koopt) Bij 163 pk is dit maar 1239 euro!!!! Daarom worden er in België heel wat wagens "fiscaal" teruggetuned. Maar in realiteit blijken ze toch een hoger vermogen te hebben. De mijne had dus met enkel een uitlaat 173,2 pk. Andere faceliften zitten ook rond of net boven 170 pk.
- maus105
- Bonkey
Bericht
agh7pk sommige mensen maken zich ook overal druk om en je zet er toch op wat je wilt jcw uiterlijk vertoon is cool
(ook al mag je met een gp best praatjes hebben maar toch
)ik vind hem super dik en gaaf zo en die skirt maakt jou coopertje juist speciaal want niet iedereen heeft dat en ik ben het ook met je eens over die skirt hij ziet er gewoon vet uit 
en ik weet dat 7pk veel is voor sommige en dat het veel uitmaakt maar niet iedereen maak zich daar druk om

en ik weet dat 7pk veel is voor sommige en dat het veel uitmaakt maar niet iedereen maak zich daar druk om

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oké dan... Die 7pk maakt mij ook niet uit hoor. Het was gewoon een vraag...maus105 schreef:agh7pk sommige mensen maken zich ook overal druk om en je zet er toch op wat je wilt jcw uiterlijk vertoon is cool(ook al mag je met een gp best praatjes hebben maar toch
)ik vind hem super dik en gaaf zo en die skirt maakt jou coopertje juist speciaal want niet iedereen heeft dat en ik ben het ook met je eens over die skirt hij ziet er gewoon vet uit
- maus105
- Bonkey
- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Gisteren was het eindelijk zover
Mijn MINI zou ook door de mensen van Beek onderhanden genomen worden!
Alle voorbereidende werken (Alta CAI,GRS IC, Spark Leads, IC diverter, bougies, Orciari luchthappers, onderhoud) waren immers "vakkundig" uitgevoerd dus het werd tijd om wat meer paardjes in de stal te laten postvatten
Samen met Bandit naar Den Haag en tegen 10.30 u stond mijn S'je al op de testbank. Een eerste spannend moment natuurlijk. Begin dit jaar heeft hij al op twee verschillende banken gestaan en kwam toen uit rond de 172 à 173 pk (enkel met uitlaat en voor de rest standaard).
En dan maar blazen..... Eerste resultaat 139.17 kw oftewel 189 pk en 233.78 NM. Nou zegt Paul: "dat is niet zo'n fantastisch resultaat voor een Works"..........."eeeeuhm maar dit is geen Works hoor" zeg ik........."Nou dan zit het wel goed" zegtie
Ja zo'n 16 pk gewonnen dankzij de recente aanpassingen lijkt mij best redelijk.
Op naar de pulley. Die zat er op minder dan twee uurtjes helemaal op.
Effe lunchen, oude software eruit, nieuwe erin en dan terug de bank op.
Nog veel spannender nu natuurlijk
160,58 kw oftewel 218.38 pk en 275.99 NM
Een heel mooi resultaat in mijn ogen!
Ik dus heel tevreden.
Komt Paul aanzetten met het grafiekje. Zegtie "ik heb wel nog een extra negatieve correctie toegepast van 2%." Het zei dat het verschil in bandenmaat een extra voordeel zou kunnen hebben betekend tijdens de runs....
Bandit en ik hebben er de hele terugrit over aan het filosoferen geweest hoe, wat en waarom....
Mijn MINI zet immers zoals hij er nu staat een bepaald resultaat neer (met 215/40/17 banden) Dat het resultaat anders zou geweest zijn met de standaard bandenmaat kan eventueel goed zijn, maar dat maakt mij niet uit met mijn zomervelgen eronder. Iemand trouwens een duidelijke uitleg wat de invloed is van een bandenmaat op een vermogensmeting????
Nog even benadrukken dat de mensen van Beek heel mooi werk geleverd hebben! Is mij geweldig bevallen en was een ritje van in totaal 300 km zeker waard!!!!
Hieronder wat foto's en de twee grafieken

zonder extra correctie

met 2% extra correctie

Mijn MINI zou ook door de mensen van Beek onderhanden genomen worden!
Alle voorbereidende werken (Alta CAI,GRS IC, Spark Leads, IC diverter, bougies, Orciari luchthappers, onderhoud) waren immers "vakkundig" uitgevoerd dus het werd tijd om wat meer paardjes in de stal te laten postvatten

Samen met Bandit naar Den Haag en tegen 10.30 u stond mijn S'je al op de testbank. Een eerste spannend moment natuurlijk. Begin dit jaar heeft hij al op twee verschillende banken gestaan en kwam toen uit rond de 172 à 173 pk (enkel met uitlaat en voor de rest standaard).
En dan maar blazen..... Eerste resultaat 139.17 kw oftewel 189 pk en 233.78 NM. Nou zegt Paul: "dat is niet zo'n fantastisch resultaat voor een Works"..........."eeeeuhm maar dit is geen Works hoor" zeg ik........."Nou dan zit het wel goed" zegtie

Ja zo'n 16 pk gewonnen dankzij de recente aanpassingen lijkt mij best redelijk.
Op naar de pulley. Die zat er op minder dan twee uurtjes helemaal op.
Effe lunchen, oude software eruit, nieuwe erin en dan terug de bank op.
Nog veel spannender nu natuurlijk
160,58 kw oftewel 218.38 pk en 275.99 NM
Een heel mooi resultaat in mijn ogen!
Ik dus heel tevreden.
Komt Paul aanzetten met het grafiekje. Zegtie "ik heb wel nog een extra negatieve correctie toegepast van 2%." Het zei dat het verschil in bandenmaat een extra voordeel zou kunnen hebben betekend tijdens de runs....

Bandit en ik hebben er de hele terugrit over aan het filosoferen geweest hoe, wat en waarom....
Mijn MINI zet immers zoals hij er nu staat een bepaald resultaat neer (met 215/40/17 banden) Dat het resultaat anders zou geweest zijn met de standaard bandenmaat kan eventueel goed zijn, maar dat maakt mij niet uit met mijn zomervelgen eronder. Iemand trouwens een duidelijke uitleg wat de invloed is van een bandenmaat op een vermogensmeting????
Nog even benadrukken dat de mensen van Beek heel mooi werk geleverd hebben! Is mij geweldig bevallen en was een ritje van in totaal 300 km zeker waard!!!!
Hieronder wat foto's en de twee grafieken

zonder extra correctie

met 2% extra correctie

Onze sponsors