X-treme Mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 22:07

ik ga ook voor de rotrex hoor..... :lol: f**k the do moet rollen
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 jan 2012, 22:29

Ik hoorde al leuke bedragen van tegen de 10.000 euro voor een kit..

Ronduit belachelijk voor een charger, zuigers, drijfstangen, intercooler, waterpomp, kop en nokkenas

En dan krijg je Jans software erbij, die afwijkingen heeft van 12% :mrgreen:

Succes met je blok oproken, er is een reden dat er veel rechtszaken tegen Jan lopen momenteel..
wanders
Enthousiast
Enthousiast

27 jan 2012, 00:02

wie is jan?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2012, 00:42

wanders
Enthousiast
Enthousiast

27 jan 2012, 00:52

X-treme Mini schreef:ondertussen ga ik gestaagd door met mijn JCW kop hier

bezig met de uitlaat poorten:
Afbeelding
Gasket match en flowen...
Afbeelding
en uitlaat poorten gepolijst:
Afbeelding
Bernard, nou effe wat anders he.. ik zie hier iedereen vrolijk met een dremel in zijn cilinderkop zitten..

Maar hoe weet je nou of alle bewerkingen bij elke cilinder, ingaand,uitgaand en de verbrandingsruimte EXACT hetzelfde is?

normaal gesproken doet een ''koppenbouwer'' dat op een flowbank meten en alles uitlieteren net zo lang tot dit 100% gelijk is allemaal..

als je dat namelijk niet doet, en zomaar overal gewoon veel weg haalt heeft het niet veel zin.. dit moet gelijk zijn om goed resultaat te hebben..

en zeker die verbrandings ruimte! straks heb je op alle 4 de cilinders verschillende compressie?!

jij bent dan van plan er nog een turbo bij te zetten, dus dat je compressie verlaagd (door de verbrandings ruimte uit te dremelen) snap ik wel.. maar zolang je een standaart charger hebt en je compressie verlaagd verlies je gewoon vermogen..
je kan niet nog even de druk van 1 bar opeens op 1.5 bar zetten.. dat levert die compressor gewoon niet..

zeg het me als ik er helemaal naast zit.. begin aan mezelf te twijfelen aangezien ik er hier wel meer zo bezig zie :?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2012, 03:35

Tja, de meeste dingen die ik over die onderwerpen vermeld worden ook al in in het rijk der fabeltjes verwezen.....

Eens Lennart, de juiste koppenbouwer meet alles na met flowbanken - het geheel om te ontwerpen kost zoveel geld, tijd, moeite en research om te weten welke grootte kleppen matchen met de juiste hoeveelheid weggehaald materiaal.. Ach - resultaten zien we vanzelf wel komen :)

Ik laat me graag verassen :)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2012, 06:56

Daveke schreef:Ik hoorde al leuke bedragen van tegen de 10.000 euro voor een kit..

Ronduit belachelijk voor een charger, zuigers, drijfstangen, intercooler, waterpomp, kop en nokkenas

En dan krijg je Jans software erbij, die afwijkingen heeft van 12% :mrgreen:

Succes met je blok oproken, er is een reden dat er veel rechtszaken tegen Jan lopen momenteel..
Bellen we sam voor een nieuw blok toch........lol

Afbeelding
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jan 2012, 07:13

Ja ik ben het helemaal met je eens Mr. Wanders :icon_top:
Daarom is de flow ook nagemeten :dansen
dat de compressor niet genoeg druk kan leveren snap ik maar
vanwege dat ben ik dus bezig met of twin charge of rotrex opties te onderzoeken.
Turbo only is een makkelijke oplossing maar ik vindt een charger gewoon leuk dus wil daar toch wat mee doen.
Maar rustig aan en beetje bij beetje zodat het een beetje doordacht project blijft.
"Burning tires into adrenaline!"
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2012, 07:29

Daveke schreef:Tja, de meeste dingen die ik over die onderwerpen vermeld worden ook al in in het rijk der fabeltjes verwezen.....

Eens Lennart, de juiste koppenbouwer meet alles na met flowbanken - het geheel om te ontwerpen kost zoveel geld, tijd, moeite en research om te weten welke grootte kleppen matchen met de juiste hoeveelheid weggehaald materiaal.. Ach - resultaten zien we vanzelf wel komen :)

Ik laat me graag verassen :)
Overgens het eerste watje zegt is niet helemaal waar..........pikkie :evil:

klinkt beetje als jij de slimste ben en wij de domste

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2012, 07:33

wanders schreef:
X-treme Mini schreef:ondertussen ga ik gestaagd door met mijn JCW kop hier

Bernard, nou effe wat anders he.. ik zie hier iedereen vrolijk met een dremel in zijn cilinderkop zitten..

Maar hoe weet je nou of alle bewerkingen bij elke cilinder, ingaand,uitgaand en de verbrandingsruimte EXACT hetzelfde is?

normaal gesproken doet een ''koppenbouwer'' dat op een flowbank meten en alles uitlieteren net zo lang tot dit 100% gelijk is allemaal..

als je dat namelijk niet doet, en zomaar overal gewoon veel weg haalt heeft het niet veel zin.. dit moet gelijk zijn om goed resultaat te hebben..

en zeker die verbrandings ruimte! straks heb je op alle 4 de cilinders verschillende compressie?!

jij bent dan van plan er nog een turbo bij te zetten, dus dat je compressie verlaagd (door de verbrandings ruimte uit te dremelen) snap ik wel.. maar zolang je een standaart charger hebt en je compressie verlaagd verlies je gewoon vermogen..
je kan niet nog even de druk van 1 bar opeens op 1.5 bar zetten.. dat levert die compressor gewoon niet..

zeg het me als ik er helemaal naast zit.. begin aan mezelf te twijfelen aangezien ik er hier wel meer zo bezig zie :?
Sam meet ook alle ruimtes na vooral de verbrandingsruimtes heeft ie mooie dingetjuh voor :D dus niet zomaar een dremel en het toekomst beeld van mijn GP is ook een getunde charger of een rotrex dus daar word gewoon rekening mee gehouden

Afbeelding
wanders
Enthousiast
Enthousiast

27 jan 2012, 08:42

Ahh oké, gelukkig zijn jullie allemaal wel bekend met flow check en uitliteren, daar word namelijk nergens over gepraat hier.. Dus ging bijna denken dat er echt zomaar met dremels een paar cilinder koppen verziekt werden haha!!

Maar komt helemaal goed dus.. !
Al vind ik die verbrandings ruimtes wel heeel risico vol en hoop echt dat dat heel noukeurig gedaan is..
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 jan 2012, 09:27

Daveke schreef:
cooperke s schreef:
Daveke schreef:Ik zou alsnog gewoon voor een hele grote enkele turbo gaan, daar win je veel meer mee denk ik zo... Twincharging gaat veel minder doen qua vermogen en is ook een pak duurder uiteindelijk. Met een enkele turbo ga je qua vermogen echt hoger uitkomen, en is ook de koeling beter te managen.

Een goed voorbeeld voor jou is de Mini van tricklex in Amerika, of die van Richard O'Dwyer in Engeland. Laatsgenoemde deed 308 wielpk's op de bank van 1320, standaard 15 psi boost - en zn 308 whp haalde ie door een ingestelde boost-knop op de ECU waarmee hij met een druk op de knop 23 psi haalt

Rotrex is leuk, maar ontzettend duur. Dan is je single-turbo een betere en goedkopere setup :)

De standalone ECU van 1320 is een goede, en de soon-to-be-released Vipec gaat ook goed zijn.
Beiden zitten zo rond de 1750-2000 euro
Vipec 's zijn er al Davy :wink:.

Als je de turbo wil gebruiken voor street use dan ok,op circuit staat hij nog steeds niet op punt he.. :|
Heb jij ze al dan?

Jan heeft orders aangenomen voor 30 stuks ja, maar ze zijn nog niet eens leverbaar volgens Vipec zelf!

Nee, het vreemde van het verhaal is dat Loui met zijn identieke setup geen probleem heeft - Richard blaast continu zn expansievat leeg. Probleem is nog niet gelokaliseerd
Opgelet dat je met je mening in het midden blijft wandelen Davy,je moet alles van 2 kanten bekijken.Je moet je eerst van de 2 kanten vergewissen.

1320 ecu vs Vipec = 1320 vs RMW and so on,it's all history :wink: ,moet er geen tekening bij maken zeker.Laat je niet beinvloeden door de onderlinge vetes onder de tuners!Goeie raad die ik je meegeef.Make up your own mind! :wink:.

Loui is street use,Richard is dubbel (street=ok,track=troubles) :wink:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2012, 13:18

Daveke schreef:Ik laat me graag verassen :)
Met vlammen zeker? :mrgreen:

Of bedoel je verrassen?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2012, 14:59

Oh absoluut, maar Thomas heeft mij harde feiten laten zien, dan kun je moelijk meer in het midden blijven staan.
Afwijkingen van 12% in zn tunes, dimsport even grote afwijkingen met betrekking tot open en closed loop! Waarom waren er eerst 2.0 strokers, daarna 1.8 strokers, en nu 1.7? Omdat die blokken niet meer kloppen - de details heeft Thomas me verteld, maar die waren niet te snappen voor mij..

En ik weet ook dat er inderdaad heel veel over is geschreven over dat onderwerp, ach - het is inderdaad maar net welke kant je kiest.

@ Franklyn; absoluut niet waar! Zo wil ik hier helemaal niet overkomen! Er wordt alleen vaak als ik dat soort dingen post behoorlijk kinderachtig, en niet degelijk onderbouwd gereageerd, en dan worden die dingen uit zn contrast getrokken.. Cool?

@ Martijn: Vlammen ja, uit die uitlaat!
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jan 2012, 17:07

Zo net even Ultrik kleppen besteld voor de nieuwe kop :-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door X-treme Mini op 27 jan 2012, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Burning tires into adrenaline!"

Terug naar “Show your ride”