
X-treme Mini
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik hoorde al leuke bedragen van tegen de 10.000 euro voor een kit..
Ronduit belachelijk voor een charger, zuigers, drijfstangen, intercooler, waterpomp, kop en nokkenas
En dan krijg je Jans software erbij, die afwijkingen heeft van 12%
Succes met je blok oproken, er is een reden dat er veel rechtszaken tegen Jan lopen momenteel..
Ronduit belachelijk voor een charger, zuigers, drijfstangen, intercooler, waterpomp, kop en nokkenas
En dan krijg je Jans software erbij, die afwijkingen heeft van 12%

Succes met je blok oproken, er is een reden dat er veel rechtszaken tegen Jan lopen momenteel..
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- wanders
- Enthousiast
- Locatie: Steenbergen
Bericht
Maar hoe weet je nou of alle bewerkingen bij elke cilinder, ingaand,uitgaand en de verbrandingsruimte EXACT hetzelfde is?
normaal gesproken doet een ''koppenbouwer'' dat op een flowbank meten en alles uitlieteren net zo lang tot dit 100% gelijk is allemaal..
als je dat namelijk niet doet, en zomaar overal gewoon veel weg haalt heeft het niet veel zin.. dit moet gelijk zijn om goed resultaat te hebben..
en zeker die verbrandings ruimte! straks heb je op alle 4 de cilinders verschillende compressie?!
jij bent dan van plan er nog een turbo bij te zetten, dus dat je compressie verlaagd (door de verbrandings ruimte uit te dremelen) snap ik wel.. maar zolang je een standaart charger hebt en je compressie verlaagd verlies je gewoon vermogen..
je kan niet nog even de druk van 1 bar opeens op 1.5 bar zetten.. dat levert die compressor gewoon niet..
zeg het me als ik er helemaal naast zit.. begin aan mezelf te twijfelen aangezien ik er hier wel meer zo bezig zie
Bernard, nou effe wat anders he.. ik zie hier iedereen vrolijk met een dremel in zijn cilinderkop zitten..X-treme Mini schreef:ondertussen ga ik gestaagd door met mijn JCW kop hier
bezig met de uitlaat poorten:
Gasket match en flowen...
en uitlaat poorten gepolijst:
Maar hoe weet je nou of alle bewerkingen bij elke cilinder, ingaand,uitgaand en de verbrandingsruimte EXACT hetzelfde is?
normaal gesproken doet een ''koppenbouwer'' dat op een flowbank meten en alles uitlieteren net zo lang tot dit 100% gelijk is allemaal..
als je dat namelijk niet doet, en zomaar overal gewoon veel weg haalt heeft het niet veel zin.. dit moet gelijk zijn om goed resultaat te hebben..
en zeker die verbrandings ruimte! straks heb je op alle 4 de cilinders verschillende compressie?!
jij bent dan van plan er nog een turbo bij te zetten, dus dat je compressie verlaagd (door de verbrandings ruimte uit te dremelen) snap ik wel.. maar zolang je een standaart charger hebt en je compressie verlaagd verlies je gewoon vermogen..
je kan niet nog even de druk van 1 bar opeens op 1.5 bar zetten.. dat levert die compressor gewoon niet..
zeg het me als ik er helemaal naast zit.. begin aan mezelf te twijfelen aangezien ik er hier wel meer zo bezig zie

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Tja, de meeste dingen die ik over die onderwerpen vermeld worden ook al in in het rijk der fabeltjes verwezen.....
Eens Lennart, de juiste koppenbouwer meet alles na met flowbanken - het geheel om te ontwerpen kost zoveel geld, tijd, moeite en research om te weten welke grootte kleppen matchen met de juiste hoeveelheid weggehaald materiaal.. Ach - resultaten zien we vanzelf wel komen
Ik laat me graag verassen
Eens Lennart, de juiste koppenbouwer meet alles na met flowbanken - het geheel om te ontwerpen kost zoveel geld, tijd, moeite en research om te weten welke grootte kleppen matchen met de juiste hoeveelheid weggehaald materiaal.. Ach - resultaten zien we vanzelf wel komen

Ik laat me graag verassen

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Bellen we sam voor een nieuw blok toch........lolDaveke schreef:Ik hoorde al leuke bedragen van tegen de 10.000 euro voor een kit..
Ronduit belachelijk voor een charger, zuigers, drijfstangen, intercooler, waterpomp, kop en nokkenas
En dan krijg je Jans software erbij, die afwijkingen heeft van 12%![]()
Succes met je blok oproken, er is een reden dat er veel rechtszaken tegen Jan lopen momenteel..
burn rubber not your soul


- X-treme Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ja ik ben het helemaal met je eens Mr. Wanders
Daarom is de flow ook nagemeten
dat de compressor niet genoeg druk kan leveren snap ik maar
vanwege dat ben ik dus bezig met of twin charge of rotrex opties te onderzoeken.
Turbo only is een makkelijke oplossing maar ik vindt een charger gewoon leuk dus wil daar toch wat mee doen.
Maar rustig aan en beetje bij beetje zodat het een beetje doordacht project blijft.

Daarom is de flow ook nagemeten

dat de compressor niet genoeg druk kan leveren snap ik maar
vanwege dat ben ik dus bezig met of twin charge of rotrex opties te onderzoeken.
Turbo only is een makkelijke oplossing maar ik vindt een charger gewoon leuk dus wil daar toch wat mee doen.
Maar rustig aan en beetje bij beetje zodat het een beetje doordacht project blijft.
"Burning tires into adrenaline!"
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht

klinkt beetje als jij de slimste ben en wij de domste
Overgens het eerste watje zegt is niet helemaal waar..........pikkieDaveke schreef:Tja, de meeste dingen die ik over die onderwerpen vermeld worden ook al in in het rijk der fabeltjes verwezen.....
Eens Lennart, de juiste koppenbouwer meet alles na met flowbanken - het geheel om te ontwerpen kost zoveel geld, tijd, moeite en research om te weten welke grootte kleppen matchen met de juiste hoeveelheid weggehaald materiaal.. Ach - resultaten zien we vanzelf wel komen
Ik laat me graag verassen

klinkt beetje als jij de slimste ben en wij de domste
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
dus niet zomaar een dremel en het toekomst beeld van mijn GP is ook een getunde charger of een rotrex dus daar word gewoon rekening mee gehouden
Sam meet ook alle ruimtes na vooral de verbrandingsruimtes heeft ie mooie dingetjuh voorwanders schreef:X-treme Mini schreef:ondertussen ga ik gestaagd door met mijn JCW kop hier
Bernard, nou effe wat anders he.. ik zie hier iedereen vrolijk met een dremel in zijn cilinderkop zitten..
Maar hoe weet je nou of alle bewerkingen bij elke cilinder, ingaand,uitgaand en de verbrandingsruimte EXACT hetzelfde is?
normaal gesproken doet een ''koppenbouwer'' dat op een flowbank meten en alles uitlieteren net zo lang tot dit 100% gelijk is allemaal..
als je dat namelijk niet doet, en zomaar overal gewoon veel weg haalt heeft het niet veel zin.. dit moet gelijk zijn om goed resultaat te hebben..
en zeker die verbrandings ruimte! straks heb je op alle 4 de cilinders verschillende compressie?!
jij bent dan van plan er nog een turbo bij te zetten, dus dat je compressie verlaagd (door de verbrandings ruimte uit te dremelen) snap ik wel.. maar zolang je een standaart charger hebt en je compressie verlaagd verlies je gewoon vermogen..
je kan niet nog even de druk van 1 bar opeens op 1.5 bar zetten.. dat levert die compressor gewoon niet..
zeg het me als ik er helemaal naast zit.. begin aan mezelf te twijfelen aangezien ik er hier wel meer zo bezig zie

burn rubber not your soul


- wanders
- Enthousiast
- Locatie: Steenbergen
Bericht
Ahh oké, gelukkig zijn jullie allemaal wel bekend met flow check en uitliteren, daar word namelijk nergens over gepraat hier.. Dus ging bijna denken dat er echt zomaar met dremels een paar cilinder koppen verziekt werden haha!!
Maar komt helemaal goed dus.. !
Al vind ik die verbrandings ruimtes wel heeel risico vol en hoop echt dat dat heel noukeurig gedaan is..
Maar komt helemaal goed dus.. !
Al vind ik die verbrandings ruimtes wel heeel risico vol en hoop echt dat dat heel noukeurig gedaan is..
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
1320 ecu vs Vipec = 1320 vs RMW and so on,it's all history
,moet er geen tekening bij maken zeker.Laat je niet beinvloeden door de onderlinge vetes onder de tuners!Goeie raad die ik je meegeef.Make up your own mind!
.
Loui is street use,Richard is dubbel (street=ok,track=troubles)
Opgelet dat je met je mening in het midden blijft wandelen Davy,je moet alles van 2 kanten bekijken.Je moet je eerst van de 2 kanten vergewissen.Daveke schreef:Heb jij ze al dan?cooperke s schreef:Vipec 's zijn er al DavyDaveke schreef:Ik zou alsnog gewoon voor een hele grote enkele turbo gaan, daar win je veel meer mee denk ik zo... Twincharging gaat veel minder doen qua vermogen en is ook een pak duurder uiteindelijk. Met een enkele turbo ga je qua vermogen echt hoger uitkomen, en is ook de koeling beter te managen.
Een goed voorbeeld voor jou is de Mini van tricklex in Amerika, of die van Richard O'Dwyer in Engeland. Laatsgenoemde deed 308 wielpk's op de bank van 1320, standaard 15 psi boost - en zn 308 whp haalde ie door een ingestelde boost-knop op de ECU waarmee hij met een druk op de knop 23 psi haalt
Rotrex is leuk, maar ontzettend duur. Dan is je single-turbo een betere en goedkopere setup
De standalone ECU van 1320 is een goede, en de soon-to-be-released Vipec gaat ook goed zijn.
Beiden zitten zo rond de 1750-2000 euro.
Als je de turbo wil gebruiken voor street use dan ok,op circuit staat hij nog steeds niet op punt he..
Jan heeft orders aangenomen voor 30 stuks ja, maar ze zijn nog niet eens leverbaar volgens Vipec zelf!
Nee, het vreemde van het verhaal is dat Loui met zijn identieke setup geen probleem heeft - Richard blaast continu zn expansievat leeg. Probleem is nog niet gelokaliseerd
1320 ecu vs Vipec = 1320 vs RMW and so on,it's all history


Loui is street use,Richard is dubbel (street=ok,track=troubles)

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Oh absoluut, maar Thomas heeft mij harde feiten laten zien, dan kun je moelijk meer in het midden blijven staan.
Afwijkingen van 12% in zn tunes, dimsport even grote afwijkingen met betrekking tot open en closed loop! Waarom waren er eerst 2.0 strokers, daarna 1.8 strokers, en nu 1.7? Omdat die blokken niet meer kloppen - de details heeft Thomas me verteld, maar die waren niet te snappen voor mij..
En ik weet ook dat er inderdaad heel veel over is geschreven over dat onderwerp, ach - het is inderdaad maar net welke kant je kiest.
@ Franklyn; absoluut niet waar! Zo wil ik hier helemaal niet overkomen! Er wordt alleen vaak als ik dat soort dingen post behoorlijk kinderachtig, en niet degelijk onderbouwd gereageerd, en dan worden die dingen uit zn contrast getrokken.. Cool?
@ Martijn: Vlammen ja, uit die uitlaat!
Afwijkingen van 12% in zn tunes, dimsport even grote afwijkingen met betrekking tot open en closed loop! Waarom waren er eerst 2.0 strokers, daarna 1.8 strokers, en nu 1.7? Omdat die blokken niet meer kloppen - de details heeft Thomas me verteld, maar die waren niet te snappen voor mij..
En ik weet ook dat er inderdaad heel veel over is geschreven over dat onderwerp, ach - het is inderdaad maar net welke kant je kiest.
@ Franklyn; absoluut niet waar! Zo wil ik hier helemaal niet overkomen! Er wordt alleen vaak als ik dat soort dingen post behoorlijk kinderachtig, en niet degelijk onderbouwd gereageerd, en dan worden die dingen uit zn contrast getrokken.. Cool?
@ Martijn: Vlammen ja, uit die uitlaat!
- X-treme Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Zo net even Ultrik kleppen besteld voor de nieuwe kop :-)






Laatst gewijzigd door X-treme Mini op 27 jan 2012, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Burning tires into adrenaline!"
Onze sponsors