Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

24 okt 2010, 19:52

Gaaf filmpje en mooie tijd gereden Mister B. 8)
Gang is alles. :icon_top:

Foto 1: om in te lijsten. :D (of op canvas afdrukken)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

24 okt 2010, 21:03

wederom mooie plaatjes hoor, Mini in motion 8)
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

25 okt 2010, 15:13

Gefeliciteerd Berthil! 8) 8)

Lijkt me echt top om zo'n prestatie te behalen door zelf alles aan de MINI te optimaliseren en door de ervaringen steeds sneller te kunnen 8) Respect! :wink:
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

25 okt 2010, 15:29

Afbeelding

Wauw dit is echt een mooie foto! 8)

Ook knap resultaat zeg. Dat doe ik je in nog geen 100 jaar na! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 okt 2010, 18:44

De voorste Lexaan ruiten zitten er in. Het wisselen van de ruiten zelf is heel gemakkelijk maar ik heb het mijzelf wat moeilijker gemaakt door 3,5 kg aan overbodig metaal uit de deuren te verwijderen. Dat ziet er dan zo uit.

Afbeelding

Eindresultaat is dan dit. Geen fraai gezicht maar gelukkig is het netjes afgedekt.
Geen scherpe randen en alles tegen roest behandeld.
De Lexaan ruiten in de deuren wegen 1,9 kg per stuk. De originele ruiten wegen 4,2 kg.
Totaalbesparing na flexen en vervangen van de ruiten dus meer dan 8 kg.

Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

27 okt 2010, 18:47

:shock: sjeess.... lekker man!! :icon_top:
echt gaaf zo'n project!! 8)

ga je em over een tijd ook helemaal kaal schuren, en dan in een enkele laklaag zetten?? weet niet wat je er anders nog meer aan zou kunnen doen, en het scheelt ook weer wat gewicht... :lol: :mrgreen:
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

27 okt 2010, 18:50

:shock:

Maar verlies je zo niet veel stevigheid in je deuren? Ik weet wel dat de kooi dat grotendeels zal opvangen maar toch.

Alweer 5 sec gewonnen nu op de ring? >)
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

27 okt 2010, 18:51

:shock: :shock: :shock:

Jij laat die auto afvallen.
Sonja Bakker kan daar een puntje aanzuigen. :lol:

Goed bezig. :icon_top:
Ri
Rini

27 okt 2010, 18:51

Sonja Bakker :lol:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 okt 2010, 19:02

Stevigheid van de deur is prima, geen verschil.
De Lexaan ruit is wel een stuk flexibeler dan het glas, die wiebelt.
Maar als het raam geheel omhoog is zit deze net zo stevig als het origineel.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

27 okt 2010, 19:14

Echt gaaf hoe ver je met het tunen van je wagen gaat man!
Hoe zit het trouwens met de kras bestendigheid van je nieuwe ruitjes?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

27 okt 2010, 19:17

ongeloofelijk wat een gewicht freak :lol: hoeveel kg is die nu lichter als de standaard ?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 okt 2010, 19:23

Lexaan is erg krasgevoelig.
De voorste ruiten hebben een speciale hardcoating om krassen te voorkomen.
Dit omdat die op en neer gaan en dus extra snel krassen oplopen.

Ik zal er rekening mee moeten houden en erg goed moeten afspoelen voor het wassen en nooit met een droge doek de ruiten schoonmaken als ze vies zijn.

De afwerking van de ruiten is erg goed. Je ziet geen verschil tussen glas en Lexaan. Hoe ze zich gaan houden in de praktijk is afwachten. Ik zal de originele ruiten in ieder geval houden voor het geval de krassen te erg worden. Maar aangezien de Blauwe altijd binnen staat en in principe niet in de regen zal rijden denk ik dat het wel goed zal gaan. Anders was ik er niet aan begonnen.

Als ik alle Lexaan ruiten er in heb zitten laat ik hem weer wegen. Nu weegt hij 1180 met volle tank zonder bestuurder.
De meesten hebben het kentekengewicht van 1140 in hun hoofd maar dat is zonder vloeistoffen en opties. Een Cooper S met wat spullen erin komt al op 1240 kg. Dus dan ben ik al 60 + 50 kg tank kwijtgeraakt ondanks rolkooi van 50 kg.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

27 okt 2010, 20:18

zijn toch behoorlijke waardes wat je nu al "bespaart". lekker hoor.
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

27 okt 2010, 20:28

Hahaha dapper om je deuren zo te bewerken !!!
Maar 3.5 kg is idd de moeite 8) .

Zijn eventuele krassen in de ramen er niet uit te polijsten ??
Ik verwijder b.v krassen uit achterlichten met waterproof P1200 en polijstpoets ..
Misschien werk dit ook bij je ramen ..

Terug naar “Show your ride”