Naja, ik kan hier niet mee door blijven rijden, ga afspraak maken met Beek voor de klepstoters...
Maar waarom zijn ze dan stuk gegaan?
En waarom direct na de tuning, daarvoor NOOIT gehad, NOOIT problemen...
Ik heb gehoord van Beek dat ze van de MINI van jimmysx alleen de distributieketting vervangen hebben, en niet de tandwielen...?
De ketting was aanzienlijk langer. Tandwielen waren niet nodig?
Hij heb er meer dan 70.000 km erop staan.
Dat is meer dan 70.000 km slijtage voor de tandwielen...
Is het niet de standaard regel dat je ketting + tandwielen vervangt, EVER... ?
Omdat ze op elkaar inslijten?
Zal is kijken of k een nieuw soundclipje eruit krijg
Adrenalin Junkie's COOPER "S" - FOR SALE
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
zo hea, das wel bale man...
ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen (heb niet het hele topic gelezen), maar bij de auto van mijn moeder (welliswaar toen nog geen mini) hebben wij ook een dergelijke tik gehad... die kwam, tikte en verdween weer... na een flinke tijd met samengeknepen billen in die auto te hebben rond gereden kwam ik er achter dat het de V-snaar was... die was reeds vervangen, en er was een te brede op gezet
, waardoor de geleide wieltjes het te brede deel er af sneden, en de snaar reepjes in de rondte begon te smijten, die dan tegen de plastic delen binnen de bumper aankwamen. dit veroorzaakte het tikkende geluid.. was voor ons gelukkig te verhelpen met een nieuwe v snaar van 2 euro...
hoop dat het bij jou ook goed komt...
sterkte!

ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen (heb niet het hele topic gelezen), maar bij de auto van mijn moeder (welliswaar toen nog geen mini) hebben wij ook een dergelijke tik gehad... die kwam, tikte en verdween weer... na een flinke tijd met samengeknepen billen in die auto te hebben rond gereden kwam ik er achter dat het de V-snaar was... die was reeds vervangen, en er was een te brede op gezet


hoop dat het bij jou ook goed komt...

sterkte!
- Bsim67
- Be Mini
- Locatie: Tilburg
Bericht
Vet balen... Is altijd kl*te als er iets aan de hand is wat zo 1 2 3 niet te vinden is... Ik weet niet of een MINI hydraulische klepstoters heeft, maar jouw geluid is daar te hard voor. Mercedessen hadden dat vroeger ook wel eens dat er nog niet genoeg olie bij de kleppen was zodat de klepspeling veel te groot was en de motor heel erg tikte... Zodra de olie de kleppen op druk had was het weg, dit duurde ook even...
Misschien heb je er iets aan....
Good Luck anyway!!
Misschien heb je er iets aan....
Good Luck anyway!!
Compressed air is GREAT!!
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Puurs (B)
Bericht
De oorzaak van de 'ratel' op je filmpje is volgens mij ook de hydraulische klepstoters.
Het is zo een typisch geluid als ik mijn Opel 16V start. Maar als de stoters zich gevuld hebben dan is dat geluid weg.
Het kan zijn dat het vulgat van 1 van je stoters toe zit (vuil in de olie, slechte olie, ...). Of de stoter zelf is defect.
Als ik jou was, zou ik daar naar laten kijken.
Succes verder,
Gerrit
Het is zo een typisch geluid als ik mijn Opel 16V start. Maar als de stoters zich gevuld hebben dan is dat geluid weg.
Het kan zijn dat het vulgat van 1 van je stoters toe zit (vuil in de olie, slechte olie, ...). Of de stoter zelf is defect.
Als ik jou was, zou ik daar naar laten kijken.
Succes verder,
Gerrit
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Beek heeft de multiriem voor de pully e.d. vervangen, dus ik neem aan dat die goed is!
Zal m voor de zekerheid m eens bekijken.
Thnx voor je bericht,mini cabrio schreef:zo hea, das wel bale man...![]()
ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen (heb niet het hele topic gelezen), maar bij de auto van mijn moeder (welliswaar toen nog geen mini) hebben wij ook een dergelijke tik gehad... die kwam, tikte en verdween weer... na een flinke tijd met samengeknepen billen in die auto te hebben rond gereden kwam ik er achter dat het de V-snaar was... die was reeds vervangen, en er was een te brede op gezet, waardoor de geleide wieltjes het te brede deel er af sneden, en de snaar reepjes in de rondte begon te smijten, die dan tegen de plastic delen binnen de bumper aankwamen. dit veroorzaakte het tikkende geluid.. was voor ons gelukkig te verhelpen met een nieuwe v snaar van 2 euro...
![]()
hoop dat het bij jou ook goed komt...![]()
sterkte!
Beek heeft de multiriem voor de pully e.d. vervangen, dus ik neem aan dat die goed is!
Zal m voor de zekerheid m eens bekijken.

MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Kan het veel schade maken?
De MINI heeft hydraulische klepstoters, althans volgens Beek.
Daarom hoeven de kleppen ook nooit gesteld te worden.
Dus jij hebt hetzelfde geluid ook bij jouw Opel?AA-16V schreef:De oorzaak van de 'ratel' op je filmpje is volgens mij ook de hydraulische klepstoters.
Het is zo een typisch geluid als ik mijn Opel 16V start. Maar als de stoters zich gevuld hebben dan is dat geluid weg.
Het kan zijn dat het vulgat van 1 van je stoters toe zit (vuil in de olie, slechte olie, ...). Of de stoter zelf is defect.
Als ik jou was, zou ik daar naar laten kijken.
Succes verder,
Gerrit
Kan het veel schade maken?
De MINI heeft hydraulische klepstoters, althans volgens Beek.
Daarom hoeven de kleppen ook nooit gesteld te worden.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Bericht
Dan kunnen het idd je klepstoters zijn ..
Bij die G60 waar ik het over had was het na een aantal seconden ook weg !!!
Reparatie viel toen der tijd best mee was zo gefikst , en duur waren ze niet ..
Weet natuurlijk niet wat voor prijzen Mini & Beek hanteren ..
Succes !!!
Bij die G60 waar ik het over had was het na een aantal seconden ook weg !!!
Reparatie viel toen der tijd best mee was zo gefikst , en duur waren ze niet ..
Weet natuurlijk niet wat voor prijzen Mini & Beek hanteren ..
Succes !!!
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Puurs (B)
Bericht
.
De tijd van mechanische klepstoters ligt al effe achter ons
. In de jaren '70 was het nog normaal om mechanische klepstoters met dikteplaatjes af te stellen. Nu niet meer.
Vele Opel 16V's (Kadett-E GSi, Calibra, ...) hebben dit fenomeen. Maar de ratel stopt na 10-15 seconden als de klepstoters zich gevuld hebben met olie. Dit veroorzaakt weinig schade omdat je in die 10-15 seconden in laag toerental-bereik zit. (Soms duurt het iets langer omdat olie dikker is als ze koud is.)
Als de ratel langdurig blijft duren dan is NIET OK !!!! Want dan zit je in normaal toerental-bereik met een slecht werkende klepstoter...
Adrenalin Junkie schreef: Dus jij hebt hetzelfde geluid ook bij jouw Opel?
Kan het veel schade maken?
De MINI heeft hydraulische klepstoters, althans volgens Beek.
Daarom hoeven de kleppen ook nooit gesteld te worden.
De tijd van mechanische klepstoters ligt al effe achter ons

Vele Opel 16V's (Kadett-E GSi, Calibra, ...) hebben dit fenomeen. Maar de ratel stopt na 10-15 seconden als de klepstoters zich gevuld hebben met olie. Dit veroorzaakt weinig schade omdat je in die 10-15 seconden in laag toerental-bereik zit. (Soms duurt het iets langer omdat olie dikker is als ze koud is.)
Als de ratel langdurig blijft duren dan is NIET OK !!!! Want dan zit je in normaal toerental-bereik met een slecht werkende klepstoter...
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Email van Beek:
Ik heb net even gekeken naar de prijs van nieuwe tuimelaars en de kosten zijn als volgt
Uilaat zijde zijn er 4 stuks van 34.34 p/st
Inlaat zitten er 8 stuks van 23.- p/st
Alle prijzen exl BTW
Plaatsen is 90.-
Naja, ga dit maar gauw laten doen, kan ik de MINI weer is een keer met een lekker gevoel intrappen...
Alleen het totaalplaatje wordt wel duur dan.
totaal incl. btw 490,00
Duur zijn ze idd niet per stuk nee :inim schreef:Dan kunnen het idd je klepstoters zijn ..
Bij die G60 waar ik het over had was het na een aantal seconden ook weg !!!
Reparatie viel toen der tijd best mee was zo gefikst , en duur waren ze niet ..
Weet natuurlijk niet wat voor prijzen Mini & Beek hanteren ..
Succes !!!
Email van Beek:
Ik heb net even gekeken naar de prijs van nieuwe tuimelaars en de kosten zijn als volgt
Uilaat zijde zijn er 4 stuks van 34.34 p/st
Inlaat zitten er 8 stuks van 23.- p/st
Alle prijzen exl BTW
Plaatsen is 90.-
Naja, ga dit maar gauw laten doen, kan ik de MINI weer is een keer met een lekker gevoel intrappen...
Alleen het totaalplaatje wordt wel duur dan.
totaal incl. btw 490,00
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Het is idd zoals jij nu ook omschrijft.
Thnx voor alle input iedereen!!
Dat geeft me al wat beter gevoelAA-16V schreef:.Adrenalin Junkie schreef: Dus jij hebt hetzelfde geluid ook bij jouw Opel?
Kan het veel schade maken?
De MINI heeft hydraulische klepstoters, althans volgens Beek.
Daarom hoeven de kleppen ook nooit gesteld te worden.
De tijd van mechanische klepstoters ligt al effe achter ons. In de jaren '70 was het nog normaal om mechanische klepstoters met dikteplaatjes af te stellen. Nu niet meer.
Vele Opel 16V's (Kadett-E GSi, Calibra, ...) hebben dit fenomeen. Maar de ratel stopt na 10-15 seconden als de klepstoters zich gevuld hebben met olie. Dit veroorzaakt weinig schade omdat je in die 10-15 seconden in laag toerental-bereik zit. (Soms duurt het iets langer omdat olie dikker is als ze koud is.)
Als de ratel langdurig blijft duren dan is NIET OK !!!! Want dan zit je in normaal toerental-bereik met een slecht werkende klepstoter...

Het is idd zoals jij nu ook omschrijft.
Thnx voor alle input iedereen!!
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ga eind van de maand bij Beek langs.
Om mn Rota's te behouden voor de winter, en toch dikke velgen in de winter te rijden heb ik een setje Rota's gekocht

Nee, ik heb mijn S-Spokes ook nog liggen eigenlijk voor de winter, maar die banden zijn eigenlijk aan vervanging toe - 2 banden zo goed als versleten, en de 2 andere hebben nog profiel, maar heel veel haarscheurtjes...? Dat ook niet goed.
Dus ik kwam het verkoop topic van Ossie tegen, en dr zaten goede bandjes op (Dunlop SP Sport RF met goed profiel, meer dan 6mm), dus waarom niet.
Was hier in de buurt voor een 17" winterband RF 262,00 p./st. kwijt
dat vind k veel te veel geld.
Om mn Rota's te behouden voor de winter, en toch dikke velgen in de winter te rijden heb ik een setje Rota's gekocht


Nee, ik heb mijn S-Spokes ook nog liggen eigenlijk voor de winter, maar die banden zijn eigenlijk aan vervanging toe - 2 banden zo goed als versleten, en de 2 andere hebben nog profiel, maar heel veel haarscheurtjes...? Dat ook niet goed.
Dus ik kwam het verkoop topic van Ossie tegen, en dr zaten goede bandjes op (Dunlop SP Sport RF met goed profiel, meer dan 6mm), dus waarom niet.
Was hier in de buurt voor een 17" winterband RF 262,00 p./st. kwijt


dat vind k veel te veel geld.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Onze sponsors