X-treme Mini

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jan 2012, 17:24

Hmm nu ik toch op internet was ook maar even een intercooler besteld om eerst even te monteren zolang de FMIC nog niet klaar is.
Afbeelding
"Burning tires into adrenaline!"
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2012, 17:27

Ziet er uit als een DFIC van Alta?

Ai.....

Daar heb ik laatst een test van gelezen op NAM en die kwam er niet al te best vanaf.. Maar goed, tijdelijk toch :)

Die Ultrik kleppen is goed spul! :mrgreen:
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jan 2012, 17:32

alles beter dan die standaard intercooler en leek me eigenlijk een stuk logischer zo dat ie de lucht gelijk van voren pakt.
Ben eigenlijk veel meer geintereseerd in de FMIC maar helaas nog even geen tijd om daar verder mee te knutselen nu.
Van het weekend even verder de kop afmaken dan ik als het meezit volgend weekend als ik 2 dagen thuis ben de kleppen er in jetsen en de kop laten inbouwen met de nieuwe nokkenas :mrgreen:
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2012, 17:32

De populaire opties zijn GP-intercooler of GRS...
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jan 2012, 17:36

MartijnGizmo schreef:De populaire opties zijn GP-intercooler of GRS...
Weet ik :-) alleen ik ben er niet van overtuigd dat een gp intercooler beter zou zijn dan die ik besteld heb nu.
GRS ben ik mee eens dat dat een mooi coolertje is.
Zon twin cooler is ook wel erg mooi en zou mijn voorkeur hebben als de FMIC echt niet goed zou werken.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2012, 17:40

Welke nokkenas ga je gebruiken?
En wat bedoel je precies met een twin-cooler?

De geteste IC;s waren meen ik de standaard, GRS, GP, M7 en Alta (soort van dezelfde die jij hebt) en daar kwam in naar voren dat de GP en GRS nagenoeg gelijk waren - alleen dat de GRS door zijn grotere volume iets sneller herstel liet zien. Vervolgens kwam de standaard IC - waar ik dus van stond te kijken, ga je veel optrekken, afremmen en dergelijke wordt die behoorlijk warm, maar de M7 en de Alta, presteerden daarin nog slechter dan de standaard IC. Ze waren wel kleiner van formaat dan de GRS en GP dus lieten wel iets hogere boostdrukken zien omdat er minder verlies was; iets wat je met de FMIC ook zal merken - je boost zal bijna 0,1 bar lager zijn dan met een topmount. De hersteltemperatuur van een FMIC is daarentegen nog beter dan van een topmount omdat ie continu rijwind pakt - wat dan ook meteen het nadeel is tov van een watergekoelde; bij stilstand loopt de temperatuur behoorlijk snel hoog op :) Ben wel benieuwd hoe die FM het gaat doen; ik heb daar nl ook een hele tijd lang over zitten dubben om er een GRS FM op te zetten - maar met mijn doelen bracht dat niet genoeg winst. Mijn IAT zit nu bij 7500 toeren in zn 3 namelijk nog maar op 41 graden maximaal dus ik heb niet meer koeling nodig :)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2012, 17:59

Jopio conclusio: GRS nemen met een 'intercooler mister' erop... ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2012, 18:05

Of direct methanol doen als je echt koud wil gaan :)

Dat heeft Thumper namelijk gedaan, samen met NOS op een standaard IC

290 pk
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jan 2012, 18:07

Twin cooler is en rijwind en water gekoeld.
Nokkenas gaat een newman worden.

Die GRS FMIC vindt ik maar een beetje vreemd met die kleine buisjes richting de voorkant. Naar mijn idee ineens een hoop compressie van lucht wat warmte veroorzaakt. plus dat het de flow aardig beperkt en drukverlies opleverd op die manier.
Vandaar dat ik dat gedeelte anders wil aanpakken dan de manier waarop grs het heeft opgelost.
Maar wie weet werkt het voor geen meter hoor, wil het gewoon graag eens proberen en kijken hoe mijn ideeen daarover uitpakken in de praktijk 8)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2012, 18:22

In de praktijk heeft de GRS amper boostverlies, en houdt ie behoorlijk koude temperaturen mbt IAT :)
Die twin-cooler wil ik misschien, in een hele verre toekomst, ook nog wel eens aan..

Ik ben ook benieuwd - zal het in elk geval goed in de gaten houden hier! :)
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

28 jan 2012, 15:16

Zo eventjes de klepgeleider pakkingen vervangen van mijn kop:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2012, 15:13

X-treme Mini schreef:
MartijnGizmo schreef:De populaire opties zijn GP-intercooler of GRS...
Weet ik :-) alleen ik ben er niet van overtuigd dat een gp intercooler beter zou zijn dan die ik besteld heb nu.
GRS ben ik mee eens dat dat een mooi coolertje is.
Zon twin cooler is ook wel erg mooi en zou mijn voorkeur hebben als de FMIC echt niet goed zou werken.
Gp intercooler is facking goed :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2012, 15:15

X-treme Mini schreef:Twin cooler is en rijwind en water gekoeld.
Nokkenas gaat een newman worden.

Die GRS FMIC vindt ik maar een beetje vreemd met die kleine buisjes richting de voorkant. Naar mijn idee ineens een hoop compressie van lucht wat warmte veroorzaakt. plus dat het de flow aardig beperkt en drukverlies opleverd op die manier.
Vandaar dat ik dat gedeelte anders wil aanpakken dan de manier waarop grs het heeft opgelost.
Maar wie weet werkt het voor geen meter hoor, wil het gewoon graag eens proberen en kijken hoe mijn ideeen daarover uitpakken in de praktijk 8)
Ik ben ook bezig geweest met het twincooler verhaal maar voordeel is bij contineu blazen heb je er veel aan zodra je ook veel
woon werk verkeer gaat doen is dit alleen maar overbodig en volstaat de GRS goed of GP of Alta maak niet uit
burn rubber not your soul

Afbeelding
X-treme Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

29 jan 2012, 15:21

Nou hou ik het maar gewoon zo even met diegene die ik besteld heb. en dan kijken of die FMIC nog wat kan toevoegen later :-)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jan 2012, 15:35

Alta is ook niet goed Frenk.. GP of GRS :) Dat zijn de twee beste

Terug naar “Show your ride”